Jarno schreef
28-10-14 om 17:31:52
Maar trekken de rijders zich wel wat aan van die strafpunten? Zolang je er geen vijf hebt is er niets aan de hand. Ze worden sinds dit jaar wel meegenomen naar het volgend jaar maar dan nog. Het doet ze vrij weinig. Kun je dan niet beter met tijdstraffen of gridstraffen gaan werken?
Volgens mij beginnen de gevolgen bij 4 punten, maar het principe blijft hetzelfde.
Er nog steeds tijdstraffen en gridstraffen, maar juist voor kleinere vergrijpen, waar deze straffen niet proportioneel zijn of lijken kan dit systeem meerwaarde bieden.
Zaken waar ze nu voor zijn uitgedeeld (geen rekening houden met elkaar tijdens de training, vechten langs de baan, onbesuisd rijgedrag) liggen vaak tussen een foute inschatting, een opwelling en een bewuste actie. Krijg je daarvoor een (of meerdere) strafpunten dan is dat een waarschuwing voor je gedrag. Herhaal je dit vaker, dan kost je dit je startplek of wordt je zelfs geschorst voor een race (10 punten).
Dat coureurs (nog) geen consequenties merken van het systeem betekent dat het werkt, of dat er te veel punten nodig zijn voor een straf. Het systeem is nu 3, 7 en 10 punten, dat zou wat mij betreft ook naar 2, 3 en 5 kunnen.
De inhoud van bovenstaand bericht bereikt u via internet. Het is derhalve niet uitgesloten dat onbevoegden de verzonden informatie hebben gemanipuleerd, door het toevoegen van taalfouten en/ of domme opmerkingen.