Ja maar dan zal Duitsland moeten worden verslagen in de finale. Het is natuurlijk nog niet zo ver maar gisteren is weer eens gebleken dat ze erg goed verstoppertje kunnen spelen.
Ze kwalificeren zich tactisch met de hakken over de sloot voor de kwartfinales met Duitsland onwaardig voetbal, manouvreren zich in de underdog positie en kegelen vervolgens met strijd, passie, degelijkheid en dodelijke precisie topfavoriet Portugal uit het toernooi.
Alle Duitsland haters ten spijt heb ik wel respect voor de Duitse mentaliteit. Ze staan er gewoon altijd. Mocht Nederland de finale halen (wat ik persoonlijk verwacht) dan had ik liever tegen de Duitsers gespeeld dan tegen die Portugezen met hun sterallures.
Iedereen mag zo lovend zijn over Ronaldo maar die arrogante kop van hem straalt een en al uit dat het een verwend nest is dat gaat stampvoeten als het zijn zin niet krijgt. En met zeuren en zeiken proberen zijn gelijk te halen bij de scheids. Dat was wel te zien op het laatste WK tegen Engeland waarbij hij nota bene zijn ploeggenoot bij Manchester United, Wayne Rooney, een rode kaart aansmeerde, deze matennaaier. En zo lopen er nog wel een paar rond in dat elftal zoals Pepe en Deco
Blij dat Duitsland heeft gedaan wat ze moesten doen. Nu hopen dat Kroatie vanavond van Turkije wint en dan zal Duitsland zich echt niet voor een tweede keer laten verrassen door de Kroaten. Voor de Duitsers ligt de weg naar de finale voor hun.
"Sbattersene I Coglioni". Ciao Marco. Non dimenticherò mai.