Op deze dag favoriete topics

Moderator: Jarno

Pagina's: 1 ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Topic: Op deze dag (30255 keer gelezen)
RG500IU

2 Strokes 4 Ever!!

Profiel Privébericht Website Twitter 
Geslacht: man
Locatie: Ezinge
Lid sinds: 14-05-2004
     Reageer met citaat 
Johannes schreef 04-03-18 om 11:10:25
Bij het sneupen in oude uitslagen etc kom je van alles tegen. Veel gelegenheidsbakkenisten bij de zijspannen bijvoorbeeld....

Jammer dat er van de zijspannen veel minder op Internet te vinden is. Het 'MotoGP source book' is geweldig naslagwerkje voor uitslagen in de soloklassen. Jammer dat daarin geen aandacht is voor de driewielers..
Johannes

Profiel Privébericht Website Facebook Twitter 
Geslacht: man
Locatie:
Lid sinds: 18-01-2005
     Reageer met citaat 
RG500IU schreef 04-03-18 om 16:09:17
(...)

Jammer dat er van de zijspannen veel minder op Internet te vinden is. Het 'MotoGP source book' is geweldig naslagwerkje voor uitslagen in de soloklassen. Jammer dat daarin geen aandacht is voor de driewielers..


De zijspannen hebben altijd een schare fans gehad, maar bij lange na niet zoveel als de solo's. Er is ook veel minder statistiek te vinden en zeker op internet omdat het ook niet meer zo leeft omdat ze niet meer bij de Grand Prix' horen. Commercieel niet interessant was het oordeel.

Als je uitslagen vindt dan ontbreken ook nog vaak de passagiers. Ik vroeg Chris Vincent eens iets over zijn pass. en zei, ach dan reed je met die en dan met die. Ik weet het gewoon allemaal niet meer.

En hoe meer de tijd verstrijkt hoe meer het in nevelen gehuld raakt
A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool
RG500IU

2 Strokes 4 Ever!!

Profiel Privébericht Website Twitter 
Geslacht: man
Locatie: Ezinge
Lid sinds: 14-05-2004
     Reageer met citaat 
Johannes schreef 04-03-18 om 16:52:31
(...)
De zijspannen hebben altijd een schare fans gehad, maar bij lange na niet zoveel als de solo's. Er is ook veel minder statistiek te vinden en zeker op internet omdat het ook niet meer zo leeft ..
..
En hoe meer de tijd verstrijkt hoe meer het in nevelen gehuld raakt

Dat er weinig op Internet te vinden is kwam ik na dat zijspan verhaal over Luigi Taveri wel achter.
En met die laatste zin van jou een trieste conclusie dat de geschiedenis langzaam verdwijnt voor het nageslacht..
Johannes

Profiel Privébericht Website Facebook Twitter 
Geslacht: man
Locatie:
Lid sinds: 18-01-2005
     Reageer met citaat 
Citaat:
2003 Grand Prix Barry Sheene overlijdt in Australië op 52-jarige leeftijd aan de gevolgen van kanker. #7 won de 500cc-titel in 1976 & 1977. Zijn laatste GP reed hij in 1984. In zijn beginjaren reed hij ook 50, 125 & 250cc GP's. In alle klassen haalde hij het podium.


Aan Sheene heb ik toch ook zeer goede herinneringen. Wat een coureur en wat een persoonlijkheid.

In alle klassen haalde hij het podium, maar in de 125cc deed hij ook mee om de titel en met de huidige puntentelling had hij die ook gewonnen. Maar door het systeem van schrapresultaten ging het kampioenschap toch naar Nieto.
A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool
RG500IU

2 Strokes 4 Ever!!

Profiel Privébericht Website Twitter 
Geslacht: man
Locatie: Ezinge
Lid sinds: 14-05-2004
     Reageer met citaat 
Vandaag in 1987 op Suzuka (JP):

Masaru Kobayashi (Honda NSR250) debuteerde als wild-card en wist
gelijk te winnen, tevens eerste GP zege Bridgetsone (@bgmotogp)
Johannes

Profiel Privébericht Website Facebook Twitter 
Geslacht: man
Locatie:
Lid sinds: 18-01-2005
     Reageer met citaat 
Citaat:
1974
Grand Prix De West-Duitse Grand Prix op de Nürburgring werd om veilgheidsredenen geboycot door de toprijders. Dit werd de enige GP ooit waarin alle podiumplekken (alle klassen, incl. zijspannen) werden bezet door rijders van dezelfde (Duitse) nationaliteit


Dat was in een rel van jewelste in die dagen. Een programma samen met autoraces, kou, regen mist en zelfs sneeuw op de zaterdag. Maar het zwaarst woog wel de niet afgeschermde vangrails. Kurt Busch de organisator en vice president van de FIM luisterde wel, maar deed nagenoeg niets aan de klachten. De fabrieksrijders en de meeste prive rijders weigerden te starten. Over en weer klonken zware woorden zoals mafia praktijken en de weigeraars werd levenslange schorsingen in het vooruitzicht gesteld door Bosch. Door de luidsprekers werd het publiek verteld dat de weigeraars lafaards waren en in die dagen kon je nog niet even op je telefoontje de mening van de coureurs opzoeken.

Twee weken later werd deze kwestie door de FIM besproken en koos men de kant van de coureurs onder het motto “veiligheid gaat voor alles”. Kurt Busch werd voor een jaar geschorst.
A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool

Pagina's: 1 ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12


Snelle navigatie: