Strafpunten favoriete topics

Moderator: Jarno

Pagina's: 1 2 3

Topic: Strafpunten (7277 keer gelezen)
Jarno
 Administrator

Profiel Privébericht 
Geslacht: man
Locatie:
Lid sinds: 21-06-2002
     Reageer met citaat 
Jarno schreef 10-06-17 om 13:44:45
Ik zou zeggen hak de QP in drieën en stuur ze in groepen van 12 de baan op, op basis van de tijden in de vrije trainingen. Zo heel moeilijk moet dat toch niet zijn?

Kijk nou, de MotoGP-organisatie leest hier ook mee!


Citaat:
Moto3-Qualifying: Kommt für 2018 rigorose Änderung?

Jetzt wird eine ganz konträre und rigorose neue Strategie diskutiert und überprüft. Man könnte die 28 Stammfahrer nach dem FP3 in drei Gruppen zu je 9 oder 10 Piloten teilen und sie in kurzen 10- oder 12-Minuten-Qualifyings auf die Piste schicken.

http://www.speedweek.com/...orose-Aenderung.html
Jarno
 Administrator

Profiel Privébericht 
Geslacht: man
Locatie:
Lid sinds: 21-06-2002
     Reageer met citaat 
Niemand die hierop wil reageren? Wat vinden jullie van het idee om de Moto3-rijders in drie groepen te laten kwalificeren?

Een bijkomstigheid is dat elke rijder dan hooguit een rondje of drie kan rijden.
Chrissifumi

Profiel Privébericht Website Facebook 
Geslacht: man
Locatie: Rotterdam
Lid sinds: 19-05-2006
     Reageer met citaat 
Jarno schreef 10-10-17 om 16:20:27
Niemand die hierop wil reageren? Wat vinden jullie van het idee om de Moto3-rijders in drie groepen te laten kwalificeren?

Een bijkomstigheid is dat elke rijder dan hooguit een rondje of drie kan rijden.


Ik volg de kwalificaties incidenteel dus de ergernis is voor mij niet zo groot. Heb hier dan ook niet echt een mening over, ik zie het volgend jaar wel.
MB84
 
Profiel Privébericht 
Geslacht: man
Locatie: Dordrecht
Lid sinds: 28-08-2005
     Reageer met citaat 
Jarno schreef 10-10-17 om 16:20:27
Niemand die hierop wil reageren? Wat vinden jullie van het idee om de Moto3-rijders in drie groepen te laten kwalificeren?

Een bijkomstigheid is dat elke rijder dan hooguit een rondje of drie kan rijden.


Geen idee of het gaat helpen. Vind de 107% regel van ju per sector wel Oke, laatste minuten wachten ze zo lang. Misschien instellen dat als je geen aantoonbaar technisch mankement hebt je max 7 min voor verstrijken van de tijd naar buiten moet..
Johannes

Profiel Privébericht Facebook 
Geslacht: man
Locatie:
Lid sinds: 18-01-2005
     Reageer met citaat 
Jarno schreef 10-10-17 om 16:20:27
Niemand die hierop wil reageren? Wat vinden jullie van het idee om de Moto3-rijders in drie groepen te laten kwalificeren?

Een bijkomstigheid is dat elke rijder dan hooguit een rondje of drie kan rijden.


Ben benieuwd. Hoe stellen ze die groepen samen. Aan de hand van de vrije training?

En wat als het weer veranderd en groepen onder verschillende omstandigheden kwalificeren?
De_Wim

maar dan anders

Profiel Privébericht Facebook 
Geslacht: man
Locatie: Bennekom
Lid sinds: 07-07-2002
     Reageer met citaat 
Waarom dan niet het princioe van de moto-GP overnemen? Een ander schema lost het probleem volgens mjj nooit helemaal op.

Probleeem zit hem in dat een goede slipstream tegenwoordig gewoon tig stratplekken kan schelen. Dat waren er in de tijd van de 125, toen de tijden verder uit elkaar lagen, minder.

Blijkbaar loont dit systeem beter dan je eigen trategie bepalen en goede ronden maken, anders werd dat wel massaal gedaan. Zolang de straffen niet echt de moeite zijn en de mogelijke winst in startplekken wel, zal dit blijven gebeuren.
De inhoud van bovenstaand bericht bereikt u via internet. Het is derhalve niet uitgesloten dat onbevoegden de verzonden informatie hebben gemanipuleerd, door het toevoegen van taalfouten en/ of domme opmerkingen.
fuzzybear
600 CC Super Single!!

Profiel Privébericht Facebook Twitter 
Geslacht: man
Locatie: Sleen
Lid sinds: 14-03-2005
     Reageer met citaat 
Jarno schreef 30-03-17 om 11:37:38
Het strafpuntensysteem is alweer afgeschaft. Blijkbaar had het niet het gewenste effect?

Strafpuntensysteem MotoGP komt per direct te vervallen

Decisions of the Grand Prix Commission in Qatar


gezien de continu veranderende startopstellingen na de kwalificatie kun je dat wel concluderen..
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
Zapper
 
Profiel Privébericht Website 
Locatie:
Lid sinds: 28-07-2005
     Reageer met citaat 
Om een 30 seconden een rijder laten vertrekken voor 3 ronden. 1 snelle ronde dus! Eventueel dat eens herhalen zodat iedereen twee kansen heeft! De volgorde laten bepalen door de tijden van de vrije trainingen. Starten in omgekeerde volgorde zodat de 'traagste' eerst de baan op moet!

Het weer? Pech gehad dan! Dat is bij wielrennen toch ook zo? (in een tijdrit bedoel ik)

Geen gezeur meer met slipstreamen....
Jarno
 Administrator

Profiel Privébericht 
Geslacht: man
Locatie:
Lid sinds: 21-06-2002
     Reageer met citaat 
De_Wim schreef 11-10-17 om 07:18:00
Waarom dan niet het princioe van de moto-GP overnemen?

Dat hebben ze overwogen maar dan zit je nog steeds met veel te grote groepen. Dat lost het probleem dus niet op.
Optimate

Profiel Privébericht 
Geslacht: man
Locatie:
Lid sinds: 26-03-2010
     Reageer met citaat 
Zapper schreef 11-10-17 om 10:45:21
Om een 30 seconden een rijder laten vertrekken voor 3 ronden. 1 snelle ronde dus! Eventueel dat eens herhalen zodat iedereen twee kansen heeft! De volgorde laten bepalen door de tijden van de vrije trainingen. Starten in omgekeerde volgorde zodat de 'traagste' eerst de baan op moet!


Slecht idee. Als er dan eentje crasht krijgt de volgende een gele vlag en moet inhouden tijdens dat ene rondje. Dat gaat niet gebeuren. Als je al zoiets zou willen doen zou je het moeten doen als bij de Superbikes een paar jaar geleden. Coureur 1 gaat er uit, doet een sighting lap, dan z'n snelle ronde en halverwege z'n uitloopronde start de volgende. Maar dan zitten er al snel een minuut of 4 tussen elke volgende coureur en duurt de qp van de moto3 met tegen de 30 deelnemers 2 uur. Dat gaan ze niet doen.
Het blijft moeilijk.
Johannes

Profiel Privébericht Facebook 
Geslacht: man
Locatie:
Lid sinds: 18-01-2005
     Reageer met citaat 
Die Moto3 is eigenlijk iets geworden wat ik niet meer zo leuk vind. Close racing is mooi, spannende races zijn mooi, maar kopgroepen van 20 man of meer is gewoon te. En die kwalificaties..............

Gewoon afschaffen die Moto3!
solex
 
Profiel Privébericht 
Locatie:
Lid sinds: 12-01-2010
     Reageer met citaat 
Ga gauw je mond spoelen.

De Moto3 races zijn juist de krenten in de pap.

Jongens (mannen durf ik ze niet te noemen) die nog durven te racen.

Ja, die quali's zijn verschrikkelijk irri omdat men meer dan de helft van de tijd op elkaar zit te wachten.........ook de snelle jongens of coureurs die bovenin staan.

Maar die races zijn om te smullen.


Dat uitwaaieren op het rechte stuk (zekers laatste ronde) moeten ze wel direct afstraffen..........
Johannes

Profiel Privébericht Facebook 
Geslacht: man
Locatie:
Lid sinds: 18-01-2005
     Reageer met citaat 
solex schreef 12-10-17 om 19:07:00
Ga gauw je mond spoelen.

.........


Gelukt.................met bokbier
Optimate

Profiel Privébericht 
Geslacht: man
Locatie:
Lid sinds: 26-03-2010
     Reageer met citaat 
Ik snap wel wat Johannes bedoelt. Een geweldig competatief veld, maar het is nu wel weer een beetje te ver doorgeschoten. Een kopgroep van 20 man en dan maar afwachten hoe de lottoballetjes aan het eind van het laatste rondje vallen. Ik begrijp dat dit over kan komen als zeiken om het zeiken maar zo is het in ieder geval niet bedoeld. Ik vind het moeilijk om onder woorden te brengen.
Het blijft moeilijk.
Jarno
 Administrator

Profiel Privébericht 
Geslacht: man
Locatie:
Lid sinds: 21-06-2002
     Reageer met citaat 
Helemaal duidelijk hoor. Ik ben het daar ook wel mee eens. Je kunt net zo goed alleen de laatste drie ronden kijken. Maar ik vind het nog wel leuk, dat wel.

Pagina's: 1 2 3


Snelle navigatie: