Op deze dag favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 ... 17 18 19 20 21 22 23 24 25

Topic: Op deze dag (317189 keer gelezen)
     Reageer met citaat 
Want?
Je hebt toch ook wel een beetje meegekregen van alle ontwikkelingen binnen het Grand Prix wereldje.

Het is op zijn best een soort van jeugd WK, maar echt niet gelijkwaardig aan bijvoorbeeld de MotoGP.

Eigenlijk is het een soort opleiding klasse voor de Moto2
De Moto2 is de opleidingsklasse voor de MotoGP
En de MotoGP is het echte WK.
Zo wordt het neergezet, zo wordt er mee omgegaan en zo wordt het gepresenteerd.
En zo vind je het ook terug in de opzet van een GP weekend.

Op zich prima, maar de Moto3 is niet het kampioenschap waar je je tot je 40e op toe kunt leggen omdat het bij je past, omdat het je goed ligt (en waar je ook nog een keer kunt rijden op je motorfiets naar eigen keuze).
Moto3 is nu een kweekvijver voor een potentiële MotoGP kampioen.
Men blijft jong zolang men zich nog allerlei nieuwe ideeën eigen kan maken en kritiek kan verdragen - Marie von Eschenbach
     Reageer met citaat 
Ik ben nu inmiddels wel benieuwd of er ook een 40 plus podium bestaat ,( over alle klassen gerekend). Daar ga ik nog eens even naar kijken.
Men blijft jong zolang men zich nog allerlei nieuwe ideeën eigen kan maken en kritiek kan verdragen - Marie von Eschenbach
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Johannes schreef 25-09-24 om 10:43:13
.. maar de Moto3 is niet het kampioenschap waar je je tot je 40e op toe kunt leggen omdat het bij je past, ...

Klopt en je hebt gelijk hoor met je opmerkingen dat M2/3 opleidingsklassen voor MotoGP zijn geworden. Dat vind ik persoonlijk heel jammer dat alles om de zwaarste klasse draait. Je ziet het aan de rijtijd die korter is geworden, terwijl de warm-ups al verdwenen zijn voor de kleinere klasses..
Johannes schreef 26-09-24 om 07:19:57
.. benieuwd of er ook een 40 plus podium bestaat...

Jaren '50 vd vorige eeuw misschien nog eens. Kan het me haast niet voorstellen, maar ook benieuwd, we lezen het wel
     Reageer met citaat 
Wel een leuk uitslagje gevonden.
Niet alleen het podium 40 plus, maar zelfs de eerst vijf.

GP Zwitserland 1952

250cc

1. Fergus Anderson GB Moto Guzzi 43 jaar oud
2. Enrico Lorenzetti I Moto Guzzi 41
3. Les Graham GB Benelli 40
4. Alano Montanari I Moto Guzzi 43 jaar
5. Nino Grieco I Moto Parilla 42 jaar
Men blijft jong zolang men zich nog allerlei nieuwe ideeën eigen kan maken en kritiek kan verdragen - Marie von Eschenbach
     Reageer met citaat 
RG500IU schreef 26-09-24 om 09:15:36
(...)

Klopt en je hebt gelijk hoor met je opmerkingen dat M2/3 opleidingsklassen voor MotoGP zijn geworden.


De statistieken van de 125cc zijn doorgetrokken naar de Moto3 klasse, maar eigenlijk is dat wel gek. Het zijn gewoon twee verschillende klassen die in niets met elkaar te maken hebben.
Men blijft jong zolang men zich nog allerlei nieuwe ideeën eigen kan maken en kritiek kan verdragen - Marie von Eschenbach
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Maar dat is evenzo voor 500 > MotoGP en 250 > Moto 2. Het zijn 'vervangende klassen' ik vind het wel logisch hoor.
     Reageer met citaat 
Bij de MotoGP vind ik het ook helemaal logisch hoor, bij de Moto2 kan ik het me nog voorstellen, maar die Moto3 lijkt helemaal in niets op de 125cc.

Maar het meest jammer vind ik, net als jij, dat het geen zelfstandige klassen meer zijn.
Je kan er niet meer lekker ronddobberen, maar vanaf het begin hijgt het “up or out” systeem je al in de nek.
Men blijft jong zolang men zich nog allerlei nieuwe ideeën eigen kan maken en kritiek kan verdragen - Marie von Eschenbach
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Ik weet dit nog goed:

in de weetjes van deze dag:
Citaat:
GP 125cc Op deze dag negeerde Gábor Talmácsi in Qatar teamorders en passeerde Red Bull KTM stalgenoot Mika Kallio op de streep met 0,017 verschil.

wat we toen nog niet wisten, maar einde seizoen wel:
Citaat:
Kallio kwam aan het eind van dat seizoen 5 punten te kort voor het wereldkampioenschap
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Twee Nederlanders op de eerste startrij in twee versschillende klassen zoals vandaag?

Laatste keer dat dit was, was denk ik in de tijden van Hartog / Middelburg / van Dulmen en dat er ook een landgenoot (van Kessel bv) in de 50 of 80cc op de eerste rij stond. Zoek ik nog wel eens op, wellicht weet Johannes zo wel het antwoord..
     Reageer met citaat 
Nee dat weet ik zo allemaal niet. Maar naar mijn idee is dat wel vaak voorgekomen.

Heb even gekeken bij de voor de Nederlanders succesvolste TT allertijden, zoals dat in de boeken staat en daar zie ik Jan de Vries en Rob Bron allebei op de eerste startrij.

Maar goed dat was een tijd met meer klassen en meer mensen op de eerste rij.

Gek genoeg ging er toen lang niet zoveel aandacht naar pole of eerste startrij dan nu. Als de oefenritten naar tevredenheid verliepen vond men het al mooi. De punten werden pas verdeeld na de laatste ronde van de race.

« Gewijzigd: 05-10-2024 om 23:14:52 door Johannes »

Men blijft jong zolang men zich nog allerlei nieuwe ideeën eigen kan maken en kritiek kan verdragen - Marie von Eschenbach
     Reageer met citaat 
1984 - TT Assen

Spaan en Streuer allebei 2e in trainingen en dus op de eerste startrij.
Men blijft jong zolang men zich nog allerlei nieuwe ideeën eigen kan maken en kritiek kan verdragen - Marie von Eschenbach
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
1990 GP Frankrijk op Le Mans:
Hans Spaan 2e in de 125cc, Wilco Zeelenberg 4e in de 250cc (toen er nog 4 op rij 1 stonden)

Ik denk dat dit wsl de voorlaatste keer is tot Japan 2024 bij de solo's.
1991 was veel beter jaar voor Zeelenberg (6x eerste rij), maar Spaan echter stond meestal in middenveld na de kwalificaties.
     Reageer met citaat 
Ja en vanaf 1992 veranderde het WK ingrijpend. De voorwaarden en reglementen waren niet meer in het voordeel van Nederland. Ecclestone had toen als eerste commerciële rechten, die hij later weer doorverkocht. Ecclestone was ook de man die er voor zorgde dat de TT van Assen ‘92 bijna niet doorging. Jullie merken wel, ik werd toen niet blij van Bernie
Men blijft jong zolang men zich nog allerlei nieuwe ideeën eigen kan maken en kritiek kan verdragen - Marie von Eschenbach

Pagina's: 1 ... 17 18 19 20 21 22 23 24 25


Snelle navigatie: