Dutch Moto3 2015 favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2

Topic: Dutch Moto3 2015 (31190 keer gelezen)
     Reageer met citaat 
lm6t schreef 12-10-15 om 18:31:09
(...)


Volgens mij is er geen ONK moto3 in 2015...
waarschijnlijk door een tekort aan deelname..( regelementen)
Reden mee in het IDM Moto3, maar IDM moto3 viel ook gedeeltelijk in het water


Helaas heeft de KNMV tegen beter weten in, het ONK toegewezen aan de IDM. Ondanks dat ze ruim van te voren wisten dat er 8 rijders naar de BSB gingen en maar 3 tot 4 naar de IDM. Hopelijk luisteren ze voor 2016 wel (beetje) naar de klasse zelf.
Jarno
 Administrator

avatar
     Reageer met citaat 
Jarno schreef 12-10-15 om 17:42:40
Weet iemand hoe het zit met het ONK Moto3? Is daar nog een kampioen van uitgeroepen?

Toch wel dus:

Citaat:
NK Dutch Moto3: Ernst Dubbink


Kampioenen (O)NK wegrace 2015
     Reageer met citaat 
Jarno schreef 13-10-15 om 18:51:44
(...)

Toch wel dus:

(...)


Kampioenen (O)NK wegrace 2015


Met alle respect voor Ernst, is een super rijder

Sommige wedstrijden maar 3 of 4man aan de start en dat noemen ze een kampioenschap.

Edit: KNMV reglement

30 KNMV-KAMPIOENSCHAPPEN EN KNMV-PRIJZEN
30.1 Kampioenschappen en Prijzen
In overeenstemming met gedetailleerde condities zoals vermeld in de bijzondere voorschriften
behorende bij elke sportdiscipline erkent de KNMV Kampioenschappen en Prijzen zoals omschreven
in de volgende artikelen. KNMV-kampioenschappen en -prijzen worden alleen dan toegekend
wanneer er minimaal 10 startlicentiehouders of een ander door het Bestuur vastgesteld aantal aan
het kampioenschap of de prijs hebben deelgenomen.


Laatste zin is weer erg mooi omschreven door de heren knmv

« Gewijzigd: 13-10-2015 om 20:58:15 door andre »

crosser78
Remco

     Reageer met citaat 
andre schreef 12-10-15 om 23:56:25
(...)


Helaas heeft de KNMV tegen beter weten in, het ONK toegewezen aan de IDM. Ondanks dat ze ruim van te voren wisten dat er 8 rijders naar de BSB gingen en maar 3 tot 4 naar de IDM. Hopelijk luisteren ze voor 2016 wel (beetje) naar de klasse zelf.


laat men in 2016 wel het BSB als ONK Moto3 meetellen dan ?

wat overigens heel logisch zou zijn gezien het aantal Nederlanders wat daar deelneemt.
     Reageer met citaat 
crosser78 schreef 14-10-15 om 14:40:23
(...)


laat men in 2016 wel het BSB als ONK Moto3 meetellen dan ?

wat overigens heel logisch zou zijn gezien het aantal Nederlanders wat daar deelneemt.


Heb ik mijn twijfels over, knmv vind/vond dat de IDM beter aansloot op de talentbegeleiding.

De twee 2T rijders (Tasia en Wesley) houden er eind van het jaar mee op. Hopelijk komt er vanuit de nsf/moriwaki weer wat aanvulling.
crosser78
Remco

     Reageer met citaat 
Wallid Soppe rijdt de laatste twee races voor het Dutch Racing Team op de FTR Honda.

Bendsneijder gaat al voor KTM testen.
     Reageer met citaat 
crosser78 schreef 14-10-15 om 14:40:23
(...)


laat men in 2016 wel het BSB als ONK Moto3 meetellen dan ?

wat overigens heel logisch zou zijn gezien het aantal Nederlanders wat daar deelneemt.


En nee, de KNMV luistert weer niet naar de rijders.
Sterker er is niet eens gevraagd waar ze (willen) gaan rijden.
Citaat:
• Net als in 2015 zullen het NK Moto3 kampioenschap verreden worden binnen de IDM competitie.
Anoniem
     Reageer met citaat 
andre schreef 20-11-15 om 18:20:17
(...)


En nee, de KNMV luistert weer niet naar de rijders.
Sterker er is niet eens gevraagd waar ze (willen) gaan rijden.
(...)


Hallo André,

Naar welke rijders moet de KNMV in jouw optiek dan luisteren. Scott Deroue heeft betaald of mocht voor nagenoeg niets rijden bij een engels team. Jorel Boerboom heeft zich volgens mij ingekocht bij een engels team en datzelfde geldt voor Vasco van der Valk.

Er reden nog twee 125 cc rijd(st)ers mee in Engeland die daar beiden mee stoppen.

Blijven over Mike Brouwers en Thomas de Vries die zelfstandig afgelopen seizoen het BSB hebben gereden. Waarvoor hulde.

Daar staan voor het IDM tegenover: Ernst Dubbink, Walid Soppe en Sven Grevink die het overgrote deel van het IDM gereden hebben.

Ik snap best dat jij kiest voor het BSB maar ik denk dat de keuze voor het IDM vanuit KNMV oogpunt logischer is.

Als jij het anders ziet dan hoor ik het graag met alle respect voor jouw mening.
     Reageer met citaat 
Tiko schreef 20-11-15 om 20:01:01
(...)


Hallo André,

Naar welke rijders moet de KNMV in jouw optiek dan luisteren. Scott Deroue heeft betaald of mocht voor nagenoeg niets rijden bij een engels team. Jorel Boerboom heeft zich volgens mij ingekocht bij een engels team en datzelfde geldt voor Vasco van der Valk.

Er reden nog twee 125 cc rijd(st)ers mee in Engeland die daar beiden mee stoppen.

Blijven over Mike Brouwers en Thomas de Vries die zelfstandig afgelopen seizoen het BSB hebben gereden. Waarvoor hulde.

Daar staan voor het IDM tegenover: Ernst Dubbink, Walid Soppe en Sven Grevink die het overgrote deel van het IDM gereden hebben.

Ik snap best dat jij kiest voor het BSB maar ik denk dat de keuze voor het IDM vanuit KNMV oogpunt logischer is.

Als jij het anders ziet dan hoor ik het graag met alle respect voor jouw mening.


Voor zover ik weet heeft Vasco nog geen nieuw team voor 2016, maar dat terzijde.

Het had volgens mij beter geweest als KNMV dit jaar eerst aan de moto3 licentie houders gevraagd had waar ze gaan rijden, nu hebben we weer 3man aan de start voor het NK moto3.
Het IDM is (weer) op sterven na dood, daar staan gem 10-12 man aan de start in de moto3 (16 aanmeldingen voor 2 klasses)
Het zou toch veel beter zijn dat je je leden adviseert en helpt om in de sterkste competitie te gaan rijden.
Vanuit de klasse is duidelijk aangegeven dat een mix van wedstrijden in IDM en BSB voor het NK te ambiëren, daar is niet eens op gereageerd.
Op dit moment bied de IDM 2 wedstrijden aan voor 2016, de BSB 12. Een simpele keuze toch.
http://www.adac-motorsport.de/...oto3/de/rennen-2016/
http://www.britishsuperbike.com/

Zoals ook jij weet is moto3 niet bepaald gratis/goedkoop racen, dan wil je toch (ruim) op tijd weten waar je aan toe bent.
Dat weten we nu KNMV de kalender bekend gemaakt heeft, en mag een ieder kiezen wat hem het beste lijkt.

Andre

edit: we vergeten Brian Slooten nog

« Gewijzigd: 20-11-2015 om 22:10:02 door andre »

     Reageer met citaat 
Even andre aanvullen, tasia is bij mijn weten bezig om budget te verkrijgen om een vol seizoen moto3 te rijden in het bsb kampioenschap .
Anoniem
     Reageer met citaat 
De nieuwe NEC kalender is inmiddels bekend. Tien races tijdens 7 evenementen verspreidt over Engeland, Nederland en Duitsland. Lijkt me een aantrekkelijk verhaal.

http://www.racesport.nl/IDM/SuperbikeIDMnieuws/kalender-superbike-idm-alweer-gewijzigd-nec-moto3-kalender-vrijgegeven/tabid/74/iNews_ID/39499/Default.aspx

Pagina's: 1 2


Snelle navigatie: