Verschil injectie en carburatie. favoriete topics

Moderator: RG500IU

Topic: Verschil injectie en carburatie. (1655 keer gelezen)
     Reageer met citaat 
Ik rijd nu +- 3 weken op de Kawa ZZR1200, dit is een carburatie fiets, hiervoor had ik een Suz GSXR 1000.

Ik kan er niks aan doen, maar ik vind de Kawa toch een heel stuk lekkerder rijden als de Suz.
Ik heb meer dan genoeg vermogen op het moment dat ik het nodig heb, maar als ik samen met mijn vriendin eens een keer lekker rustig wil toeren, gaat dat ook perfect.
En dat was met de Suz wel even anders, rustig rijden met iemand achterop betekende voor mij heel de tijd met de helmpjes tegen elkaar klossen....... het leek af en toe wel biljarten.....

Maar als je alleen met de Suz reed op de sportieve manier, was er weinig aan de hand.

Heeft iemand ook al ervaring met de overstap van carb- naar injectie-fietsen en omgekeerd ?
Trax

avatar
ZAC #111 en #717, Teammanager #222

     Reageer met citaat 
Ik weet alleen dat atleten en wielrenners met injectie vaak een stuk harder gaan........



Goed verhaal! Lekker kort! Doen we niks mee!
     Reageer met citaat 
Schijnt zelfs zo te zijn, dat de injectie het nog steeds niet zo goed doet, als de ouwe carburateurs. En al helemaal niet, als het om het verbruik van het groene goud gaat. dus doe mij maar de carburatie fiets.
gaaaaaaaaaaaas...........nakano
     Reageer met citaat 
Citaat:
Ik weet alleen dat atleten en wielrenners met injectie vaak een stuk harder gaan........





Zouden die dan ook zo'n last hebben van het aan/uit effect
     Reageer met citaat 
Citaat:
Schijnt zelfs zo te zijn, dat de injectie het nog steeds niet zo goed doet, als de ouwe carburateurs. En al helemaal niet, als het om het verbruik van het groene goud gaat. dus doe mij maar de carburatie fiets.


Als je de Suz echt gebruikte waar hij voor bedoeld was, was er weinig reden tot klagen.
Dan deed hij precies wat je verwachte, alleen met een nat wegdek wilde hij je nogal eens verrassen.
Maar als je je motor ook voor woon-werk verkeer gebruikt, is de Suz naar mijn mening totaal niet geschikt.
Ik heb zelf het gevoel dat ik de 152 pk van de Kawa veel beter kan benutten dan het brute vermogen van de Suz.

Of zou ik nu eindelijk eens toe moeten gaan geven dat ik gewoon een oude l*l aan het worden ben.....
     Reageer met citaat 
Ik heb nog nooit op een injectiefiets gereden...
Kawasaki gebruikt nog carburateurs.
yurib
Sjeesfriek uit beuningen

     Reageer met citaat 
Het is bij mij op school (HTS Autotechniek) gelijk verteld dat de gasreactie van een carburatiefiets veel beter is, de injectie is nog niet geschikt voor motoren. Maar ze moeten wel, als ze de emissie eisen willen halen. Bij autos zijn er ook veel problemen geweest in het begin...
"Life is like a box of chocolates, you never know what you´re gonna get." - Misses Gump

Snelle navigatie: