Meer PK's of andere zaken? favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2

Topic: Meer PK's of andere zaken? (4168 keer gelezen)
Anoniem
     Reageer met citaat 
We proberen er nog eens eentje.

Honda komt met een nieuwe Blade. Weer meer PK's en minder kilo's. De andere, over het algemeen, Japanse fabrieken zullen niet willen achterblijven en die cijfers weer willen overtreffen.

In mijn optiek zouden de fabrieken beter een plafond kunnen afspreken en zich wat meer moeten concentreren op andere zaken zoals bv het terugdringen van het brandstofverbruik. Wat is jullie mening hierover?
TTeun
GSX-R 750

     Reageer met citaat 
Kwestie van vraag en aanbod lijkt me. Wie een 1000cc Supersport koopt wil natuurlijk vooral vermogen hebben. Het lijkt me vooral een logische ontwikkeling voor de fietsen die meer voor de kilometers gebruikt worden, zoals de Pan, of de FJR.

Ook kun je met injectiefietsen het programma aanpassen als je de apparatuur daarvoor hebt, waardoor je een paar pk's voor een leuk aantal 'kilometers per tank' kunt ruilen. Misschien zou men er een paar standen op kunnen maken, zoals je in auto's wel eens ziet, zodat je zonder extra apparatuur kunt switchen tussen zuinig en sportief gebruik
Hey, you can't fight in here! This is the war room! - Dr. Strangelove
Anoniem
     Reageer met citaat 
Ikzelf vraag me serieus af of het almaar stijgen van vermogens en verminderen van gewicht iets is wat de klant echt vraagt. Wie van ons hier is in staat om bijv. 150 pk volledig te benutten? Persoonlijk denk ik weing tot niemand. Wat heb je dan aan 170 PK. Heb recent een stuk op een GSX 1000 R gereden. Vol accelereren in 1 kan alleen met de achterrem vol ingedrukt om de wheelie nog enigszins te beperken. Heb 's-morgens om een uur of half 6 285 gereden op een Duitse autobaan. Je wordt er gewoon bang van. Stuur met mijn Pan in pak em beet de Eiffel een groot gedeelte van de R1's, GSX'rren en Blades gewoon zoek.
Vraag me daarom serieus af of de klant wel op nog meer PK's zit te wachten en ben zelf van mening dat de fabrikanten de aandacht zouden moeten verleggen.
Ocampa
Tja...

     Reageer met citaat 
Citaat:
Ikzelf vraag me serieus af of het almaar stijgen van vermogens en verminderen van gewicht iets is wat de klant echt vraagt. Wie van ons hier is in staat om bijv. 150 pk volledig te benutten? Persoonlijk denk ik weing tot niemand. Wat heb je dan aan 170 PK. Heb recent een stuk op een GSX 1000 R gereden. Vol accelereren in 1 kan alleen met de achterrem vol ingedrukt om de wheelie nog enigszins te beperken. Heb 's-morgens om een uur of half 6 285 gereden op een Duitse autobaan. Je wordt er gewoon bang van. Stuur met mijn Pan in pak em beet de Eiffel een groot gedeelte van de R1's, GSX'rren en Blades gewoon zoek.
Vraag me daarom serieus af of de klant wel op nog meer PK's zit te wachten en ben zelf van mening dat de fabrikanten de aandacht zouden moeten verleggen.


"I'm with stupid"-icoontje.

Dit geeft heel redelijk weer wat mijn gedachtes over deze materie zijn. Alleen heb ik recentelijk niet op een GSX-R 1000 gereden.
Amerikanskaya firma Transceptor Technologies pristupila k proizvodstvu komp'yuterov Personal'ny sputnik.
TTeun
GSX-R 750

     Reageer met citaat 
Deels heb je daar natuurlijk gelijk in. Als ik mijn motor nu in zou ruilen zou er ook een 600 komen en geen 750, laat staan een 1000. Maar toch kijken heel veel mensen vooral naar het aantal pk's en gaan de GSX-R 1000 en de R1 als warme broodjes over de toonbank. Ik denk dat als de 2004 R1 10 pk minder zou hebben als die van 2003 en het verbruik dan 10% zou dalen hij beduidend slechter zou verkopen...
Hey, you can't fight in here! This is the war room! - Dr. Strangelove
Anoniem
     Reageer met citaat 
Citaat:
Deels heb je daar natuurlijk gelijk in. Als ik mijn motor nu in zou ruilen zou er ook een 600 komen en geen 750, laat staan een 1000. Maar toch kijken heel veel mensen vooral naar het aantal pk's en gaan de GSX-R 1000 en de R1 als warme broodjes over de toonbank. Ik denk dat als de 2004 R1 10 pk minder zou hebben als die van 2003 en het verbruik dan 10% zou dalen hij beduidend slechter zou verkopen...


Dat ben ik met je eens, omdat het niet werkt als één fabrikant het doet. Als echter de fabrikanten met z'n allen een dergelijk plafond afspreken. Bijv 150 pk en 170 kg dan lopen klanten niet meer weg voor meer vermogen. Andere zaken gaan dan meer tellen, waaronder design, prijs, gebruikte materialen en mogelijk brandstofverbruik.
Da_Lunacy
a.k.a. Toni #74

     Reageer met citaat 
Maar zolang de vraag naar meer vermogen en minder gewicht er is (en die vraag is er wel degelijk) zullen de fabrikanten het niet nalaten om aan deze vraag te voldoen.
Zattemongoleclub.tk, Bigger, Drunker and Uncut!
Ocampa
Tja...

     Reageer met citaat 
Ik denk dat het hier net andersom is. Ik denk dat het aanbod de vraag cre-eert.
Amerikanskaya firma Transceptor Technologies pristupila k proizvodstvu komp'yuterov Personal'ny sputnik.
Anoniem
     Reageer met citaat 
Citaat:
Ik denk dat het hier net andersom is. Ik denk dat het aanbod de vraag cre-eert.



En da's voor mij de spijker op zijn kop, Ocampa. Door de marketingstrategieën wordeen mensen koopgeil gemaakt en wordt de vraag opgestuwd. Zelf verdenk ik de fabrikanten ervan dat ze op dit moment al makkelijk 200 pk kunnen leveren maar om mensen maar kooplustig te houden gaat het in stapjes van enkel pk's per jaar.

En nogmaals, ik heb hier nog niemand gelezen die zegt dat hij (of zij uiteraard) daadwerkelijk in staat is om 150 pk te benutten.
     Reageer met citaat 
Citaat:

En nogmaals, ik heb hier nog niemand gelezen die zegt dat hij (of zij uiteraard) daadwerkelijk in staat is om 150 pk te benutten.

Nou, van 120-200 km/h dan merk je echt het verschil wel tussen 100 of 150 pk.
TTeun
GSX-R 750

     Reageer met citaat 
Citaat:



En da's voor mij de spijker op zijn kop, Ocampa. Door de marketingstrategieën wordeen mensen koopgeil gemaakt en wordt de vraag opgestuwd.


Zeker het effect van een een paar dagen verblijf in het voormalig oostblok? Welkom terug in de wereld die kapitalisme heet

Citaat:
Zelf verdenk ik de fabrikanten ervan dat ze op dit moment al makkelijk 200 pk kunnen leveren maar om mensen maar kooplustig te houden gaat het in stapjes van enkel pk's per jaar.


Ik denk dat hiervoor de onderlinge concurrentie (zie ook kapitalisme )te groot is, men probeert elkaar toch jaarlijks weer met een enkel pk-tje meer en kilootje minder af te troeven.

Citaat:
En nogmaals, ik heb hier nog niemand gelezen die zegt dat hij (of zij uiteraard) daadwerkelijk in staat is om 150 pk te benutten.


Nou, Isostar is de eerste, al heeft hij het wel alleen over acceleratie rechtuit. Ben ik wel met je eens trouwens, en tests laten doorgaans ook zien dat mensen (geen coureurs, maar wij stervelingen) meestal harder rondgaan met een 600 dan met een 750/1000 van hetzelfde type.

« Gewijzigd: 27-08-2003 om 17:40:11 door TTeun »

Hey, you can't fight in here! This is the war room! - Dr. Strangelove
Thomas_2-love
www.bmzrc.org.uk

     Reageer met citaat 
Citaat:
... Door de marketingstrategieën worden mensen koopgeil gemaakt en wordt de vraag opgestuwd.....

Da's voor mij de enige reden van dit soort dingen. Een motorfiets is al lang geen nuttig artikel meer, het is vooral iets voor je 'imago' . Als je op zo'n beest van een motor rijdt zul je zelf ook wel een beest van een man zijn! Motorfietsen zijn in dit opzicht niet anders als andere luxe-artikelen....
kijk maar hoe vol de advertentie-blaadjes staan met frisse tweedehandsjes nu het iets minder gaat met de economie...

Het alsmaar lichter worden van motoren juich ik wel toe. Dat levert echt meer rijplezier op.
Iemand zei hier dat hij de fabrikanten ervan verdacht om telkens maar in kleine stapjes meer vermogen te geven terwijl ze ook wel in een keer naar 200 pk toe konden. Dat geloof ik nou weer niet. Je hebt als fabrikant ook te maken met levensduur en veiligheid. Je kunt met je suzuki gsxr1000 best naar een tuner gaan voor 200+ pk's maar dan ligt niemand er wakker van als je de boel opblaast...
Keith Code: He asked me to speak to the fellas on the MZ's. He said they were passing him too close! I wandered up to race control and kept an eye on them. The RC30 wasn't slow; those guys on MZ's were quick, very quick.
     Reageer met citaat 
Citaat:

Nou, van 120-200 km/h dan merk je echt het verschil wel tussen 100 of 150 pk.  


En ook hier geldt, hard rechtdoor rijden kan iedere gek, hard de bocht om, das pas een kunst
De jongens van Ten Kate reden de Zong Chen Gixxers ook helemaal zoek met hun 600tjes.
Ocampa
Tja...

     Reageer met citaat 
Citaat:


En ook hier geldt, hard rechtdoor rijden kan iedere gek, hard de bocht om, das pas een kunst  
De jongens van Ten Kate reden de Zong Chen Gixxers ook helemaal zoek met hun 600tjes.


Bij het aanremmen van de bochten ja. Niet zo raar want die dingen zijn een stuk lichter tenslotte.
Amerikanskaya firma Transceptor Technologies pristupila k proizvodstvu komp'yuterov Personal'ny sputnik.
Anoniem
     Reageer met citaat 
Citaat:

Nou, van 120-200 km/h dan merk je echt het verschil wel tussen 100 of 150 pk.  


Idd Iso, rechtuit. Kom eens in z'n 1 met een GSX 1000 R de Nationale uit op Assen met pak em beet 9000 toeren. Stijgt de hele boel op. Poot vol op de achterrem om nog enigszins te controleren en vervolgens op 10000 doorschakelen want anders hou je de fiets nog niet. Ik ben zeker geen coureur maar kan een behoorlijk stukje sturen en durf gewoon te zeggen dat ik niet in staat ben om de pk's te benutten.

« Gewijzigd: 04-09-2003 om 23:47:02 door Anoniem »

Pagina's: 1 2


Snelle navigatie: