Shell Malaysia Motorcycle Grand Prix 2015 favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 ... 30

Racetopic
17

Sepang

25 oktober 2015
Maleisië Sepang International Circuit

UITSLAGEN

STARTOPSTELLING

1Dani Pedrosa
2Marc Márquez
3Valentino Rossi
4Jorge Lorenzo
5Cal Crutchlow
Volledige uitslag »

RACE

1Dani Pedrosa
2Jorge Lorenzo
3Valentino Rossi
4Bradley Smith
5Cal Crutchlow
Volledige uitslag »

TRIVIA

In 2006 kon hier de kwalificatie niet doorgaan vanwege hevige regenval en moest voor het eerst een startopstelling worden samengesteld aan de hand van de vrije trainingen.
Valentino Rossi pakte in 2008 de overwinning en stond hiermee voor de 150e keer op het podium. Andrea Dovizioso, op de satelliet Honda van het JiR Scot team, stond met een derde plaats voor de eerste keer in deze klasse op het podium.
Door een zege in 2012 werd Sandro Cortese (Red Bull KTM/Ajo)de eerste wereldkampioen in de nieuwe Moto 3 4-takt categorie die de 125cc klasse opvolgde. Met nog 2 GP's te gaan was de Duitser niet meer in te halen voor de concurrentie.
Door een overwinning in 2014 evenaarde Marc Márquez (Repsol Honda) het record van 12 zeges in een seizoen in de koningsklasse van Mick Doohan uit 1997.
Na zijn zware beenbreuk in juni van dat jaar is Valentino Rossi in oktober 2010 weer helemaal terug met zijn tweede seizoenszege. Op Sepang haalde hij voor de 46e keer met de Yamaha M1 de overwinning, dat werd uiteraard op gepaste wijze gevierd...
Kenny Roberts Jnr. won de openings GP van 1999, toen hier voor de eerste keer gereden werd, bij zijn debuut op de fabrieks Suzuki. Spanjaarden Carlos Checa (Marlboro Yamaha) en Alex Crivillé (Repsol Honda) vergezelden hem die dag op het podium.
Wegens hevige regen werd in 2009 de start een half uur uitgesteld. Casey Stoner won die dag met de Marlboro Ducati. Fiat Yamaha rijder Valentino Rossi werd toen derde, wat genoeg was om zich van zijn 9e wereldtitel te verzekeren.
Met de opvolging van Valentino Rossi door Jorge Lorenzo in 2010 haalde Yamaha voor het eerst in de 62 jarige geschiedenis van de Grand Prix racerij twee opeenvolgende titels in de zwaarste klasse met twee verschillende rijders.
Met zijn 13e Poleposition van het seizoen in 2014 werd Marc Márquez de nieuwe recordhouder voor de meeste Poles in een seizoen in de zwaarste klasse.
Toni Elías (Moriwaki) had hier aan een vierde plaats in 2010 genoeg om de eerste wereldtitel in de nieuwe Moto 2 klasse op zijn naam te schrijven.
Topic: Shell Malaysia Motorcycle Grand Prix 2015 (52148 keer gelezen)
     Reageer met citaat 
Elvera schreef 25-10-15 om 11:58:21
(...)


En opmerkelijk.
Rossi is mentaal een van de sterkste rijders . Dat hij zich nu zo van de wijs laat brengen door zo`n snotneus en daarmee zijn laatste wereldtitel op het spel zet....

Ja ik weet het niet. Je kunt je afvragen of Rossi mentaal zo sterk was of dat het meer het gevolg was dat hij gewoon sneller was dan de rest. Ben je mentaal sterk als je Biaggi, Gibernau etc. telkens verslaat? Of ben je gewoon zoveel sneller dat je nooit echt in het ''rood'' moet qua snelheid waardoor je 'mentaal' ook niet in de problemen komt?

De momenten dat Rossi een gelijkwaardige tegenstander had (in talent en/of door motorcombi) heeft hij toch best wat fouten laten zien. Hayden-Valencia, Jorge's 1e titel, vandaag.
Thomas_2-love
www.bmzrc.org.uk

     Reageer met citaat 
Elvera schreef 25-10-15 om 12:03:26
(...)

Daar valt over te discussiëren
Was het Marquez of was het Rossi?
Ik zeg Rossi.Moedwillig.En wel degelijk met het voetje.

Ik heb zijn voet helemaal niet gezien? Zat achter Marquez zijn fiets, die knie echter onderhand wel een keer of 20 en dat leek mij een natuurlijke afweerreactie...
Keith Code: He asked me to speak to the fellas on the MZ's. He said they were passing him too close! I wandered up to race control and kept an eye on them. The RC30 wasn't slow; those guys on MZ's were quick, very quick.
Elvera
Dus.

     Reageer met citaat 
Ik heb Marquez zijn commentaar eigenlijk nog niet gehoord over gelezen hier over.
Rossi doet net of ie gek is en weet van niks
If it`s stupid but it works,it ain't stupid.
     Reageer met citaat 
Het is grappig. We kijken allemaal naar het zelfde en toch zien we heel verschillende dingen.

Zien we wat we willen zien?
t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
     Reageer met citaat 
Elvera schreef 25-10-15 om 12:03:26
(...)

Daar valt over te discussiëren
Was het Marquez of was het Rossi?
Ik zeg Rossi.Moedwillig.En wel degelijk met het voetje.

Idd, daar valt over te discussieren. Maar zelfs als de conclusie zou zijn dat Rossi dit niet bewust deed denk ik dat er meer dan voldoende aanleiding is om Rossi te straffen.

Ik denk dat iedereen het erover eens is dat Rossi ''moedwillig'' Marquez een hoek indrukte.

Vervolgens valt Marquez.

Ongeacht of Rossi Marquez moedwillig omver gedrukt heeft of dat het een ''ongelukje'' was, wanneer je iemand zo de hoek indrukt creeer je gevaarlijke situaties waar je voor bestraft moet worden. Dat Marquez valt versterkt dat alleen maar. Overigens ken ik het regelement niet, dus ik weet niet wat hierover omschreven is.

Wanneer Rossi moedwillig Marquez omver zou hebben geduwd hebben we het denk ik over een veel zwaardere sanctie, zoiets kan niet op het circuit. Maar goed, welles nietes discussie.
     Reageer met citaat 
roninho schreef 25-10-15 om 11:58:10
(...)

Tsja, Marquez rijdt nu ook nergens meer voor, vrij makkelijke situatie om psychologische oorlogsvoering te gaan doen als jezelf toch niets te verliezen hebt. Het is toch anders in de situatie waar Lorenzo, stoner, biaggi en gibernau in zaten, die konden een titel verspelen/winnen.
Lorenzo krijgt vaak kritiek dat hij alleen kan winnen als er niets tegenzit, maar over het algemeen heeft hij zich niet enorm laten intimideren de afgelopen jaren door Rossi.


Ik sluit me er overigens erbij aan dat ik weinig heb gezien wat Marquez nou verkeerd deed.


Hmm, Rossi zoekt het op in de persconferentie voorafgaande aan het evenement ,gaat vervolgens Marc nog een keer opzoeken in te training om een beetje te stangen .

Als je het mij vraagt zocht ie het zelf op en heeft precies gekregen waar hij om vroeg.
     Reageer met citaat 
roninho schreef 25-10-15 om 12:05:28
(...)

Ja ik weet het niet. Je kunt je afvragen of Rossi mentaal zo sterk was of dat het meer het gevolg was dat hij gewoon sneller was dan de rest. Ben je mentaal sterk als je Biaggi, Gibernau etc. telkens verslaat? Of ben je gewoon zoveel sneller dat je nooit echt in het ''rood'' moet qua snelheid waardoor je 'mentaal' ook niet in de problemen komt?

De momenten dat Rossi een gelijkwaardige tegenstander had (in talent en/of door motorcombi) heeft hij toch best wat fouten laten zien. Hayden-Valencia, Jorge's 1e titel, vandaag.


Goed verwoord ,helemaal mee eens.
Elvera
Dus.

     Reageer met citaat 
Ik zie zo links en rechts veel 'ja maar hij...' reacties voorbij komen om e.a. recht te praten.Zelfs Lorenzo heeft het gevreten

Wat zou de algemene opinie geweest zijn als het andersom was geweest?
Zou het dan ook recht gepraat worden en 'ja maar hij...' ?
If it`s stupid but it works,it ain't stupid.
     Reageer met citaat 
#RossiGate
t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
Thomas_2-love
www.bmzrc.org.uk

     Reageer met citaat 
roninho schreef 25-10-15 om 12:05:28
(...)

Ja ik weet het niet. Je kunt je afvragen of Rossi mentaal zo sterk was of dat het meer het gevolg was dat hij gewoon sneller was dan de rest. ...


Ik weet niet of Rossi ooit zo verschrikkelijk mentaal sterk was, dit weekend in elk geval niet! Die hele mythe inclusief de 'mind-games' heb ik nooit zo in geloofd. Heb hem altijd als menselijk en faalbaar gezien, iemand die gewoon verslagen kan worden. En dit weekend lijkt hij echt zelf zijn kampioenschap verprutst te hebben. In de persconferenties zag je dat hij serieus met de Marquez vraag bezig was, hij zag er echt serieus bezorgd uit. Niet sterk...
Keith Code: He asked me to speak to the fellas on the MZ's. He said they were passing him too close! I wandered up to race control and kept an eye on them. The RC30 wasn't slow; those guys on MZ's were quick, very quick.
     Reageer met citaat 
Elvera schreef 25-10-15 om 12:15:27
Ik zie zo links en rechts veel 'ja maar hij...' reacties voorbij komen om e.a. recht te praten.Zelfs Lorenzo heeft het gevreten


Ja, heel raar. Op de FB pagina van motogp.com krijgen in de reacties van fans vooral MM en JL ervan langs en wordt Rossi de hemel in geprezen. Raar gedoe.

Citaat:
Wat zou de algemene opinie geweest zijn als het andersom was geweest?
Zou het dan ook recht gepraat worden en 'ja maar hij...' ?


Please, laten we niet die suggestieve kant op gaan. Die tijd hebben we wel achter de rug toch?
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Iedereen ziet het natuurlijk net iets anders door zijn/haar iets gekleurde bril. Maar wat wordt beweerd dat Rossi trapte waardoor MM viel klopt in mijn ogen niet hoor. Zoals ik het zie was er een soort van 'kopstoot' van MM naar de linkerknie van Rossi die daarop een afwerende beweging maakte die de trap is die iedereen meende te zien..
Heb het idee (dat wordt ook al hier en daar op Twitter genoemd bv) dat bij het contact de voorrem van MM iets ingeknepen is wat de val veroorzaakte ..
Harald schreef 25-10-15 om 12:04:20
(...)
..Je bent nooit te oud om te leren

Waarheid als een koe! Geldt ook voor mensen die denken groter dan de sport te zijn ..
Thomas_2-love
www.bmzrc.org.uk

     Reageer met citaat 
roninho schreef 25-10-15 om 12:11:28
(...)
...
Ik denk dat iedereen het erover eens is dat Rossi ''moedwillig'' Marquez een hoek indrukte.
...


Ja, dat was duidelijk

roninho schreef 25-10-15 om 12:11:28
(...)

Ongeacht of Rossi Marquez moedwillig omver gedrukt heeft of dat het een ''ongelukje'' was, wanneer je iemand zo de hoek indrukt creeer je gevaarlijke situaties waar je voor bestraft moet worden. Dat Marquez valt versterkt dat alleen maar. Overigens ken ik het regelement niet, dus ik weet niet wat hierover omschreven is.


Ik ken de regels ook niet (meer). Pedrosa zei wel iets over dat de rijder op de binnenlijn in principe voorgaat en dat dacht ik ook.

Ik vermoed ook dat de straf gaat over het moedwillig creeren van een gevaarlijke situatie. Ik moet de uitleg van race-direction nog lezen. Die zijn altijd nuchter en duidelijk
Keith Code: He asked me to speak to the fellas on the MZ's. He said they were passing him too close! I wandered up to race control and kept an eye on them. The RC30 wasn't slow; those guys on MZ's were quick, very quick.
     Reageer met citaat 
Thomas_2-love schreef 25-10-15 om 12:23:43
(...)


Ja, dat was duidelijk

(...)

Ik ken de regels ook niet (meer). Pedrosa zei wel iets over dat de rijder op de binnenlijn in principe voorgaat en dat dacht ik ook.

Ik vermoed ook dat de straf gaat over het moedwillig creeren van een gevaarlijke situatie. Ik moet de uitleg van race-direction nog lezen. Die zijn altijd nuchter en duidelijk


Voor een block pass kijk naar Melandri ,die heeft smerige blockpasses, dit was er geen.
Jarno
 Administrator

avatar
     Reageer met citaat 
Ben ik dan echt de enige die het volledig terecht vond dat Rossi dat huftertje even op zijn plaats zette? Als je je op zo'n smerige manier met het kampioenschap gaat bemoeien dan verdien je gewoon een knal voor je muil.

Natuurlijk verdient Rossi de straf maar door Marquez is de strijd om het kampioenschap nu wel voorbij. En bedankt hè.

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 ... 30


Snelle navigatie: