Op deze dag favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... 24

Topic: Op deze dag (286427 keer gelezen)
RG500IU
 Moderator

2 Strokes 4 Ever!!

Profiel Privébericht Website Twitter 
Geslacht: man
Locatie: Ezinge
Lid sinds: 14-05-2004
     Reageer met citaat 
over de Honda NSR:
Optimate schreef 15-04-15 om 14:58:47
..
Criville werd er ook wereldkampioen mee, dan kom je inderdaad op 10.

Heb een hekel aan Spanjaarden en dacht het valt toch niemand op
Oeps.. foutje bedankt, is aangepast. Bedankt voor de oplettendheid
Ben-Gunther
 
Profiel Privébericht 
Geslacht: man
Locatie: Edam-Volendam
Lid sinds: 23-06-2002
     Reageer met citaat 
Ik vond Alex ook de minst aansprekende van het rijtje...
Optimate

Profiel Privébericht 
Geslacht: man
Locatie: -
Lid sinds: 26-03-2010
     Reageer met citaat 
RG500IU schreef 15-04-15 om 23:23:59
over de Honda NSR:
(...)

Heb een hekel aan Spanjaarden en dacht het valt toch niemand op
Oeps.. foutje bedankt, is aangepast. Bedankt voor de oplettendheid


Ik dacht eerst even dat je het wereldkampioenschap van Spencer in 1983 ook mee had geteld, maar dat jaar reed hij op de Honda NS500, later de basis voor de RS500, de prive racemachine van Honda waar vele privecoureurs mee gereden hebben. Maar met Crivile erbij is het idd toch gewoon 10 voor de NSR.
Kootje

Profiel Privébericht Website Facebook Twitter 
Geslacht: man
Locatie: Deventer
Lid sinds: 20-10-2006
     Reageer met citaat 
Ben-Gunther schreef 16-04-15 om 07:40:26
Ik vond Alex ook de minst aansprekende van het rijtje...


Waarom? Volgens mij was hij de eerste die kampioen werd in de koningsklasse als Spanjaard. Hij heeft hele mooie dingen laten zien wat mij betreft op die gifmachine. Zeker die Campsa uitvoering vond ik erg mooi en hij kon als een van de weinigen het Doohan moeilijk maken. Dan ben je toch een grote hoor.

Ik begrijp het dat je denkt dat zijn titel hetzelfde aanzien heeft als bijvoorbeeld die van Hayden in 2006 maar die Crivillé kon wel een partijtje sturen.
"Sbattersene I Coglioni". Ciao Marco. Non dimenticherò mai.
RG500IU
 Moderator

2 Strokes 4 Ever!!

Profiel Privébericht Website Twitter 
Geslacht: man
Locatie: Ezinge
Lid sinds: 14-05-2004
     Reageer met citaat 
John McGuinness /McPint viert vandaag zijn 43e verjaardag...
Wim_Kwanten
 
Profiel Privébericht 
Geslacht: man
Locatie: Overpelt, België
Lid sinds: 09-09-2008
     Reageer met citaat 
Kootje schreef 16-04-15 om 15:05:21
(...)


Waarom? Volgens mij was hij de eerste die kampioen werd in de koningsklasse als Spanjaard. Hij heeft hele mooie dingen laten zien wat mij betreft op die gifmachine. Zeker die Campsa uitvoering vond ik erg mooi en hij kon als een van de weinigen het Doohan moeilijk maken. Dan ben je toch een grote hoor.

Ik begrijp het dat je denkt dat zijn titel hetzelfde aanzien heeft als bijvoorbeeld die van Hayden in 2006 maar die Crivillé kon wel een partijtje sturen.


Dat vind ik ook. Crivillé is 1 van de meest onderschatte wereldkampioenen.

Hij reed na zijn GP-carrière nog 2 jaar in het Spaans rally kampioenschap op onverhard: in 2005 met een Mitsubishi Lancer en in 2006 met een Seat Cordoba WRC, waarin hij zelfs een overwinning behaalde. http://www.ewrc-results.com/profile.php?p=34361
Ben-Gunther
 
Profiel Privébericht 
Geslacht: man
Locatie: Edam-Volendam
Lid sinds: 23-06-2002
     Reageer met citaat 
Kootje schreef 16-04-15 om 15:05:21
(...)
Waarom? ...als bijvoorbeeld die van Hayden in 2006 maar die Crivillé kon wel een partijtje sturen.


Ik heb bij hem het gevoel dat hij kampioen werd omdat de gevestigde orde het liet afweten. De tijden waren inderdaad echt anders met die 2T monsters, maar dat was voor iedereen die toen in de koningsklasse reed.

Hayden daarentegen heb ik weer een zwak voor, niet het grootste talent maar zichtbaar een harde werker.
Kootje

Profiel Privébericht Website Facebook Twitter 
Geslacht: man
Locatie: Deventer
Lid sinds: 20-10-2006
     Reageer met citaat 
Ben-Gunther schreef 17-04-15 om 13:11:19
(...)


Ik heb bij hem het gevoel dat hij kampioen werd omdat de gevestigde orde het liet afweten.


De gevestigde orde bestond in die jaren uit Doohan, Doohan en Doohan. Toch was Alex de enige die hem af en toe baas kon als je het mij vraagt. Doohans carriere eindigde met de klapper op Jerez dat jaar. Daarna was Alex wel de grote favoriet. Maar ook toen was het veld sterk met Roberts, Barros, Capirossi, Biaggi, Okada, Itoh enz, enz.

Dan moet je het toch maar effe laten zien en dat heeft ie gedaan. Dat geeft voor mij toch glans aan zijn titel.

Ook ik heb altijd een zwak gehad voor Hayden en dat heb ik nog steeds wel een beetje ook al is ie ruim over zijn toppunt heen. Juist zijn titel zie ik als een titel behaald door het laten afweten van de gevestigde orde.

Maar goed, we mogen daar best anders over denken. Zie ik je nog zondag by the way?
"Sbattersene I Coglioni". Ciao Marco. Non dimenticherò mai.
RG500IU
 Moderator

2 Strokes 4 Ever!!

Profiel Privébericht Website Twitter 
Geslacht: man
Locatie: Ezinge
Lid sinds: 14-05-2004
     Reageer met citaat 
Vandaag 13 jaar geleden is de dag dat Tohru Ukawa met zijn Repsol Honda Valentino Rossi versloeg toen deze wat te laat remde in een bocht op de Phakisa Freeway in Welkom/Zuid-Afrika, het was de laatste GP overwinning van de Japanner.
Ben-Gunther
 
Profiel Privébericht 
Geslacht: man
Locatie: Edam-Volendam
Lid sinds: 23-06-2002
     Reageer met citaat 
Kootje schreef 17-04-15 om 17:38:53
(...)
....
Maar goed, we mogen daar best anders over denken. Zie ik je nog zondag by the way?


Hi, zie je berichtje nu pas haha

Wij waren van het weekend niet in Assen, gisteren wel met het team getraind op Assen. Moet het verslag nog schrijven, maar was voor zowel Erik als Gé een productieve dag.
RG500IU
 Moderator

2 Strokes 4 Ever!!

Profiel Privébericht Website Twitter 
Geslacht: man
Locatie: Ezinge
Lid sinds: 14-05-2004
     Reageer met citaat 
Hoort eigenlijk nog bij maandag 20 april. Maar interessant genoeg om toch nog even te vermelden:
Fabio Quartararo is die dag nl. 16 jaar geworden. Scott Redding en Marco Melandri blijven daardoor de enigen in de geschiedenisboeken met GP zeges op 15 jarige leeftijd!
Jarno
 Administrator

Profiel Privébericht 
Geslacht: man
Locatie:
Lid sinds: 21-06-2002
     Reageer met citaat 
RG500IU schreef 22-04-15 om 10:39:04
Fabio Quartararo is die dag nl. 16 jaar geworden.

Ik moest wel lachen om de heren van Eurosport. Diederick zei: "Fabio wordt morgen zestien", waarop Patrick antwoordt: "Mooi, mag 'ie eindelijk meedoen."
RG500IU
 Moderator

2 Strokes 4 Ever!!

Profiel Privébericht Website Twitter 
Geslacht: man
Locatie: Ezinge
Lid sinds: 14-05-2004
     Reageer met citaat 
Niet zo bekend, maar ook op de Südschleife van de Nürburgring werd een enkele GP verreden, zoals ook deze dag in 1965, toen alle klassen (50/125/250/350/500 en zijspannen) aan bod kwamen. Ralph Bryans won die dag de 50cc en werd later dat seizoen wereldkampioen. Andere grote namen die wonnen die dag: Hugh Anderson (125) Read (250), Agostini (350) en Hailwood die Ago in de 500 versloeg. Alle anderen, op Agostini na werden dat seizoen wereldkampioen in genoemde klasses.
Chrissifumi

Profiel Privébericht Website Facebook 
Geslacht: man
Locatie: Woubrugge
Lid sinds: 19-05-2006
     Reageer met citaat 
Ook vandaag weer interessante feitjes. Erg opvallend dat er slechts 1 Duitse overwinning is behaald in de 500cc/MotoGP en dat ook nog tijdens een evenement die door de top rijders werd geboycot. Tegenwoordig hebben de Duitsers natuurlijk Stefan Bradl die wel geregeld in de top-5 te vinden is/ was. Is er in de jaren 70/80/90 ook een Duitser geweest die er wel tegen aan zat of is er uberhaupt nooit een Duitse top rijder in deze klasse geweest?
RG500IU
 Moderator

2 Strokes 4 Ever!!

Profiel Privébericht Website Twitter 
Geslacht: man
Locatie: Ezinge
Lid sinds: 14-05-2004
     Reageer met citaat 
Chrissifumi schreef 28-04-15 om 10:45:19
.. Is er in de jaren 70/80/90 ook een Duitser geweest die er wel tegen aan zat of is er uberhaupt nooit een Duitse top rijder in deze klasse geweest?

Enige naam die me te binnen schiet is die van Dieter Braun, maar die was meer gericht op de klassen er net onder vanaf 125cc. Op de link is te zien dat hij in de slotfase van zijn carrière selectief zijn 500cc GP's reed en zelfs 1x op het podium stond. Maar echte topper hebben de Duitsers nooit gehad in de zwaarste klasse...

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... 24


Snelle navigatie: