Isle of Man TT 2015 favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2 3 4

Topic: Isle of Man TT 2015 (21012 keer gelezen)
     Reageer met citaat 
vers van de pers:

uitslag Royal Londen Superstock race (4 ronden):

1. Ian Hutchinson (Kawasaki)
2. Michael Dunlop (BMW)
3. Lee Johnston (BMW)
4. James Hillier (Kawasaki)
5. Peter Hickman (BMW)
6. David Johnson (BMW)
7. Guy Martin (BMW)
8. John McGuinness (Honda)
9. Bruce Anstey (Honda)
10. Conor Cummins (Honda)
Those who risk nothing, do nothing, achieve nothing, become nothing
Trax
ZAC #111 en #717

     Reageer met citaat 
Kijken?

https://www.filmon.com/tv/itv4
Via deze link kun je alle uitzendingen kijken vanaf Isle of Man die uitgezonden worden op ITV4.


Http://www.itv.com/isleofmantt
En hier staat de programmering.

Let wel op het tijdsverschil: 9pm is bijvoorbeeld 22:00u in Nederland
Goed verhaal! Lekker kort! Doen we niks mee!
     Reageer met citaat 
Dat wordt niks met die TT overwinning van Guy Martin.
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Optimate schreef 09-06-15 om 17:17:34
Dat wordt niks met die TT overwinning van Guy Martin.

Ik geloof daar ook niet in. Hij heeft niet dat extra's wat de echte grote mannen (in mijn ogen M. Dunlop, Hutchinson, Anstey, McGuinness) wel kunnen geven als het er echt op aan komt. Natuurlijk moet het je ook beetje meezitten (met 30 sec. straf voor speeding in de pits, en vandaag een BMW die niet wou starten na pitstop zit het hem deze week al niet mee), wat anderen soms wel hebben. Gary Johnson (in mijn ogen minder dan Guy), al 2x winnaar, heeft dat wel gehad bv.

Maar ik zie het hem niet afdwingen zonder grote fouten van anderen. De snelheid is er wel, maar het lijkt net of hij dat alleen rijdend niet altijd echt kan. Supersport race 1 werd hij bv ingehaald door winnaar Hutchy (10 seconden later gestart), daar weet hij dan de tweede helft vd race bij in het spoor te blijven. Maar dat leverde niet meer dan P5 op, zonder tijdstraf zou dat P3 geweest zijn trouwens.

McG is al op retour, MD is nog maar 26 geloof ik, Hutchy zie ik ook nog wel paar jaar doorgaan. Maar een jongere generatie komt er al weer aan, oa Lee Johnston, James Hillier, Dean Harrison en ik zie Peter Hickman ook wel doorgroeien: P5 op de Stock in pas zijn tweede jaar
     Reageer met citaat 
guy is vooral heel populair door zijn verschijning maar ik zie hem inderdaad niet een TT winnen,

hutchy heeft trouwens de superstock race gewonnen terwijl hij met 1 mile te gaan zonder brandstof zat hij had gelukkig al 17 seconden voorsprong en heeft hem wonder boven wonder al rollend over de finish gekregen en gewonnen
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
zelhemboy schreef 10-06-15 om 01:31:35
..hutchy .......al rollend over de finish ..

Dat viel ook wel mee hoor zoals ik op de TV beelden zag, snelheid zat er nog aardig in op de finishlijn en burn-out in Parc-Fermé lukte ook nog wel. Maar de motor hield wel af en toe in door de brandstofproblemen. Kort voor de finish ging hij daardoor 'wijd' en over de stoeprand het troittoir op in een bocht (ik dacht Bedstead) en lag bijna in de heg daar..

Michael Dunlop slaat de Supersportrace van vandaag over om zijn lichaam wat rust te gunnen voor de Senior TT. Vandaag verder ook zijspanrace 2 en TT Zero (elektrische fietsen)..
     Reageer met citaat 
Het is toch ook Martins laatste seizoen? Volgens mij doet hij ook mee aan de TT Zero als vervanger van Dunlop, zou wel hilarisch zijn als hij daar dan zijn felbegeerde TT overwinning gaat behalen.
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Zojuist zege 22 voor McGuinness in TT Zero voor Anstey en Lee Johnston. Martin denk ik ergens in de top 6, volledige uitslag nog niet ergens gezien..
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Hattrick voor Hutchy die ook de 2e Supersportrace won voor Anstey en Guy Martin (eerste TT podium in 2015 dus) die James Hillier net van het podium wist af te houden. Michael Dunlop kwam tóch aan de start maar kwam na een ronde terug in de pits.

Hutchy heeft nu 11 zeges, net zoveel als Hislop, Michael Dunlop en PhillipMcCallen. Alleen Hailwood, Molyneux, McGuinness en Joey Dunlop haalden er meer.
     Reageer met citaat 
RG500IU schreef 10-06-15 om 10:31:28
(...)

Dat viel ook wel mee hoor zoals ik op de TV beelden zag, snelheid zat er nog aardig in op de finishlijn en burn-out in Parc-Fermé lukte ook nog wel. Maar de motor hield wel af en toe in door de brandstofproblemen. Kort voor de finish ging hij daardoor 'wijd' en over de stoeprand het troittoir op in een bocht (ik dacht Bedstead) en lag bijna in de heg daar..

Michael Dunlop slaat de Supersportrace van vandaag over om zijn lichaam wat rust te gunnen voor de Senior TT. Vandaag verder ook zijspanrace 2 en TT Zero (elektrische fietsen)..


oke ik zag alleen een aantal foto's op twitter met het verhaal maar dan valt het idd nog wel mee, reserve tank misschien??
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
En onderschat die elektrische fietsen niet. Snelste (record) ronde door McPint: 119.279 m/ph dus ergens rond de 200 km/u gemiddeld.
In elk geval sneller dan de zijspannen waar de Birchalls zojuist race 2 wonnen en met 116.785 het oude ronderecord uit 2007 braken. Molyneux/Binns op P2 met 7,5 achterstand en Holden/Sayle als 3e.
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Nog maar even wat (GP) weetjes:
Citaat:

50cc (eerste Suzuki zege)
De Oost-Duitser Ernst Degner bezorgt Suzuki in 1962 de eerste zege in de Grand Prix racerij. De Britse Beryl Swain (Itom) is de eerste vrouwelijke deelnemer en eindigt als 22e.
Ralph Bryans zorgde in 1966 voor de laatste Honda overwinning in de lichtste klasse. Het was ook de laatste keer dat er een 4-takt zou zegevieren in deze klasse.

125cc (eerste MV Agusta /Yamaha zeges):
De Brit Cecil Sandford behaale hier in 1952 voor het befaamde Italiaanse merk MV Agusta de eerste GP zege om later dat jaar ook de eerste wereldkampioen voor MV te worden.
Phil Read won hier in 1965 op de nieuwe watergekoelde versie van de Yamaha RA97 twee-cylinder. Het was de eerste van in totaal 47 zeges voor Yamaha in deze klasse.

250cc
Tijdens de 1970 TT komt Ossa rijder Santiago Herrero in leidende positie in de laatste ronde ten val, hij zal twee dagen later (8 juni) aan zijn verwondingen overlijden. De Spaanse motorfabrikant trekt zich terug uit de GP racerij.

350cc:
De allereerste wegrace GP was in 1949, met de Junior TT als eerste op het programma, Freddie Frith met een Velocette was toen de winnaar
In 1961 maakte Phil Read hier zijn GP debuut en wist met een privé Norton gelijk zijn eerste WK race te winnen.

500cc (langste GP ooit):
Bob McIntyre met de 4 cyl. fabrieks Gilera won de Senior TT van 1957 die met een raceafstand van 486 km (8 ronden) de langste Grand Prix was die ooit is verreden.
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Eerste TT zege voor Ivan Lintin zojuist in de Leightweights voor James Hillier (die nieuw ronderecord reed: 120+) en Michael Rutter die ook weer een podiumplek pakte. Belangrijkste uitvallers: Lee Johnston, Gary Johson, Ryan Farquhar en Martin Jessop die na de start amper een km ver kwam..

Vanmiddag de grote afsluiter, de Senior TT (Superbike race 2 eigenlijk)

« Gewijzigd: 12-06-2015 om 12:40:11 door RG500IU »

     Reageer met citaat 
rode vlag na circa anderhalve ronde wedstrijd:

incident @ 11th milestone (Glen Helen section)
Those who risk nothing, do nothing, achieve nothing, become nothing
     Reageer met citaat 
Om 14.45 komt men met een verklaring.

Pagina's: 1 2 3 4


Snelle navigatie: