Jarno «
02-10-2007 om 10:22:28 »
Ik kan Spyware Doctor zeer aanraden. Die gebruik ik sinds een tijdje en die ziet heel veel dingen die andere scanners niet zien (en hij lost het uiteraard ook op). Heeft ook veel prijzen gewonnen. Neem dan gelijk de versie inclusief Antivirus.
Ik was vroeger idolaat van Norton, maar sinds ik een virus voor mijn ogen Norton Antivirus heb zien uitzetten en één voor één de bestanden van Norton heb zien verwijderen, ben ik daar wel van genezen. Gelijk m'n geld terug gevraagd ook.
Overigens, voor degenen die Windows gebruiken met een account met beperkte rechten is er niet zoveel aan de hand, zo'n trojan kan dan weinig aanrichten omdat je geen schrijfrechten hebt. Als je als admin Windoost dan ben je dus wel super kwetsbaar voor spyware!
Het schijnt dat tegenwoordig, als je zonder antispyware- en -virussoftware op internet zit, je binnen 12 seconden iets te pakken hebt! Nou heb ik dat laatst kunnen testen omdat ik Windows opnieuw moest installeren, en waarempel, het klopt nog ook! Voordat ik de anti-software kon installeren moest ik eerst het internet op om alle Windows Updates binnen te halen, en binnen een paar seconden kwamen de eerste meldingen van de Windows Firewall al binnen (zo'n zelfde melding als waar het hier om gaat; "Uw computer is mogelijk niet goed beschermd, blablabla, klik hier voor... enz.).
Eigenlijk gewoon eng, je hoeft alleen maar online te zijn, je hoeft niet eens een website te bezoeken.