Nieuwe Supersport 300 klasse favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8

Topic: Nieuwe Supersport 300 klasse (64674 keer gelezen)
     Reageer met citaat 
RG500IU schreef 20-12-16 om 20:56:43
(...)

Ruwweg moet een 4-takt een ca dubbele cylinderinhoud hebben voor gelijkwaardige tijden met een 2-takt waar al jaren geen ontwikkeling meer in zit.
500cc - MotoGP (2002)
250cc - WSS600 / Moto 2
125cc - Moto 3..WSS300??


Puur kijkend naar cilinder inhoud heb je gelijk. En MotoGP/ SBK en Moto2/ WSS600 komen redelijk in elkaars buurt qua rondetijden. Het verschil tussen Moto3 en WSS300 zal veel groter zijn mijns inziens. Volgens mij rijden ze in de KTM 390 cup al geen tijden onder de 2 minuten op Assen, dat is dus bijna 20 seconde langzamer per rondje dan de Moto3. Vind ik ook niet vreemd, Moto3 machines zijn in aanschaf duurder dan een Moto2 machine. Compleet ontwikkelde racers, zowel qua rijwiel gedeelte als qua blok. De WSS300 zijn in basis budget motoren die ongetwijfeld wel opgeleukt worden maar (naar mijn verwachtingen) lange na niet in de buurt zullen komen van de Moto3.
     Reageer met citaat 
falerossi schreef 20-12-16 om 17:45:09
Is er al iets bekend over hoeveel races deze klasse gaat doen? Alleen in Europa of alle SBK weekenden?


Alleen in Europa:
http://resources.worldsbk.com/...onal_Calendar_02.pdf
     Reageer met citaat 
Ik denk trouwens dat met het toevoegen van deze klasse het bijna onmogelijk wordt om terug te keren naar 2 Superbike races op zondag. Het zou mij niet eens verbazen als dadelijk de zaterdagrace gewoon de nek wordt omgedraaid en dat er maar 1 SBK race overblijft.
     Reageer met citaat 
Ik bedoel met 250cc de Moto3.
De RC390 cup machines zijn geen supersport fietsen en denk ik niet te vergelijken met de SSP300.
     Reageer met citaat 
Ben-Gunther schreef 21-12-16 om 15:16:39
Ik bedoel met 250cc de Moto3.
De RC390 cup machines zijn geen supersport fietsen en denk ik niet te vergelijken met de SSP300.


Wat voor machines denk jij dan dat er in de SS300 gaan rijden? Denk je dat de fabrikanten compleet nieuwe machines gaan ontwikkelen voor deze klasse? Ik denk dat het gewoon straat modellen a la de RC390 worden. Scott Deroue gaat op een Kawasaki rijden en het 300cc model van Kawasaki heeft niet eens een upside down voorvork.

Het zal ongetwijfeld een leuke klasse worden maar het worden gewoon opgevoerde grasmaaiers die voorbij komen denk ik.
     Reageer met citaat 
Het zijn wel 2-cilinders, en de moto3 hebben 1 cilinder. Maakt dat nog wat uit?
     Reageer met citaat 
Harald schreef 21-12-16 om 13:39:21
Ik denk trouwens dat met het toevoegen van deze klasse het bijna onmogelijk wordt om terug te keren naar 2 Superbike races op zondag. Het zou mij niet eens verbazen als dadelijk de zaterdagrace gewoon de nek wordt omgedraaid en dat er maar 1 SBK race overblijft.


Inmiddels is er niks meer zeker bij de SBK's natuurlijk, maar er heeft altijd al een race op zaterdag plaats gevonden. Dat was jaren lang de Stock 600 dus ik denk dat ze race 1 gewoon op zaterdag houden of wellicht dat de SS300 race op zaterdag kan. Maar als ze dat doen dan is de klasse bij voorbaat al gedoemd te mislukken denk ik.

Dus ik denk dat die zaterdag race gewoon blijft...
     Reageer met citaat 
De entry list voor deze klasse. In totaal dus drie Nederlanders, Deroue, Schotman en Doorakkers.

https://gallery.mailchimp.com/...try_List_2017.01.pdf

« Gewijzigd: 22-12-2016 om 15:17:56 door Optimate »

     Reageer met citaat 
Scott Deroue ziet zijn teamgenote uit 2014 bij RW, Ana Carrasco dus weer terug.

Het veld bestaat voor het overgrote deel uit Kawasaki Ninja 300 en Yamaha R3. ENige uiztonderingen zijn 4 Honda's en die zijn 500 cc. Ben benieuwd hoe ze dat verschil gaan opvangen.

Had deze vraag ook op Twitter gesteld en Steve English (motorsportjournalist) antwoorde het volgende:

Citaat:
they'll use rev limits & other methods. Talked to Scott Smart about it and theyre confident it'll be ok

« Gewijzigd: 22-12-2016 om 16:58:44 door Optimate »

Jarno
 Administrator

avatar
     Reageer met citaat 
@Optimate zie ook dit bericht eerder in dit topic:

http://www.wegraceforum.nl/bericht/228631

Ze hebben deze klasse eigenlijk afgekeken van het Italiaans kampioenschap en daar schijnt het goed te werken op deze manier.
     Reageer met citaat 
Het zou trouwens erg mooi zijn als dit een betaalbaar alternatief voor de Moto3 wordt vwb nationale kampioenschappen. Er is dan ook direct een wereldkampioenschap waarin wild-card rijders mee kunnen doen. Ik zie in deze klasse zeker potentie als (O)NK klasse. Eerst maar even dit eerste jaar afwachten en dan hopen dat de CRT er brood in ziet voor de OWcup
     Reageer met citaat 
Chrissifumi schreef 22-12-16 om 12:14:23
(...)


Wat voor machines denk jij dan dat er in de SS300 gaan rijden? Denk je dat de fabrikanten compleet nieuwe machines gaan ontwikkelen voor deze klasse? Ik denk dat het gewoon straat modellen a la de RC390 worden. Scott Deroue gaat op een Kawasaki rijden en het 300cc model van Kawasaki heeft niet eens een upside down voorvork.

Het zal ongetwijfeld een leuke klasse worden maar het worden gewoon opgevoerde grasmaaiers die voorbij komen denk ik.
Ik weet niet waar je de laatste tijd bent geweest maar de machines waarmee wordt gereden zijn sinds de introductie van deze klasse al bekend. En in Nederland wil men een Yamaha r3 cup opzetten.
     Reageer met citaat 
Grootste verassing is wat mij betreft dat er
geen enkele KTM op de lijst staat. Op pagina 2 van dit topic wordt KTM nog als de grootste kanshebber voor de titel gezien Blijkbaar denken de teams er toch anders over.

Ik ben benieuwd of de Kawa's de Yamaha's bij kunnen houden. De Yamaha heeft toch 25cc meer en ze mogen hetzelfde aantal maximale tpm draaien.

Hoe ze t.o.v. Moto3 machines zullen gaan presteren qua rondetijden zal uiteraard afhangen van de mogelijkheden binnen het reglement. Ik heb daar nog niets van gelezen, maar mogen bijvoorbeeld voorvorken worden gewijzigd? Hoeveel mag er motorisch worden aangepast? Het is wel een Supersport kampioenschap en geen Stock klasse....dan zou je zeggen dat er nog wel een en ander mag worden aangepast.

Drie Nederlandse deelnemers maakt het bij voorbaat al interessant om te gaan kijken. Deroue's ex teamgenoot Ana Carrasco is ook een verrassende naam. Scott zou met zijn ervaring toch eigenlijk wel om de titel mee moeten doen.

« Gewijzigd: 22-12-2016 om 21:00:25 door RacingRick »

     Reageer met citaat 
250cc schreef 22-12-16 om 19:24:24
(...)
Ik weet niet waar je de laatste tijd bent geweest maar de machines waarmee wordt gereden zijn sinds de introductie van deze klasse al bekend. En in Nederland wil men een Yamaha r3 cup opzetten.


Zoals RacingRick ook al aangeeft was de verwachting toch wel dat er oa met KTM machines gereden zou worden. Dus opmerkingen als 'ik weet niet waar je de laatste tijd geweest bent' kan je misschien maar beter achter laten, wijsneus.

Verder wat RacingRick zegt, uiteindelijk draait het erom wat er reglementair met de machines mag gebeuren. Echter in de basis zijn het natuurlijk machines die in de verste verte niet in de buurt van Moto3 machines komen, dat is de discussie waar ik op reageerde.
     Reageer met citaat 
https://www.racesport.nl/...-aan-nieuw-avontuur/

Extra reden om SBK te volgen! Hopelijk kan Scott zich nu wel bewijzen,want er zit potentie in,m

« Dit bericht stond oorspronkelijk in WK Superbike / World Superbike / Aragón 2017 »

Een volk dat voor tirannen zwicht,verliest veel meer dan lijf en leden, is reddeloos,dan dooft het licht.

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8


Snelle navigatie: