Will schreef
05-09-21 om 10:23:29
Niet dat het wat uitmaakt maar vraag me wel af hoe Michael ervoor zou staan als hij op de Yamaha zat
Hier wil ik nog even op inhaken, want dit is iets wat ik mij dit jaar al meerdere keren heb afgevraagd.
Ik denk dat Michael er goed voor had gestaan. Een leuk seizoen met de nodige podiums en een overwinning of 2, mischien 3. De Yamaha lijkt namelijk nog een stap gezet te hebben tov 2020, want ook Locatelli is erg competitief.
Maar was hij net als Toprak een kampioenskandidaat geweest? Heel eerlijk, ik denk van niet. Wat Michael z'n makke tot nu toe elk jaar is geweest, hij heeft een vrij smal venster waarin hij het maximale uit de fiets weet te halen. Heel vaak was het gewoon net niet. Als hij z'n fiets binnen dat venster afgesteld kreeg, dan was Michael echt geweldig en net zo goed/ beter dan wie ook.
Maar daardoor niet elk weekend in staat om voor de podiums, laat staan de overwinningen te gaan, zoals Toprak dus wel doet. Ik denk dat hij het Redding lastig zou maken voor P3 in de eindstand.
Het is allemaal whisfull thinking natuurlijk, maar wel iets wat al vaker door mijn kop heeft gemaald. Ondanks dat we enorm van Michael genoten hebben de afgelopen jaren met maar liefst 38 podiums en 4 overwinningen en de meest geniale race acties, vind ik dat toch wel jammer. Beetje "close, but no sigar" gevoel heb ik erbij.