ONK 2015 (BeNeCup) favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Topic: ONK 2015 (BeNeCup) (154143 keer gelezen)
     Reageer met citaat 
Optimate schreef 12-01-15 om 16:39:07
En toch staat voor mij als wegracefan, zonder belang in het ONK, OWcup of welke raceserie dan ook, een race om het nationaal kampioenschap toch wel hoger in aanzien dan een race zonder enig officieel kampioenschap. Dat is en blijft, zoals iemand anders dat hier zo mooi omschreef laatst, racen om de gouden worst. Ik snap ook wel dat dat voor de deelnemers misschien anders is, dat zij een afweging maken en dan misschien bij de OWcup aankomen. Maar het is jammer dat het allemaal zo loopt en dat ons eigen Nederlands kampioenschap nu echt ten dode lijkt opgeschreven. Er zijn nu vast mensen die enorm leedvermaak hebben richting de KNMV, maar mijns inziens kent dit hele verhaal alleen maar verliezers, het is echt jammer voor de Nederlandse wegracesport dat het zo gelopen is.


     Reageer met citaat 
Tja dat kun je als toeschouwer uiteraard zo vinden en daar is niets mis mee, maar de rijders willen graag daar rijden waar de strijd is. De realiteit is dat het niveau in de OW Supercup waarschijnlijk hoger is dan in de ONK 2015 (BeNeCup).

Als rijder wil je racen in de zwaarste competitie, met of zonder worst
crosser78
Remco

     Reageer met citaat 
de Benecup kan zich nog enkel onderscheiden door meer circuittijd aan te bieden en dan voor een gunstiger prijs.

Dus langere trainingen en langere wedstrijden dat zal zeker meer coureurs aantrekken.

De OW cup zijn voornamelijk korte sprintraces of is dat in 2015 veranderd ?
     Reageer met citaat 
crosser78 schreef 13-01-15 om 07:42:43
de Benecup kan zich nog enkel onderscheiden door meer circuittijd aan te bieden en dan voor een gunstiger prijs.

Dus langere trainingen en langere wedstrijden dat zal zeker meer coureurs aantrekken.

De OW cup zijn voornamelijk korte sprintraces of is dat in 2015 veranderd ?


Dat kan denk ik alleen door zat/zon te gaan rijden.
Helaas zal dan de prijs ook omhoog gaan vrees ik.
     Reageer met citaat 
Je kunt er van vinden wat je wilt maar de toeschouwers of de sponsors moeten wel betalen..

Voorbeeld: Je komt als coureur bij een sponsor aan.
Goedendag mijnheer wilt U misschien sponsoren ik ben Motorcoureur..
Ohw hoeveel geld heb je nodig?
Ja een paar duizend is al goed, de motorsport is duur.
Welk kampioenschap rijdt je dan?
Ik rijd in de Ow cup....
De kans is groot dat je dan nul op rekest krijgt.
Klinkt allemaal wel leuk zon Ow Cup maar enige exposure waarde heeft het niet.
Dus in mijn ogen zijn er alleen maar verliezers net als vroeger met de NMB -KNMV
     Reageer met citaat 
limboracefan schreef 13-01-15 om 21:39:06
Je kunt er van vinden wat je wilt maar de toeschouwers of de sponsors moeten wel betalen..

Voorbeeld: Je komt als coureur bij een sponsor aan.
Goedendag mijnheer wilt U misschien sponsoren ik ben Motorcoureur..
Ohw hoeveel geld heb je nodig?
Ja een paar duizend is al goed, de motorsport is duur.
Welk kampioenschap rijdt je dan?
Ik rijd in de Ow cup....
De kans is groot dat je dan nul op rekest krijgt.
Klinkt allemaal wel leuk zon Ow Cup maar enige exposure waarde heeft het niet.
Dus in mijn ogen zijn er alleen maar verliezers net als vroeger met de NMB -KNMV


Owh ja, want als je het woord ONK laat vallen staan de sponsors opeens in de rij.

Ik ben zwaar voorstander van een ONK, maar dit zijn echt kul argumenten. Ik rij altijd mee met de TT en dat is een evenement dat iedere Nederlander kent. Dat is een evenement waarbij je wellicht eerder de interesse van een potentiele sponsor kan wekken. Ver daarna komt wellicht de Gamma racing days en ver daarna de BSB. Voor de rest maakt het echt niet uit of je nu ONK of OW cup rijdt.

Als het ONK dit jaar niet meer rijdt dan is de Supercup dus gewoon het hoogst haalbare Nederlandse kampioenschap en kan ik daarmee toch gewoon naar potentiele sponsors toestappen. Alsof die het verschil weten tussen een NK of een ONK.
     Reageer met citaat 
de discussie ow-cup of ONK doet in dit stadium helemaal niet meer ter zake daarvoor is het veel te laat.

De kwestie die nu op dit moment relevant is, nu het ONK de slag verloren heeft dat de KNMV wel of niet tijdig de stekker uit het ONK project haalt.

Ik ben ook pro ONK maar dit gaat een fiasco (is) worden, dat zie je van grote afstand aankomen.
In dit stadium hoeven er geen slachtoffers te vallen, als er mee wordt gewacht en het doek valt als nog. Kunnen weliswaar een zeer kleine groep coureurs geen kant meer op.
     Reageer met citaat 
Ik sta ook zeker niet te juichen over de ontstane situatie en zou liever een sterk ONK zien waar je naar toe kunt groeien vanuit de OW als je dat wilt.

In mijn optiek moet het niet zo zijn dat de grote teams uit het ONK het OW paddock over nemen. Heel leuk dat Rintje met zijn team voor alle OW cup wedstrijden heeft ingeschreven, maar is de huidige OW cup niet juist bedoeld voor de rijders die gewoon hobbymatig willen racen? Enorme trailers en hospitality zijn toch meer wat voor een ONK dan voor de OW, of zeg ik nu iets heel geks?
     Reageer met citaat 
Ben-Gunther schreef 14-01-15 om 08:31:27
Ik sta ook zeker niet te juichen over de ontstane situatie en zou liever een sterk ONK zien waar je naar toe kunt groeien vanuit de OW als je dat wilt.

In mijn optiek moet het niet zo zijn dat de grote teams uit het ONK het OW paddock over nemen. Heel leuk dat Rintje met zijn team voor alle OW cup wedstrijden heeft ingeschreven, maar is de huidige OW cup niet juist bedoeld voor de rijders die gewoon hobbymatig willen racen? Enorme trailers en hospitality zijn toch meer wat voor een ONK dan voor de OW, of zeg ik nu iets heel geks?


Dat zat ik ook al te denken. Iedereen is nu blij met de OWcup maar nu het daar zo druk wordt en (voor Nederlandse begrippen) professionele teams hun intrede doen, is het gescheld dat we de afgelopen jaren over het ONK hebben gehoord (te duur, te weinig rijtijd, niet professioneel genoeg) misschien net zo hard maar dan op de OWCup?
     Reageer met citaat 
De cup was vooral bedoeld als breedtesport gepositioneerd boven boven ZAC, maar nu zie je dat ontevreden ONK'ers overstappen naar de OW, voor wat betreft de rondetijden geen probleem want er wordt in de OW serieus hard gereden vooraan in de Supercup.

De top ONK'ers hebben toch een andere kijk op het gebeuren, een deel heeft de ambitie om internationaal te gaan en anderen vertegenwoordigen de absolute Nederlandse top.

Je kunt met b.v. Ron Rob Hartog goed zien wat een mooie opbouw is. Rijden in de OW cup, succesvol worden, overstappen naar ONK, succesvol worden en overstappen naar EK stock.

Als ONK wegvalt, mist er toch weer een schakel in de opbouw, niet iedereen komt via de route SOBW/RAP Holland naar Moriwaki-cup om in het ONK terecht te komen.

« Gewijzigd: 14-01-2015 om 16:04:38 door Ben-Gunther »

     Reageer met citaat 
Optimate schreef 14-01-15 om 09:26:33
(...)


Dat zat ik ook al te denken. Iedereen is nu blij met de OWcup maar nu het daar zo druk wordt en (voor Nederlandse begrippen) professionele teams hun intrede doen, is het gescheld dat we de afgelopen jaren over het ONK hebben gehoord (te duur, te weinig rijtijd, niet professioneel genoeg) misschien net zo hard maar dan op de OWCup?


Kun je op wachten!!!
Door een roze bril, zie je het niet objectief!
     Reageer met citaat 
Met alle respect, de discussie die nu gevoerd wordt , is een discussie van een jaar geleden.

De discussie die nu actueel is, moet het ONK tegen alle wil en dank en financiële malaise levend worden gehouden ook al is er praktisch geen deelname.

Voor wie zou je het nog moeten doen?
Elke zichzelf respecterende bestuurder, directeur, beleidsmedewerker of manager zou nu toch wel moeten inzien dat er een besluit moet worden genomen.
     Reageer met citaat 
lm6t schreef 15-01-15 om 00:18:26
Met alle respect, de discussie die nu gevoerd wordt , is een discussie van een jaar geleden.

De discussie die nu actueel is, moet het ONK tegen alle wil en dank en financiële malaise levend worden gehouden ook al is er praktisch geen deelname.

Voor wie zou je het nog moeten doen?
Elke zichzelf respecterende bestuurder, directeur, beleidsmedewerker of manager zou nu toch wel moeten inzien dat er een besluit moet worden genomen.


Wat probeer je nu eigenlijk te bereiken? Alle coureurs zijn toch oud en wijs genoeg om hun eigen beslissingen te nemen? Iedereen in motorsport land ziet toch ook wel dat het ONK al jaren een dalende trent heeft. Nu probeert de KNMV het over een andere boeg te gooien (BeNeCup) en ga jij al roepen dat ze 3 maanden voor de start van het seizoen het bijltje erbij neer moeten gooien.

Ik ben het helemaal met je eens dat ik ook verwacht dat er dit jaar geen (fatsoenlijk) ONK zal zijn, maar laat het z'n natuurlijke beloop gaan. Laat de markt gewoon bepalen hoe het gaat lopen.
     Reageer met citaat 
Chrissifumi schreef 15-01-15 om 07:26:47
(...)


Wat probeer je nu eigenlijk te bereiken? Alle coureurs zijn toch oud en wijs genoeg om hun eigen beslissingen te nemen? Iedereen in motorsport land ziet toch ook wel dat het ONK al jaren een dalende trent heeft. Nu probeert de KNMV het over een andere boeg te gooien (BeNeCup) en ga jij al roepen dat ze 3 maanden voor de start van het seizoen het bijltje erbij neer moeten gooien.

Ik ben het helemaal met je eens dat ik ook verwacht dat er dit jaar geen (fatsoenlijk) ONK zal zijn, maar laat het z'n natuurlijke beloop gaan. Laat de markt gewoon bepalen hoe het gaat lopen.


Duidelijkheid wil ik bereiken:
Er is door de bond ook een morele plicht om de coureurs en organisatoren van om hun geïnvesteerde geld tijd en ambitie te waarborgen.
na 2014 stoot een ezel zich in 2015 toch niet weer tegen dezelfde steen.
     Reageer met citaat 
lm6t schreef 15-01-15 om 10:37:26
(...)


Duidelijkheid wil ik bereiken:
Er is door de bond ook een morele plicht om de coureurs en organisatoren van om hun geïnvesteerde geld tijd en ambitie te waarborgen.
na 2014 stoot een ezel zich in 2015 toch niet weer tegen dezelfde steen.


Er is duidelijkheid. Er is een kalender, men weet voor welke klasses die kalender is, het technisch regelement is duidelijk. Mensen mogen nu zelf weten of ze daar wel of niet aan mee wensen te doen. Wat voor duidelijkheid wil jij nog meer dan?

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12


Snelle navigatie: