Vandaag in 2012 bij de weetjes:
Citaat:
Met MotoGP winnaar Casey Stoner, een tweede plaats voor Anthony West (Moto 2) en een derde voor Arthur Sissis (Moto 3) stonden er voor het eerst drie Australiërs tijdens hun thuis-GP in drie verschillende klasses op het podium!
Sinds ik de allereerste GP op Phillip Island op TV zag, met mijn toenmalige jeugdheld Wayne Gardner als winnaar, wilde ik daar ooit eens naar toe. In 2012 besloot ik dat in mijn eentje te doen. Aangezien week er voor Sepang was had ik die ook in mijn drie-weekse trip opgenomen, want die kans krijg je waarschijnlijk nooit meer!
Wow wat een toffe belevenis was dat, zeker met drie Aussies die naar het podium reden. Die van West en Sissis waren zeker onverwacht en om hen tussen de Australiërs op het talud naar het podium te schreeuwen was helemaal onvergetelijk. Dat is ongeveer dezelfde euforie die wij in Assen zullen ervaren als onze landgenoten dat doen.
Op maandag zag ik deze advertentie in de krant op het station van Melbourne, maar even aangevend wat nationale trots kan betekenen.
Nu nog even de
Triviantvraag in dit verhaal: wat klopte er (achteraf) niet?