Road Racing 2016 favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2

Topic: Road Racing 2016 (38068 keer gelezen)
RG500IU
 Moderator

2 Strokes 4 Ever!!

Profiel Privébericht Website Twitter 
Geslacht: man
Locatie: Ezinge
Lid sinds: 14-05-2004
     Reageer met citaat 
Laverda1971 schreef 13-05-16 om 10:32:51
(...)
Zijn de races zaterdag ook live te volgen? ...

Volgens mij wel op de eerder geplaatste link, als ik merk dat het niet zo is reageer ik hier zaterdagmorgen nog wel even.

ik denk dat de eerste start zaterdag om 11.00 Ned tijd is, zie ook bericht op de website http://www.northwest200.org/latest-news/?id=182
RG500IU
 Moderator

2 Strokes 4 Ever!!

Profiel Privébericht Website Twitter 
Geslacht: man
Locatie: Ezinge
Lid sinds: 14-05-2004
     Reageer met citaat 
heftige foto van de crash van Farquhar / Cooper in de Supertwins race (via BBC)
RG500IU
 Moderator

2 Strokes 4 Ever!!

Profiel Privébericht Website Twitter 
Geslacht: man
Locatie: Ezinge
Lid sinds: 14-05-2004
     Reageer met citaat 
De volledige Supersport race 1 op YouTube
Johannes

Profiel Privébericht Facebook 
Geslacht: man
Locatie:
Lid sinds: 18-01-2005
     Reageer met citaat 
RG500IU schreef 13-05-16 om 22:24:17
De volledige Supersport race 1 op YouTube



Wat weer een prachtige beelden en een mooie wedstrijd.
t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
RG500IU
 Moderator

2 Strokes 4 Ever!!

Profiel Privébericht Website Twitter 
Geslacht: man
Locatie: Ezinge
Lid sinds: 14-05-2004
     Reageer met citaat 
Zaterdagprogramma vanaf nu hier te volgen:
http://www.bbc.com/sport/live/northern-ireland/36132997
RG500IU
 Moderator

2 Strokes 4 Ever!!

Profiel Privébericht Website Twitter 
Geslacht: man
Locatie: Ezinge
Lid sinds: 14-05-2004
     Reageer met citaat 
Seeley won de eerste race van de dag, Supersport 2 en kwam op een totaal van 17 NW 200 zeges die hij volgend jaar mag proberen aan te scherpen.
De van donderdagavond uitgestelde Superstock race 1 werd gewonnen door Hutchinson, Seeley verremde zich in de laatste ronde en werd derde.
De eerste Superbike race werd gewonnen door Michael Dunlop. Seeley liep in de eerste ronde ca 20 sec. achterstand op na een remfout, hij werd uiteindelijk nog 8e. De voor 7 ronden geplande race werd afgevlagd met rood na 4 ronden vanwege een crash van Anstey die gelukkig wel ok was.

Beide Supertwin races werden gewonnen door Ivan Lintin. De tweede race werd ook door rood eerder afgevlagd na een valpartij op vrijwel dezelfde plaats waar Farquhar donderdagavond crashte (Dhu Varren, Portrush).
Het programma werd lang om diverse redenen vertraagd (oa olie op de baan), uiteindelijk kwam het bericht dat betrokken rijder dodelijk verongelukt is.
De naam is nog niet officieel genoemd, maar heb wel vermoeden om wie het gaat, dat wachten we dus even af.

Het nog resterende programma (Superstock 2, Superbike 2) is door deze tragische gebeurtenis komen te vervallen.
john
 
Profiel Privébericht 
Locatie:
Lid sinds: 10-04-2005
     Reageer met citaat 
Erg triest van Malachi Mitchell-Thomas. Ik heb hem de afgelopen twee jaar op de Manx gevolgd, en hij was echt een klasse apart daar. Hij reed in zijn laatste Manx Senior een ronderecord en een wedstrijdrecord.

Snelheid en talent had hij in overvloed, en ik was erg benieuwd hoe hij het in de TT zou doen. Hij had het talent om tot de top 5 door te kunnen stoten. http://www.belfasttelegraph.co.uk/sport/motorcycling/northwest-200/im-not-the-new-guy-im-the-one-and-only-malachi-34714178.html
Johannes

Profiel Privébericht Facebook 
Geslacht: man
Locatie:
Lid sinds: 18-01-2005
     Reageer met citaat 
Het is zo'n mooie sport dat road racing, fascinerend. Kijk ieder jaar naar de NW200, maar het is tegelijk ook gekkenwerk.

Aan de ene kant kijk ik er naar uit en aan de andere kant denk ik stop er maar mee. Kom ik niet uit.
t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
john
 
Profiel Privébericht 
Locatie:
Lid sinds: 10-04-2005
     Reageer met citaat 
Dat begrijp ik. Ik vind het een erg pure vorm van racen, maar tegelijkertijd kan het verschrikkelijk wreed zijn. Zoals veel dingen in het leven is het niet het ene of het andere; beiden kunnen tegelijkertijd voorkomen. Vandaar dat conflicterende gevoel.

Een artikel wat ik erg goed vind over dit fenomeen is een blog die geschreven is na het verongelukken van Simon Andrews op de NW in 2014. De blog, en de reacties, laten een veelheid van gezichtspunten zien die ik erg kan waarderen. https://dazooracing.wordpress.com/2014/05/20/road-racing-is-dangerous/
Johannes

Profiel Privébericht Facebook 
Geslacht: man
Locatie:
Lid sinds: 18-01-2005
     Reageer met citaat 
john schreef 18-05-16 om 22:49:07
............

Een artikel wat ik erg goed vind over dit fenomeen is een blog die geschreven is na het verongelukken van Simon Andrews op de NW in 2014. De blog, en de reacties, laten een veelheid van gezichtspunten zien die ik erg kan waarderen. https://dazooracing.wordpress.com/2014/05/20/road-racing-is-dangerous/


Dank je. Inderdaad mooi artikel.
t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
RG500IU
 Moderator

2 Strokes 4 Ever!!

Profiel Privébericht Website Twitter 
Geslacht: man
Locatie: Ezinge
Lid sinds: 14-05-2004
     Reageer met citaat 
Komende zaterdag weer de Macau Grand Prix (50e keer),
Multiple winnaar Michael Rutter is de snelste in de trainingen na dag 1, voor Jessop, Hutchinson, McGuinness en Gary Johnson. Debutant Glen Irwin staat 7e nog voor 2015 winnaar Peter Hickman die de 9e tijd reed.

Ik geloof dat het zondagavond op Eurosport is.
RG500IU
 Moderator

2 Strokes 4 Ever!!

Profiel Privébericht Website Twitter 
Geslacht: man
Locatie: Ezinge
Lid sinds: 14-05-2004
     Reageer met citaat 
Jessop (die geloof ik 3x tweede werd) op de pole voor morgen. Rutter op 0,233 2e en P3 (0,411) Glenn Irwin. De rest staat op meer dan een seconde. 4e Johnson, gevolgd door Easton, Saiger, Hickman, McGuinness (, Cummins en Hutchinson als 10e. Saiger had nog een behoorlijke crash in Lisboa (eerste haakse bocht na de start) en is onzeker voor de race.
Jarno
 Administrator

Profiel Privébericht 
Geslacht: man
Locatie:
Lid sinds: 21-06-2002
     Reageer met citaat 
Dat was een mooi gevecht!

Jessop had volgens mij kunnen winnen maar maakte een schakelfout en viel terug naar P3.
Hickman wint voor de tweede maal op rij, Rutter P2.

Pagina's: 1 2


Snelle navigatie: