Nieuwe Supersport 300 klasse favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8

Topic: Nieuwe Supersport 300 klasse (65178 keer gelezen)
     Reageer met citaat 
RacingRick schreef 28-09-16 om 10:42:42
(...)
Hoe logisch het ook lijkt dat deze motoren daarvoor in aanmerking komen, klopt dit voor wat betreft de Honda en Yamaha niet.

Honda kan meedoen met de CBR500R
Yamaha met de R3, ondanks dat deze 321 cc is.
De KTM met 1 cilinder en 390 cc en de Kawasaki Ninja 300.

Een en ander moet worden rechtgetrokken met gewichtsverschillen en verschillen in het maximaal aantal toeren.

Honda 150 kg, 10.500 tpm
Kawasaki en Yamaha 140 kg en 13.000 tpm
KTM 136 kg en 10.500 tpm

Aangezien de Yamaha 25cc meer heeft, lijkt me de Kawa op voorhand al kansloos. Of komt Kawasaki nog met een nieuwe "300" ?


De gehomologeerde modellen zouden voor het mooie wat meer gelijk moeten worden getrokken inderdaad. Ergens wel leuk dat er zowel 1 als 2 cilinder meedoen, maar de cilinderinhoud zou voor alle 2 cilinders wel gelijk moeten. Misschien dat de fabrikanten dit bij de nieuwe modellen wel op orde hebben?
"If everything seems under controle, you are not going fast enough!" - Mario Andretti
fuzzybear

avatar
600 CC Super Single!!

     Reageer met citaat 
Jarno schreef 28-09-16 om 14:18:35
^^ Dat klopt niet hoor, die titel is misleidend. De SST1000 verdwijnt niet, het krijgt zelfs een upgrade want wordt weer een officieel EK.

Je kan je wel afvragen wat er met de European Junior Cup gebeurt, blijft die gewoon bestaan?


dat denk ik niet. ik vermoed dat die vervangen gaat worden door de 300. dit is toch wel redelijk het zelfde vind ik.

Persoonlijk zet ik in op winst voor KTM in het eerste jaar. Die hebben al bakken aan ervaring met het racen met die RC 390. dus lijkt me een aardige voorsprong.
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
     Reageer met citaat 
fuzzybear schreef 29-09-16 om 08:57:53
(...)
Persoonlijk zet ik in op winst voor KTM in het eerste jaar. Die hebben al bakken aan ervaring met het racen met die RC 390. dus lijkt me een aardige voorsprong.


Ja inderdaad, daar zijn al complete race-kits voor beschikbaar!
"If everything seems under controle, you are not going fast enough!" - Mario Andretti
Jarno
 Administrator

avatar
     Reageer met citaat 
Hier is (in het Duits) te lezen dat de motoren inderdaad gelijk worden getrokken d.m.v. extra gewicht en toerenbegrenzing. Ze hebben e.e.a. gebaseerd op het Italiaans kampioenschap, en daar werkt dat goed.

Citaat:
Um die Konkurrenzfähigkeit der verschiedenen Konzepte zu gewährleisten, gibt es eine Balanceregelung, die per Gewichts- und Drehzahllimit wirkt. Wie in Italien muss die Honda bei Saisonstart mindestens 150 kg wiegen, Kawasaki und Yamaha 140 kg und KTM 136 kg. Hinsichtlich der Drehzahl müssen sich Honda und KTM mit 10.500 U/min begnügen, Kawasaki und Yamaha sind 13.000 U/min erlaubt.

http://www.speedweek.com/...-Supersport-300.html
     Reageer met citaat 
Jarno schreef 29-09-16 om 12:21:56
Hier is (in het Duits) te lezen dat de motoren inderdaad gelijk worden getrokken d.m.v. extra gewicht en toerenbegrenzing. Ze hebben e.e.a. gebaseerd op het Italiaans kampioenschap, en daar werkt dat goed.

(...)

http://www.speedweek.com/...-Supersport-300.html


Als je dan leest dat er 17 Yamaha's meedoen en slechts 6 Kawasaki's, dan is het puntenverschil qua constructeurs ineens klein!
"If everything seems under controle, you are not going fast enough!" - Mario Andretti
Jarno
 Administrator

avatar
     Reageer met citaat 
Voor het Hongaarse Team Toth is geen plaats meer in het WSBK, zij verkassen naar de SSP300.

http://www.speedweek.com/...rt-300-Team-vor.html
     Reageer met citaat 
Ruben Doorakkers zal aan deze klasse meedoen las ik op racesport.
     Reageer met citaat 
Ook Scott Deroue in deze klasse! Ben reuzebenieuwd hoe hij het gaat doen.

https://www.racesport.nl/...racing-worldssp-300/
     Reageer met citaat 
Ik ben benieuwd wat deze klasse gaat brengen, is dit voor Scott nu een stapje omhoog, naar beneden of opzij
     Reageer met citaat 
Dit is een WK-klasse, dus ik vind het een stap omhoog.
     Reageer met citaat 
Is er al iets bekend over hoeveel races deze klasse gaat doen? Alleen in Europa of alle SBK weekenden?
“If everything seems under control, you're not going fast enough.”
     Reageer met citaat 
Wat zouden deze machines gaan doen voor wat betreft de rondetijden ten opzichte van de 250cc GP fietsen? Ik denk, niet belemmerd door actuele info, dat het bij elkaar in de buurt gaat komen.
     Reageer met citaat 
De oude 250cc 2-takt racers of de Moto3? Dat zijn beide echte racers en dat kun je van die supersport 300 dingen nou niet bepaald zeggen. Ik denk dat het wel enkele seconden, afhankelijk van het circuit, gaat schelen. Vindt het nou ook niet bepaald een stap vooruit voor Scott.
     Reageer met citaat 
In de buurt van de Moto3 ?!? Ik denk dat ze minstens 5 seconde per rondje langzamer zullen zijn! Ik vind het ook een bijzondere keuze van Scott. Als je van een supersport naar een 300cc gaat dan is dat een stap terug, echter is dit inderdaad wel een wereldkampioenschap. Ik kan me goed voorstellen dat de organisatie de kampioen van de 300cc klasse graag in de SS600 wilt hebben. In dat kader begrijp ik de keuze van Scott wel. Wellicht een laatste strohalm om nog voor een carrière op WK niveau te gaan?
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Ben-Gunther schreef 20-12-16 om 19:40:01
Wat zouden deze machines gaan doen voor wat betreft de rondetijden ten opzichte van de 250cc GP fietsen? ...

Ruwweg moet een 4-takt een ca dubbele cylinderinhoud hebben voor gelijkwaardige tijden met een 2-takt waar al jaren geen ontwikkeling meer in zit.
500cc - MotoGP (2002)
250cc - WSS600 / Moto 2
125cc - Moto 3..WSS300??

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8


Snelle navigatie: