Suzuka 8 Hours 2015 23-26 juli favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2 3 4 5 6

Topic: Suzuka 8 Hours 2015 23-26 juli (88685 keer gelezen)
     Reageer met citaat 
Jarno schreef 28-07-15 om 15:29:47
Even wat anders: zouden ze bij Honda nu meer haast gaan maken om met een nieuwe Superbike te komen, nu ze hier zo zijn verslagen door Yamaha?


Ach welnee. Honda heeft de afgelopen vijf jaren met deze Blade telkens gewonnen en nu vielen ze op kop liggend uit en het tweede team wordt alsnog keurig tweede. Niet direct aanleiding om de Blade naar de schroothoop te verwijzen.

op een ander forum werd een soortelijke discussie gevoerd en mijn opmerking daar over het uitblijven van een nieuwe Blade:

Dat kan Honda waarschijnlijk niks schelen. De hele markt van hypersports is ingestort en ze kunnen VEEL meer geld verdienen op kleine machientjes in Azie, motoren die wij nauwelijks nog motor zouden noemen. Daar gaat het om miljoenen tegelijk, daarmee valt die hele markt in Europa met hypersports in het niet. Een nieuwe superbike ontwikkelen kost enorm veel geld, terwijl de verdiensten die je ermee kunt halen maar gering zijn.
midstar
www.midstar.nl

     Reageer met citaat 
Optimate schreef 28-07-15 om 23:36:22
(...)


Ach welnee. Honda heeft de afgelopen vijf jaren met deze Blade telkens gewonnen en nu vielen ze op kop liggend uit en het tweede team wordt alsnog keurig tweede. Niet direct aanleiding om de Blade naar de schroothoop te verwijzen.

op een ander forum werd een soortelijke discussie gevoerd en mijn opmerking daar over het uitblijven van een nieuwe Blade:

Dat kan Honda waarschijnlijk niks schelen. De hele markt van hypersports is ingestort en ze kunnen VEEL meer geld verdienen op kleine machientjes in Azie, motoren die wij nauwelijks nog motor zouden noemen. Daar gaat het om miljoenen tegelijk, daarmee valt die hele markt in Europa met hypersports in het niet. Een nieuwe superbike ontwikkelen kost enorm veel geld, terwijl de verdiensten die je ermee kunt halen maar gering zijn.

Maar is het dan niet zo zoals jij het formuleert, ik ook hieruit kan bedenken dat de gehele motorsport in zijn huidige gedaante gaat veranderen?
Als de markt voor de grotere sportmotoren (Honda) in zal storten, dan zal er ook geen toekomst zijn voor de Motogp, aangezien ik dit zie als een prototype klasse waaruit ontwikkelingen komen die in een later stadium ingezet gaan worden op de hypersport, en wat toch een grote reclamespot is.
Midstar racing
crosser78
Remco

     Reageer met citaat 
denk dat indien HRC energie in de fireblade steekt deze fiets ook in het WSBK mee kan strijden voor de overwinning.

HRC heeft duidelijk andere prioriteiten.

Heb het vermoeden dat de fiets van Suzuka wel competatief is.

Stoner zal niet gaan rijden op een fiets die kansloos is voor de overwinning. Dat levert zowel HRC al Honda te veel gezichtsverlies op.

Nu lagen ze uit de wedstrijd maar lagen wel op kop en de afgelopen jaren waren ze de winnaars.
Jarno
 Administrator

avatar
     Reageer met citaat 
Die rare Japanners hè. Honda stuurt er nóg maar een keer een persberichtje achteraan om door het stof te kruipen:

Citaat:
HRC confirm Stoner crash in the Suzuka 8 Hours was due to throttle mechanical issue

Honda Racing Corporation has carried out a detailed analysis following the crash of Casey Stoner in last weekend’s Suzuka 8 Hour race.

Checking the throttle, which is a particular specification for Endurance HRC Factory bikes, and different from the standard throttle used on the Honda CBR1000RR road version, a malfunction was discovered related to the throttle cable.

This kind of problem hasn’t arisen before, however, HRC will cease using this throttle specification and will design a new one to be used for Endurance races.

HRC would like to apologise to Casey Stoner and thank him for the effort he made in attending the Suzuka 8 Hour event.
Jarno
 Administrator

avatar
     Reageer met citaat 
     Reageer met citaat 
Jarno schreef 29-07-15 om 09:03:08
Die rare Japanners hè. Honda stuurt er nóg maar een keer een persberichtje achteraan om door het stof te kruipen:

(...)


O ik lees dit nu pas.
Is dit nu zo'n raar persbericht?
Ik vind het wel netjes.

Hier probeert bijna iedereen om onder verantwoordelijkheid uit te komen, tot het het echt niet meer anders kan en zelfs dan neemt men het soms nog niet.
t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
Jarno
 Administrator

avatar
     Reageer met citaat 
Johannes schreef 05-08-15 om 23:08:28
Is dit nu zo'n raar persbericht?
Ik vind het wel netjes.

Het ging mij erom dat ze wéér excuses maakten, het was al de vierde of zo. Je kan ook overdrijven.
     Reageer met citaat 
Jarno schreef 06-08-15 om 11:03:24
(...)

Het ging mij erom dat ze wéér excuses maakten, het was al de vierde of zo. Je kan ook overdrijven.
Het blijven Japanners
“If everything seems under control, you're not going fast enough.”
     Reageer met citaat 
falerossi schreef 06-08-15 om 13:54:15
(...)
Het blijven Japanners


Inderdaad. Iedereen kent het eergevoel wat ze daar hebben. Zeker in combinatie met de voor hun belangrijkste race van het jaar.
"Sbattersene I Coglioni". Ciao Marco. Non dimenticherò mai.
     Reageer met citaat 
Jarno schreef 06-08-15 om 11:03:24
(...)

Het ging mij erom dat ze wéér excuses maakten, het was al de vierde of zo. Je kan ook overdrijven.


Oke, dat was mij even ontgaan.
t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
     Reageer met citaat 
Kootje schreef 06-08-15 om 16:02:56
(...)


Inderdaad. Iedereen kent het eergevoel wat ze daar hebben. Zeker in combinatie met de voor hun belangrijkste race van het jaar.


Vooral dat eergevoel hebben ze erg hoog in Japan.
“If everything seems under control, you're not going fast enough.”
fuzzybear

avatar
600 CC Super Single!!

     Reageer met citaat 
Jarno schreef 05-08-15 om 12:06:00


tja het is een bijzonder artikel. Zeker omdat je nergens maar dan ook nergens iets leest of ziet (schetsen of semi serieuze computer ontwerpen)

Vooral dit stuk:

Citaat:
Unser Kollege Paolo Gozzi von der Gazzetta dello Sport will erfahren haben, dass das neue Honda-Superbike bereits fertig entwickelt ist. Nun soll die Serienfertigung vorgezogen werden, damit die Homologation für die Superbike-WM 2016 gelingen kann – wobei dies für Honda durch die gelockerten Homologationsbedingungen (Stichwort Bimota) keine sonderliche Hürde darstellen dürfte.

uit boven genoemd artikel vind ik dan nogal een boute uitspraak.
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
Will
Fryslan Boppe!

     Reageer met citaat 
Is er al nieuws over de 8 uren van suzuka voor dit jaar? Doet michael weer mee?

Pagina's: 1 2 3 4 5 6


Snelle navigatie: