OW Cup 2015 favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7

Topic: OW Cup 2015 (83456 keer gelezen)
     Reageer met citaat 
En komend weekend mogen we weer rijden, de races volgen elkaar kort op! Gelukkig dit keer eindelijk op een ander circuit: Oschersleben! Gave baan dus ik heb er zin in!

Voor de geïnteresseerden, mijn verslag van afgelopen race is online te vinden: http://chrisvanheuveln.nl/raceverslagen/
     Reageer met citaat 
Dit weekend staat Oschersleben op de kalender.
Chris schrijft op zijn facebook dat hij op de natte baan een prima 6e positie wist te halen. Gedurende de sessie staken versnellingsbak problemen de kop op en werd het hard werken voor Chris en zijn engineers. Edwin Ott kon bijspringen met een reserveblok, maar ondanks hard werken was de machine niet op tijd klaar voor de kwalificaties waardoor hij vanaf de laatste plaats zal moeten starten.


Foto en info Chris van Heuveln via Facebook

Erik is niet in Oschersleben, Gé Berkhoff wel, echter is daar nog geen contact mee geweest sinds vrijdagavond. Het lijkt er op dat ook hij technische problemen heeft, in de tijdwaarneming komt hij alleen voor in de eerste vrije training waar hij slechts twee rondjes heeft gereden.
     Reageer met citaat 
Chris(sifumi) heeft het niet voor niets gekregen, na al het sleutelen de machine nogmaals stuk in de ochtend, race 1 niet kunnen rijden. Race 2 wel daarin uiteindelijk 16e geworden.

Onze eigen Gé had in de kwalificaties problemen met water in het brandstofsysteem, waardoor de machine haperde, uiteindelijk in de loop van zaterdag opgelost zodat hij zondag alsnog aan de start van de wedstrijden stond. Als laatste gestart in de Pro-cup. In race 1 tot de 10e plaats gekomen en in race 2 tot de 14e plaats.
     Reageer met citaat 
Thanks Ben, leuk samen gevat. Wat een enorme pech dit weekend zeg M'n 3e ECU kapot en elke keer is het gissen naar het probleem. We hopen nu dat de quickshift het probleem was, nieuwe quickshift erin en pas als de ECU weer kapot gaat weten we dat dat het probleem niet was. Erg dure manier van troubleshouting met een ECU die 600 euro kost

Eerste race dus vanaf de kant gezien, voor het eerst dat ik een race miste in 3,5 jaar. Was er even goed klaar mee maar als je die race dan ziet dan wil je maar 1 ding: weer rijden!! Race was echt prachtig met in eerste instantie Coen Bouwmeester en Cliff Kloots die een gaatje hadden op Henry Compagner die in het begin erg sterk reed! Toen Danny vd Sluis hem definitief voorbij was reed die steeds meer naar Cliff en Coen toe. Coen maakte een foutje en Danny schoot van 3 naar 1 en wist de race net te winnen voor Cliff en Coen. Prachtige race!

2e race zelf gereden. Aangezien ik alleen zaterdag morgen een droge sessie van 15 minuten had gereden had ik weinig verwachtingen. Op gebruikte banden gestart vanaf p29 en toch als 16e gefinished.

Blij dat ik toch wat meters gemaakt heb. Nu de afweging maken: nieuwe kabelboom erin of hopen dat het inderdaad de quickshift was tot ook deze ECU weer kapot gaat. Dure hobby
Jarno
 Administrator

avatar
     Reageer met citaat 
Giacomo schreef 30-06-15 om 21:47:25
(...)

Aanstaande zaterdag is zoals Ben al aangeeft de CRT Endurance race op Assen over 501km.
Ik doe ook mee. Wordt lekker zweten met de voorspelde 34 graden...

Hier enkele tips over omgaan met de hitte:

Hittegolf en motorsport: tips om het veilig te houden


Er is genoeg belangstelling trouwens; maar liefst 56 teams.

De zinderende 501 van Assen op zaterdag 4 juli 2015
     Reageer met citaat 
Jarno schreef 01-07-15 om 21:14:51
(...)

Hier enkele tips over omgaan met de hitte:

Hittegolf en motorsport: tips om het veilig te houden


Er is genoeg belangstelling trouwens; maar liefst 56 teams.

De zinderende 501 van Assen op zaterdag 4 juli 2015


jammer van de weersvoorspellingen word mij iets te warm om naar assen te gaan. ben zeer onder de indruk van de startlijst
Jarno
 Administrator

avatar
     Reageer met citaat 
Verslag van een warme maar geslaagde endurance race op Racesport.nl:

Veteranen trio Withag, Sinke en Ahendorp winnen ‘501 km van Assen’
Giacomo
ZAC #905

     Reageer met citaat 
Team Sallandracing is 17e geworden. Erg tevreden over. Verslag volgt later

Jarno
 Administrator

avatar
     Reageer met citaat 
Wel slim georganiseerd hoor, dat ieder zijn eigen motor kan gebruiken en dan de transponder wisselen.
     Reageer met citaat 
Jarno schreef 05-07-15 om 16:22:43
Wel slim georganiseerd hoor, dat ieder zijn eigen motor kan gebruiken en dan de transponder wisselen.


Maar wel minder spectaculair vind ik. Geen snelle banden wissels of tanken etc
“If everything seems under control, you're not going fast enough.”
bierelier
Verstoorde Oudere Jongere

     Reageer met citaat 
op die manier is het wel voor iedereen hetzelfde,
geen dure tankinstallaties enzo.

de teams die voor de overwinning gingen waren best wel goed voorbereid, transponder op een makkelijk te bereiken plek bijv.
ik heb mensen zien klooien om dat ding ergens aan de zijkant van het frame te plaatsen en dat ging niet echt makkelijk.
plaatjesmakert, Nepfries
Giacomo
ZAC #905

     Reageer met citaat 
bierelier schreef 05-07-15 om 22:33:10
op die manier is het wel voor iedereen hetzelfde,
geen dure tankinstallaties enzo.

de teams die voor de overwinning gingen waren best wel goed voorbereid, transponder op een makkelijk te bereiken plek bijv.
ik heb mensen zien klooien om dat ding ergens aan de zijkant van het frame te plaatsen en dat ging niet echt makkelijk.

Heb je mij nog op de foto gezet? Nr 29, wit / zwarte CBR1000RR.
Jarno
 Administrator

avatar
     Reageer met citaat 
falerossi schreef 05-07-15 om 18:22:21
(...)

Maar wel minder spectaculair vind ik. Geen snelle banden wissels of tanken etc

Laat dat nou maar aan de pro's over. Voor dit niveau is het zo prima.
     Reageer met citaat 
Vorig jaar las ik hier meerdere keren dat alle nationale toppers het ONK links zouden laten liggen en allemaal in de OW Cup zouden gaan rijden. Is dat ook gebeurd eigenlijk?

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7


Snelle navigatie: