Klein verslagje van mijn eerste IRRC weekend.
Zaterdag,dag 1 kwalificatie dag.
Helaas niet wat ik ervan verwachte.
In Q1 na 3 rondes een gebroken gaskabel.
Gelukkig een nieuw setje kunnen vinden op het paddock en de fiets op tijd klaar voor Q2.
In Q2 na een rondje of 4 rechtuit gegaan samen met een collega.
Daarna nog een paar rondjes gereden tot ik zonder benzine stond.
Hij zuipt hier toch iets meer dan op assen.
Uiteindelijk iets van 9 rondjes gereden en op het randje voor de a-race gekwalificeerd.
Raceday
Na een tegenvallende kwalificatie op Zaterdag een goede racedag gehad.
Race 1 als 28e van start en ook meteen niet de beste start,als laatste de eerste bocht door.
Net na bocht 2 was er in de voorhoede een rijder er met een highsider vanaf gegaan en die lag nog op de baan.
Ik kon hem gelukkig net ontwijken,maar hierdoor wel de aansluiting en de concentratie kwijt.
Hele race eenzaam rond gereden,tot de laatste 2 rondes.
In de laatste rondes werd het gat op mijn voorganger steeds kleiner en had ik mijn zinnen erop gezet om hem nog in te halen.
Uiteindelijk in de laatste bocht een klassieke Hengelo uitremactie en hem op de laatste meters gepakt.
In ieder geval geen laatste.
Race 2 ging een heel stuk beter,de start was goed(wel weer vanaf p28 ) en daar had ik al wat plekken goed gemaakt.
Nu moest ik zorgen dat ik in het groepje kon blijven waar ik in terecht was gekomen.
Het bleek best goed te lukken en uiteindelijk reed ik voorop in de groep.
Tijdje voorop gereden en uiteindelijk toch nog gepasseerd door een kawa.
Maar de rest wist ik mooi achter me te houden en als 18e over de streep.
Er wordt flink hard gereden in het IRRC ben ik achter gekomen.
Doordat er een aantal gastrijders bij zaten heb ik mijn eerste puntje te pakken voor dit seizoen.
Zo ben ik door de racedag alle pech van de kwalificatiedag weer vergeten.