Motul TT Assen 2016 favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2 3 4 5

Racetopic
8

Assen

26 juni 2016
Nederland TT Circuit Assen

UITSLAGEN

STARTOPSTELLING

1Enea Bastianini
2Andrea Migno
3Nicolò Bulega
4Romano Fenati
5Brad Binder
Volledige uitslag »

RACE

1Francesco Bagnaia
2Fabio Di Giannantonio
3Andrea Migno
4Romano Fenati
5Niccolò Antonelli
Volledige uitslag »

TRIVIA

Op de dag dat Paul Lodewijkx de 50cc TT wint in 1968, is er ook Nederlands succes in de andere lichte klasse. Achter Phil Read (Yamaha) en Ginger Molloy (Bultaco) wordt Jan Huberts derde met een MZ!
Nadat hij eerder op de dag een tweede plaats haalde in de 50cc klasse van de 1970 TT, rijdt Jan de Vries eenmalig op een door Jan Huberts ter beschikking gestelde MZ productieracer naar een 7e plaats in de door Dieter Braun (Suzuki) gewonnen race.
In 2014 bestond het podium uit Álex Márquez, Álex Rins (beiden Honda) en Miguel Oliveira (Mahindra). Dit was het eerste podium zonder KTM machine in de historie van de Moto 3 klasse.
Ben Spies werd met zijn zege in de MotoGP klasse in 2011 de eerste rijder die op het Asser TT circuit zowel een race in de Superbikes (2009) als in de koningsklasse van de GP's wist te winnen.
De 17 jarige Valentino Rossi (Scuderia Italia Aprilia) stormt in 1996 naar voren op de opdrogende baan en passeert tegenstanders soms bij bosjes. De eerste GP overwinning lijkt in de maak. De overenthousiaste Rossi komt echter ten val in de GT bocht.
Met een compleet Bancaja Aspar Aprilia podium (Sergio Gadea, Julian Simón en Bradley Smith) zag teammanager Jorge ‘Aspar’ Martínez zijn rijders het 200e (t/m 202) podium binnenhalen voor zijn team. Martínez haalde zelf de eerste in 1992 in Brazilië
Jack Middelburg debuteert tijdens de Dutch TT van 1977 als GP coureur in de 350cc (Yamaha) en de 500cc (Suzuki). In beide races eindigt hij als 11e, wat toen nog net buiten de punten was.
Francesco Bagnaia behaalde hier in 2016 bij de eerste TT op zondag zijn eerste Grand Prix zege. Voor het merk waar hij mee reed, Mahindra, was het ook een historische overwinning omdat het de eerste GP winst was voor de fabrikant uit India.
De jongste TT winnaar ooit was de toen nog 15 jarige Marco Melandri die de 125cc won in 1998. De oudste was Fergus Anderson die op 45 jarige leeftijd in 1954 de 350cc won.
Fausto Gresini won hier in 1984 met een Garelli zijn eerste Grand Prix.u
Aalt Toersen, bekend uit de 50cc, reed het jaar 1970 ook een seizoen 125cc met Suzuki. Bij de TT werd een 4e plaats (die hij nog eens herhaalde in Tsjechoslowakije) zijn beste klassering dat seizoen. Aalt eindigde dat seizoen als 7e in de eindstand.
Barry Sheene (Suzuki) was in 1975 op Assen in de 500cc klasse de eerste rijder die een Grand Prix wist te winnen met een slick (Michelin) achterband op zijn machine.
Loek Bodelier (Honda) is hier op 25 juni 1994 de laatste Nederlander in deze klasse op het podium. Vlak voor de GT ligt hij 5e, de voor hem rijdende Oettl gaat onderuit en houdt Sakata op, waardoor Loek in de sprint naar de streep de 3e plaats pakt
Miguel Oliveira behaalde hier in 2013 de allereerste Poleposition ooit door een Portugese coureur in de 65 jarige GP geschiedenis. Voor het merk Mahindra waar hij mee reed was het de eerste 4-takt Pole in de lichtste klasse.
Eerder op de dag won Jim Redman in 1964 (Rhodesië/Honda) de 250 & 350cc. Met de zege in de 125cc is hij de eerste coureur die op één dag drie GP's weet te winnen!
In de laatste bocht voor de finish van de Moto3 race in 2014 kwam een drietal rijders uit de achtervolgende groep ten val. Alessandro Tonucci wist zijn Mahindra op te rapen en duwde deze lopend over het rechte stuk naar de finish.
Topic: Motul TT Assen 2016 (12221 keer gelezen)
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Lees het ook net over Webb. Wat een overgang zeg, afgelopen vrijdag nog met een Superbike op de TT van Man in actie. Veel in het 'roadracen' actief geweest de laatste paar jaar, overigens ook vrij anoniem.. Verwacht er eerlijk gezegd niet veel van. De omschakeling zal groot zijn voor hem en ik denk dat ie ondertussen al wat aan de 'zware kant' is voor een Moto 3 machine
     Reageer met citaat 
RG500IU schreef 14-06-16 om 00:34:43
Lees het ook net over Webb. Wat een overgang zeg, afgelopen vrijdag nog met een Superbike op de TT van Man in actie. Veel in het 'roadracen' actief geweest de laatste paar jaar, overigens ook vrij anoniem.. Verwacht er eerlijk gezegd niet veel van. De omschakeling zal groot zijn voor hem en ik denk dat ie ondertussen al wat aan de 'zware kant' is voor een Moto 3 machine


Zeker een giga overgang, maar hij is wel testrijder van Mahindra, dus helemaal vreemd zal de fiets niet voor hem zijn. Maar opmerkelijk is het wel inderdaad...
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
MB84 schreef 14-06-16 om 08:28:03
..maar hij is wel testrijder van Mahindra, dus helemaal vreemd zal de fiets niet voor hem zijn...

Was al weer even vergeten, dat is ook zo
     Reageer met citaat 
MB84 schreef 13-06-16 om 22:57:07
Karel Hanika is zijn plek kwijt bij Platinum Bay Real Estate team en wordt vervangen door Danny Webb

Bron: twitter David Emmett


Zo rij je bij 1 van het beste moto3 team, en zo wordt je aan de kant geschopt door/voor een coureur die al jaren van het moto3 niveau weg is.

« Gewijzigd: 15-06-2016 om 11:42:31 door falerossi »

“If everything seems under control, you're not going fast enough.”
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
falerossi schreef 15-06-16 om 10:35:38
...zo word je aan de kant geschopt door een coureur die al jaren van het moto3 niveau weg is.

Het staat er beetje beroerd Jannes (tenzij je het zo echt bedoelt?) Zoals je het nu schreef lijkt het net alsof Danny Webb het persoonlijk gedaan heeft..
Of moet ik het nóg anders lezen?
     Reageer met citaat 
RG500IU schreef 15-06-16 om 10:46:34
(...)

Het staat er beetje beroerd Jannes (tenzij je het zo echt bedoelt?) Zoals je het nu schreef lijkt het net alsof Danny Webb het persoonlijk gedaan heeft..
Of moet ik het nóg anders lezen?


Hij is ontslagen, dus wordt hij door zijn team aan de kant geschopt. lijkt me vrij duidelijke Ite
“If everything seems under control, you're not going fast enough.”
Capirex_65
#Be a Racer

     Reageer met citaat 
Het zal letterlijk wel meevallen, maar Hanika is als mega Rookie belofte behoorlijk door het ijs gevallen sinds hij in de Moto3 zit. Er is jong talent zat elk jaar en ik denk dat je gelijk vanaf je debuut GP in de top 10 moet zitten anders red je het vaak niet. RBR rijders hebben nu ook concurrentie van de Asia Talent cup instromers. Ik denk dat als Bad Boy het 2e deel van het seizoen niet heel erg verbetert het ook wel eens snel einde verhaal kan zijn. Per slot zit hij in een van de topteams en er zal ook vanuit sponsoring e.d. best wel druk op zitten om beide rijders voorin te hebben. Helaas maar de concurrentie is moordend in de lichte klasse.
Aprilia Tuono R 2008 Ice White
Aprilia RSV Mille 2000 track bike
Aprilia ETX 6.35 1999
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
falerossi schreef 15-06-16 om 11:00:10
(...)
Hij is ontslagen, dus wordt hij door zijn team aan de kant geschopt. lijkt me vrij duidelijke Ite

Dat denk ik ook, maar lees nu het eens hardop (na de komma) wat je schreef. Dat is toch iets heel anders hoor
     Reageer met citaat 
Harald schreef 13-06-16 om 16:27:39
Over wildcards gesproken....Jasper Iwema lijkt wel van de aardbodem verdwenen. Heeft die stiekem zijn helm aan de wilgen gehangen?


Jasper Iwema (26) uit Hooghalen doet toch mee aan de 86e TT. Hij gaat van start in de KTM 690 Duke Battle.
Bron: RTV Drenthe
t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
     Reageer met citaat 
Citaat:
Ook zal Iwema side-kick zijn voor de speaker van het TT-circuit tijdens de trainingen en de race van de Moto3 klasse.



Iwema side-kick van de speaker. Gaat helemaal goed komen want we kennen Jasper allemaal als een begenadigd spreker.
wimpie

avatar
xl600r fzr600 vfr750 vtr1000r rsv1000r tuono rr

     Reageer met citaat 
Optimate schreef 20-06-16 om 19:12:01
(...)



Iwema side-kick van de speaker. Gaat helemaal goed komen want we kennen Jasper allemaal als een begenadigd spreker.


geen sarcasme modus?
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Vooruitblik, met (beetje) dank aan motogp.com
• Niemand van het huidige startveld won ooit op Assen, favoriet een Zuid-Afrikaan?
• De enige rijder uit dit startveld die het Asser podium kent is de nr 2 van vorig jaar Fabio Quartararo, zijn laatste podium tot nu toe.
• De nr 2 in de WK stand, Jorge Navarro, reed vorig jaar een nieuw ronderecord. Zondag is hij er niet bij, vervanger is Lorenzo Dalla Porta die we al eerder als wild-card/vervanger aardige dingen zagen doen.
• Danny Webb keer terug als GP courer bij Mahindra als vervanger van Karel Hanika, hij rijdt met #22 (ipv 99)
• Helaas geen wild-cards, Bo Bendsneyder is de enige Nederlandse deelnemer.
• Laatste Nederlandse podium: Loek Bodelier (P3 in 1994 in de 125cc)
• Laatste (en enige) Nederlandse winnaar op Assen: Hans Spaan /1989
• Jan Huberts (MZ) was de eerste NL rijder met een Asser 125cc podium, P3 in 1968.
• Top 5 klasseringen in de vroege jaren '70 voor Aalt Toersen en Jos Schurgers in deze klasse.

« Gewijzigd: 21-06-2016 om 13:42:41 door RG500IU »

     Reageer met citaat 
Wat verwachten we van Bo? Volgens mij kent hij het TT circuit niet heel veel beter dan de overige rijders toch? Dus in die zin zal hij vrij weinig 'voordeel' hebben. Ik denk toch dat we blij mogen zijn als hij in de top-10 rijdt, dat zal al lastig genoeg worden!
     Reageer met citaat 
Chrissifumi schreef 21-06-16 om 18:30:34
Wat verwachten we van Bo? Volgens mij kent hij het TT circuit niet heel veel beter dan de overige rijders toch? Dus in die zin zal hij vrij weinig 'voordeel' hebben. Ik denk toch dat we blij mogen zijn als hij in de top-10 rijdt, dat zal al lastig genoeg worden!


Bo heeft de laatste jaren redelijk veel, maar niet overdreven op Assen gereden, kan mij nog goed zijn overwinning in net BSB herinneren waarin hij met overmacht won in zijn eerste Moto3 seizoen in 2014.
Het circuit ligt Bo wel met het vloeiende karakter en ik hoop op een mooie top 10!
     Reageer met citaat 
MB84 schreef 21-06-16 om 20:00:00
(...)


Bo heeft de laatste jaren redelijk veel, maar niet overdreven op Assen gereden, kan mij nog goed zijn overwinning in net BSB herinneren waarin hij met overmacht won in zijn eerste Moto3 seizoen in 2014.
Het circuit ligt Bo wel met het vloeiende karakter en ik hoop op een mooie top 10!


Als hij na de start tot aan minimaal de Veenslang binnenin blijft en daarna bij Ruskenhoek en Stekkenwal er een paar opzij zet, dan moet het wel een top 10 worden. Als hij weer de gebruikelijke eerste ronde rijdt wordt het moeilijk.

Pagina's: 1 2 3 4 5


Snelle navigatie: