Mito of RS125 ??? favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2

Topic: Mito of RS125 ??? (5023 keer gelezen)
King_Cagiva
Go Troy !!!

     Reageer met citaat 
Nog ff (21 mei   ) dan kan ik eindelijk aan de slag voor mijn motorrijbewijs.

Alleen omdat we in het 'fijne'  Nederland wonen moet ik beginnen op een 25kw pruttelpotje  

Nu heb ik twee motoren op het oog die ik en gaaf vind en voldoen aan de 25kw wet. De Aprilia RS125 en de Cagiva Mito......

Nu is mijn vraag wat is jullie advies ?

« Gewijzigd: 10-03-2003 om 15:09:47 door King_Cagiva »

     Reageer met citaat 
Is 100% persoonlijk, ik rij een RS125 omdat ik m mooi vind en niet op een Mito pas. Vriend van me heeft een Mito maar die is ook . Ga er s op rijden, je merkt t verschil vanzelf.
Mito heeft 1 nadeel, onderdelen zijn moeilijk te verkrijgen en flink aan de prijs.
Da_Lunacy
a.k.a. Toni #74

     Reageer met citaat 
21 mei? Mmm, das mun verjaardag!

Eeeh qua advies: Ik zou voor de Aprillia gaan. Ik vind die dingen onwijs vet. Ik vind de Mito maar een ik-wil-wel-maar-kan-niet-ducati.
Zattemongoleclub.tk, Bigger, Drunker and Uncut!
Het-Licht
Zie het licht !!!!

     Reageer met citaat 
Smaken verschillen wat dat betreft... Eigenlijk is een Mito een Mini-Duc 916 qua ontwerp, wat dat betreft vin ik hem iets mooier dan een RS125... Daarentegen is de Ap wat moderner... Ook heeft de versie die je standaard hier in nederland koopt maar 15 pk (is met een paar kleine handelingen te verhogen naar 27) en de Ap heeft er standaard 30... The choice is yours !!!

(edit : als je dan een leuk uitlaatje (RVS !!!) zoekt voor de RS125 : http://www.50cc.nl/plaatje.asp?Img=16273.jpg

« Gewijzigd: 10-03-2003 om 20:22:50 door Het-Licht »

Considering the problems with the vertebrae Dr.Costa mentions being bundled onto a F*ucking stretcher by a dumb arse marshall wouldn't have helped. F*ck I'm angry about this....
     Reageer met citaat 
Het zijn allebei mooie fietsen.

Maar voor de Aprilia kun je inderdaad makkelijker en goedkoper aan onderdelen komen...

Mijn vorige motor was trouwens ook een tweetakt : Suzuki RG250 uit '86
     Reageer met citaat 
Citaat:
Het zijn allebei mooie fietsen.  

Maar voor de Aprilia kun je inderdaad makkelijker en goedkoper aan onderdelen komen...

Mijn vorige motor was trouwens ook een tweetakt : Suzuki RG250 uit '86  


T is toch RG125 en RGV250? WIl niet miereneuke maar vraag me dat al een tijdje af, die V lijkt me dan de V voor de stand van de 2 cilinders..
     Reageer met citaat 
Citaat:


T is toch RG125 en RGV250? WIl niet miereneuke maar vraag me dat al een tijdje af, die V lijkt me dan de V voor de stand van de 2 cilinders..


Nee het was geen RGV! Vergeleken met een RGV was de RG een toermotor. Ik schreef toch RG250! Volgens mij was er in 1986 zelfs nog geen RGV!
Er zijn trouwens ook nog RG500's.
     Reageer met citaat 
Citaat:


Nee het was geen RGV! Vergeleken met een RGV was de RG een toermotor. Ik schreef toch RG250! Volgens mij was er in 1986 zelfs  nog geen RGV!
Er zijn trouwens ook nog RG500's.

sorry dat ik een mens ben en dat mensen fouten kunnen maken. Sorry dat ik niet alles kan weten...
     Reageer met citaat 
Geloof me dan ook direct.
Ik wist overigens zelf niet dat er RG125's waren...

Dat zal wel geen optie zijn voor de topic starter neem ik aan.
Anoniem
     Reageer met citaat 
Aprilia is denk ik wat gangbaarder dan de Mito. Heb verder geen ervaring met dergelijke motoren.
Thomas_2-love
www.bmzrc.org.uk

     Reageer met citaat 
Citaat:
...Alleen omdat we in het 'fijne'  Nederland wonen moet ik beginnen op een 25kw pruttelpotje  
...

Dat zijn anders toch nog heel leuke "pruttelpotjes" hoor!

Daar kun je hard genoeg mee om heel erg pijnlijk(en als het dat alleen is heb je nog mazzel) mee onderuit te gaan. Die dingen lopen toch nog zo'n 160 als ik het goed heb. Je kunt ook nog voor een Polini 160cc setje gaan....

Je leert er ook nog eens echt op motorrijden.

Helemaal niks mis mee!

Okee en een advies... Ik heb wel eens gehoord van Mito's met kapotte versnellingen en de Apprillia is inderdaad moderner... heeft ook geen 7e versnelling(wordt ook zo'n rare gewoonte, de heletijd tegen dat pedaaltje stampen )

« Gewijzigd: 11-03-2003 om 19:46:51 door Thomas_2-love »

Keith Code: He asked me to speak to the fellas on the MZ's. He said they were passing him too close! I wandered up to race control and kept an eye on them. The RC30 wasn't slow; those guys on MZ's were quick, very quick.
     Reageer met citaat 
mmm, ik ga binnenkort ook beginnen met lessen.
Zat ook al te denken aan een Mito of Aprilia. Maar wat kan ik allemaal nog meer rijden met dit rijbewijs?
Mugello never sleeps!
     Reageer met citaat 
Citaat:
Geloof me dan ook direct.
Ik wist overigens zelf niet dat er RG125's waren...

Dat zal wel geen optie zijn voor de topic starter neem ik aan.  


Mij is een keer verteld dat:
De 125cc versie van de RGV250 een rg125 heet omdat deze maar 1 cilinder heeft en dus geen V-Twin is... Een RGV125 bestaat trouwens niet, nix geen info over te vinden....
Dit is dus de RG125:
http://www.yokohama-city.com/...re/fo_bike/rg125.jpg  " class="postimage" />

Echt geen misselijk fietsje om te zien  


Dit is een RG250.....in bouwpakket vorm, kunnen komende eigenaren alvast oefenen omdat er geen werkplaatshandleiding te verkrijgen is...
http://www.happyhobby.com/...amiya/1957114029.JPG" class="postimage" />

« Gewijzigd: 11-03-2003 om 20:33:25 door Paul17 »

Da_Lunacy
a.k.a. Toni #74

     Reageer met citaat 
Citaat:


Echt geen misselijk fietsje om te zien  


Inderdaad best een leuk ding om meej te beginnen.
Zattemongoleclub.tk, Bigger, Drunker and Uncut!
     Reageer met citaat 
FF een moderne gereedschapskist over t ding geen, ander kontje, net iets andere voorkant en t is een schitterende machine. Is helaas al jaren niet meer te krijgen in Europa, alleen in Japan is ie te krijgen.

Pagina's: 1 2


Snelle navigatie: