Wegraceforum Café Part 16 favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 ... 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102

*Topic is gesloten*
Topic: Wegraceforum Café Part 16 (349359 keer gelezen)
Elvera schreef 04-05-21 om 19:01:22
(...)

Absoluut!
Ik wilde dan ook op geen enkele wijze afbreuk doen aan jouw gevoel hier bij, slechts met je van gedachten wisselen


Heel goed Elvera. Dat vind ik mooi.
Vandaag feestje.
En ik vier dat altijd in het bewustzijn dat ik vrij ben omdat er mensen waren die niet hebben weggekeken.
En ik dank onze bevrijders.
t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
Elvera
Dus.

Ik ben een kleinkind van een van onze bevrijders, een militair uit Polen.
Mijn vader heeft ons er altijd op gewezen: aan die mensen hebben wij alles te danken, toen en nu (doelend op de geuniformeerden).
Koffie & een oranje-tompouce Johannes?
If it`s stupid but it works,it ain't stupid.
Capirex_65
#Be a Racer

Ik kom regelmatig in Dubai, althans in normale omstandigheden, voor veel mensen is leven werken e ndinge nbouwen een hard gelag daar.

Verder over 4 mei? Laten we blij zijn dat we ook hier vanalles mogen roepen zonder dat het consequenties heeft.

Indrukwekkende toespraken van Amara en Andre van Duyn gisteravond.
Aprilia Tuono R 2008 Ice White
Aprilia RSV Mille 2000 track bike
Aprilia ETX 6.35 1999
Capirex_65 schreef 05-05-21 om 08:38:28

Indrukwekkende toespraken van Amara en Andre van Duyn gisteravond.


Hopelijk valt nu het kwartje bij het 4/5 mei committee dat we nog voldoende Nederlanders hebben die a) verhalen uit eerste hand hebben en b) de kunde dit op een schitterende manier te verwoorden.

Laten we tot die tijd geen rappers, BN-ers of journalisten met een bedenkelijk verleden met een opgeheven vingertje een verhaaltje vertellen richting 80% van de Nederlandse bevolking.
Capirex_65
#Be a Racer

Hier gaan we weer pfff.

Wat is er bedenkelijk aan het verleden van woordkunstenares Amara?

Of hoe fout is dhr van Duijn ooit geweest?

Wil je jonge mensen bereiken zul je ook exponenten van deze generatie de verhalen op hun manier moeten laten doorvertellen.

In een taal die de huidige generaties aanspreekt. Gelukkig staan er elk jaar weer jongeren op die erover vertellen en nadenken.

De generatie die het live heeft meegemaakt sterft best wel snel uit nu, iemand zal het moeten blijven vertellen.

Veel van de sprekers hebben een entertainment achtergrond dus het is hun vak om mensen te boeien en de aandacht vast te houden, niets mis mee. Zolang de verhalen blijven verteld.

Wat bedoel je met opgeheven vingertje? Dat we elkaar moeten blijven waarschuwen voor de donkerbruine wolken die nu steeds ooverdovender donderen?

Het beste eerbetoon aan diegenen die het hebben meegemaakt en nog leven is het niet vergeten en de verhalen blijven vertellen. Ongeacht door wie.
Aprilia Tuono R 2008 Ice White
Aprilia RSV Mille 2000 track bike
Aprilia ETX 6.35 1999
Capirex_65 schreef 05-05-21 om 09:28:31

Wat bedoel je met opgeheven vingertje? Dat we elkaar moeten blijven waarschuwen voor de donkerbruine wolken die nu steeds ooverdovender donderen?


Een Grunberg die het moment gebruikt om 80% van de Nederlandse kiezers weg te zetten als bruinhemd (zoals je het zelf ook verwoord) puur omdat ze zich zorgen maken over de toekomst van het land en dus rechts van Groenlinks stemmen. Of Abdelkader Benali die benaderd wordt ondanks zeer bedenkelijke uitspraken over Joden in het verleden. In de zoektocht naar politieke correctheid is de laatste 5 jaar te vaak een grens overschreden die meer schade aangericht heeft dan goed gedaan heeft, ook voor 5 mei "gezichten" (Broederliefde bijvoorbeeld).
Capirex_65
#Be a Racer

Daar gaat ie weer, dat eindeloze links rechts gepolariseer.

Mij maakt het niet zoveel uit aan welke kant je staat, mijn grens houdt op bij mensen en partijen die uitsluiten en discrimineren.

Voor de rest, wees blij dat we in dit deel van de wereld vrijuit kunnen discussieren. Wees daar het meest zuinig op.
Aprilia Tuono R 2008 Ice White
Aprilia RSV Mille 2000 track bike
Aprilia ETX 6.35 1999
Capirex_65 schreef 05-05-21 om 11:00:52

Mij maakt het niet zoveel uit aan welke kant je staat, mijn grens houdt op bij mensen en partijen die uitsluiten en discrimineren.


Zijn we het in elk geval daar over eens
fuzzybear
600 CC Super Single!!

Elvera schreef 05-05-21 om 07:45:06
Ik ben een kleinkind van een van onze bevrijders, een militair uit Polen.
Mijn vader heeft ons er altijd op gewezen: aan die mensen hebben wij alles te danken, toen en nu (doelend op de geuniformeerden).
Koffie & een oranje-tompouce Johannes?


ik doe mee!

ik was gisteren alleen en dan neem ik toch even de tijd om de herdenking te kijken en 2 minuten stil te zijn. Ik vind het altijd indrukwekkend en ook al is het al 75 jaar geleden het maakt ieder jaar weer indruk en laat weer even goed zien wat voor enorme offers er gebracht zijn om ons te bevrijden.

Daarna a bridge to far gekeken. Uiteraard een film met wat aangedikt verhaal maar in de basis laat het goed zien hoe ontzettend mis het ging met Market Garden.

Blijft indrukwekkend.
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
fuzzybear
600 CC Super Single!!

Hoewel politiek niet mijn sterke kant is en ik inderdaad met bovenstaande eens ben. Ben ik toch ook wel heel erg gevallen over die poster die FVD heeft laten maken.

Die bevrijdingsdag poster met dan kruisje achter 2020? iemand die ook gezien?

Ik vraag me dan oprecht af: Hoe dan? Hoe haal je het in je hoofd om zo'n poster uit te brengen. Hoe kun je al grote politieke partij denken dat zon poster kan? Zeker nu weer na de dodenherdenking was ik echt even kwaad. wat respectloos en kwestend om op die manier een vergelijking te maken.

Alsof we door de corona maatregelen zijn teruggeworpen naar de status van de 2e wereld oorlog.
Die beaudet mogen ze van mij aan een raket knopen en in een baan om de aarde schieten. Mafkees!
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
Elvera schreef 05-05-21 om 07:45:06
.......
Koffie & een oranje-tompouce Johannes?


Heel goed idee
t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
fuzzybear schreef 05-05-21 om 11:22:09
Hoewel politiek niet mijn sterke kant is ......


Als je kompas goed afgesteld staat dan zit het politiek ook wel goed en zo te lezen is het wel oké
t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
Capirex_65
#Be a Racer

Ondanks een best wel ingrijpende virus lockdown en de gevolgen daaromheen leven we nog steeds in vrijheid.

Er is zo het nu lijkt een medisch wetenschappelijke uitweg uit dit alles, er hoeft niet voor te worden gevochten of gebombardeerd.

Helaas is er in dit land struktureel een aanhang voor en zijn er mensen gevoelig voor fascisme. Hoe wil je anders de oproep om een religie te verbieden of een bevolkingsgroep te deporteren anders noemen? Of die boreale vuilspuiterij verpakt in semi intellectuele onzin.

Afhankelijk van de tijdsgeest schommelt dit aandeel tussen 15% en 20%.

Voor mij is er geen enkele reden of excuus om te sympathiseren met dit soort bewegingen. Je speelt met de democratische grondrechten en de gelijkwaardigheid van mensen, ongeacht wie ze zijn en waar ze in geloven.


Van de andere kant, geef die Wilders, Baudet en Nanninga ( die van de dobbernegers) maar dat podium. Laat maar zien wat fascisme is, goddank is veruit de meerderheid van de bevolking zo slim om dit te doorzien.

Vier de vrijheid, en geniet van de oranje tompoes.

« Gewijzigd: 05-05-2021 om 11:52:43 door Capirex_65 »

Aprilia Tuono R 2008 Ice White
Aprilia RSV Mille 2000 track bike
Aprilia ETX 6.35 1999
Johannes schreef 05-05-21 om 11:41:49
(...)


Heel goed idee


Gezellig, ik doe mee!
fuzzybear
600 CC Super Single!!

moet ik eerst even naar de bakker voor die tompouche maar daar is me het veel te slecht weer voor...
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!

Pagina's: 1 ... 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102

*Topic is gesloten*

Snelle navigatie: