Kootje «
04-05-2010 om 21:18:29 »
Het is geweldig voor "ons oosterlingen" dat Twente kampioen is geworden. Nou ben ik geen Tukker, ik kom er wel vaak en ben er graag. Is het niet met een dorpsfeest, dan wel met de motor tijdens een stukkie sturen door dit mooie deel van Nederland.
Nou draag ik Ajax als gematigd fan een warm hart toe, toch vind ik het super dat Twente het heeft gered. En wat te denken van Heracles. Vooraf gezien als een van de voornaamste degradatiekandidaten en nu geplaatst voor de playoff's voor Europees voetbal.
En dan de plaatselijke Go Ahead Eagles. Lange tijd meegedaan om de titel, halve finale KNVB beker, periodekampioen en geplaatst voor de nacompetitie.
Het was wat dat betreft een mooi jaar voor ons Deventenaren met Gert Jan Verbeek als coach van Heracles, Jan van Dijk (uit Schalkhaar, een klein gehucht naast Deventer en woonplaats van mijn ouders) als coach van VVV-Venlo.
Nu hopen dat Bert van Marwijk die zijn ouderlijk huis 2 straten verderop heeft staan van het huis waar ikzelf ben geboren op De Worp (een woonwijk van Deventer) ons een mooi WK geeft met Oranje!
"Sbattersene I Coglioni". Ciao Marco. Non dimenticherò mai.