Formule 1 terug in Nederland? favoriete topics

Moderator: Jarno

Pagina's: 1 ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18

Topic: Formule 1 terug in Nederland? (30184 keer gelezen)
Johannes

Profiel Privébericht Facebook 
Geslacht: man
Locatie:
Lid sinds: 18-01-2005
     Reageer met citaat 
Optimate schreef 14-05-19 om 11:29:28
(...)


Ik vind het mooi voor de F1 fans en wens ze heel veel plezier!




Daar sluit ik me volmondig bij aan.
De meeste mensen deugen.
Elvera
Bazinga

Profiel Privébericht Facebook Twitter 
Geslacht: vrouw
Locatie: voor de PC
Lid sinds: 29-01-2003
     Reageer met citaat 
Optimate schreef 14-05-19 om 09:46:42
Ik las trouwens dat er plannen zijn om de weg naar Zandvoort helemaal af te sluiten, alleen voor organisatie en hulpdiensten. Wil je er als toeschouwer heen dan mag je alleen op de fiets of met de trein.

Buiten Zandvoort parkeren,en doorlopend bussen laten rijden?
Verder alleen doorgang voor hulpdiensten & teams .
(Dus ook geen bobo`s,anders loopt het nog vast.)
Als ik gemekker wil horen,koop ik wel een geit.
Kees
 
Profiel Privébericht 
Locatie:
Lid sinds: 24-09-2006
     Reageer met citaat 
Heb er wel vrede mee. Circuit wordt opgeknapt en dan hebben we 2 mooie circuits in Nederland waar GP racen mogelijk is. En gezien de huidige klimaat gekte is dat mooi meegenomen.

Mooiste reactie op dit alles na een dag volgen:

Zandvoort veel succes gewenst met jullie klus en AMSTERDAM en AMSTERDAM BEACH nu nooit, echt nooit meer mekkeren over
te veel toeristen.

« Gewijzigd: 14-05-2019 om 19:36:45 door Kees »

fuzzybear
600 CC Super Single!!

Profiel Privébericht Facebook Twitter 
Geslacht: man
Locatie: Sleen
Lid sinds: 14-03-2005
     Reageer met citaat 
ik vind het mooi voor Nederland dat de F1 er weer is. De keuze voor Zandvoort vanuit historisch oogpunt kan ik ook wel wat mee. Dat men nu op zo'n korte termijn nog gerealiseerd moet worden is ronduit lachwekkend.

De hoeveelheid problemen die er gaan komen qua infra zijn waarschijnlijk met geen pen te beschrijven.

inderdaad opportunisme ten top. Ik zou er totaal niet van staan te kijken als er een flink aantal bezoekers het circuit nooit weten te bereiken. Maar we gaan het beleven.

Denk dat de FOM gewoon heeft geeist dat men in 2020 MOET gaan racen omdat de deal anders niet door zou gaan. Anders had je toch onderhandeld dat je een jaar later mocht starten zodat je ruim de tijd zou hebben om alles goed op orde te maken.
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
Johannes

Profiel Privébericht Facebook 
Geslacht: man
Locatie:
Lid sinds: 18-01-2005
     Reageer met citaat 
fuzzybear schreef 14-05-19 om 19:45:51
........ De keuze voor Zandvoort vanuit historisch oogpunt kan ik ook wel wat mee. Dat men nu op zo'n korte termijn nog gerealiseerd moet worden is ronduit lachwekkend.

De hoeveelheid problemen die er gaan komen qua infra zijn waarschijnlijk met geen pen te beschrijven.

inderdaad opportunisme ten top. Ik zou er totaal niet van staan te kijken als er een flink aantal bezoekers het circuit nooit weten te bereiken. Maar we gaan het beleven.

Denk dat de FOM gewoon heeft geeist dat men in 2020 MOET gaan racen omdat de deal anders niet door zou gaan. Anders had je toch onderhandeld dat je een jaar later mocht starten zodat je ruim de tijd zou hebben om alles goed op orde te maken.


Men wekt de indruk dat men nu de mouwen opstroopt en meteen gaat beginnen, maar hoeven er eerst geen vergunningen aangevraagd te worden, aanbestedingsprocedures gevolgd en inspraakrondes afgewacht? Ik hoop maar van niet.
De meeste mensen deugen.
tammo
 
Profiel Privébericht 
Locatie: 12 km van assen
Lid sinds: 02-02-2005
     Reageer met citaat 
Appeltje eitje volgens een al zeer jolige burgemeester op het NOS Journaal ,We doen het toch even met zn allen!!

Komt dus helemaal goed
Paul17
 
Profiel Privébericht Website 
Geslacht: man
Locatie: Groessen
Lid sinds: 22-06-2002
     Reageer met citaat 
Elvera schreef 14-05-19 om 17:06:24
(...)

Buiten Zandvoort parkeren,en doorlopend bussen laten rijden?
Verder alleen doorgang voor hulpdiensten & teams .
(Dus ook geen bobo`s,anders loopt het nog vast.)


Of fietsen.
Vandaar dat Pon (Gazelle) een van de hoofdsponsor is
Ben-Gunther
 
Profiel Privébericht 
Geslacht: man
Locatie: Edam-Volendam
Lid sinds: 23-06-2002
     Reageer met citaat 
fuzzybear schreef 14-05-19 om 19:45:51

De hoeveelheid problemen die er gaan komen qua infra zijn waarschijnlijk met geen pen te beschrijven.


Ik denk dat je nu wel overdrijft, je komt er niet omheen dat het vast komt te staan, maar dat was in de jaren 80 in Assen niet anders. Met zijn allen over een zandpaadje naar het parkeerveld en er weer af Als je kijkt naar Spa, daar is het laatste stuk ook over smalle binnenwegen.

De Marlboro Masters en meer recent, de Jumbo Racedagen trokken ook meer dan 100.000 bezoekers in een weekend. Bij het voetbal verwerken de Kuip en de Arena meerdere keren per jaar 50.000+ mensen voor twee uurtjes. Waar een wil is, is een weg.

Ik vind het vooral geweldig dat het doorgaat, Zandvoort is iconisch de F1 hoort daar te rijden.

Ik zeg, we gaan via het strand!

« Gewijzigd: 15-05-2019 om 07:34:39 door Ben-Gunther »

Johannes

Profiel Privébericht Facebook 
Geslacht: man
Locatie:
Lid sinds: 18-01-2005
     Reageer met citaat 
Ben-Gunther schreef 15-05-19 om 07:30:38
(...)


......
Ik zeg, we gaan via het strand!


Dat zou ik ook doen.
Met het mountainbikeje over het strand.

Met de TT ga ik trouwens de laatste 2 km ook altijd met de fiets en de auto op een rustig plekje in de buurt. Ben dan altijd zo weer thuis.
De meeste mensen deugen.
Johannes

Profiel Privébericht Facebook 
Geslacht: man
Locatie:
Lid sinds: 18-01-2005
     Reageer met citaat 
Nou dan voor de leukigheid ook nog maar een stukje geschiedenis.



Racewagens daveren binnenkort door Zandvoorts duinen

Zevenhonderd gesloopte huizen en 35 hotels leverden puin voor racebaan


Zij die de T.T. in Assen, met daverende motoren door de bocht nog niet sensationeel genoeg vinden, behoeven voortaan niet meer naar het Belgische plaatsje Francorchamps, naar het mooie San Remo of Indianapolis om er autocoureurs met meer dan tweehonderd kilometer snelheid voorbij te zien razen, want Zaterdag 7 Augustus zullen de Maseratti's, de Alta's, Alfa Romeo's en andere racewagens door de duinen van Zandvoort jagen. En hoog en veilig tegen de duinranden zal het publiek naar de haarspeldbochten turen, de „hoek van Tarzan", waar aan de moed en kundigheid van de coureurs de hoogste eisen gesteld zullen worden. Een bordje: ,Denk om de bocht", zal er niet staan.
Er zullen lezers zijn die zich herinneren dat Zandvoort reeds in 1939 zijn eerste wedstrijd met racewagens heeft gehad, doch deze lezers zullen moeten bedenken, dat dit een wedstrijd voor toerwagens was en wat Nederland nu op Zaterdag 7 Augustus te wachten staat, is een wedstrijd met echte racewagens, bestuurd door buitenlanders, omdat wij in ons land geen coureurs met eigen wagens hebben na de dood van Hans Herkuleyns.
De Engelse coureurs hebben echter enthousiast toegezegd aan deze eerste Nederlandse race deel te nemen.
We hebben het circuit deze week bezocht en zagen de sportrenner Gastonides op het moeilijkste traject van de ruim vier kilometer lange baan wat proefritten maken, wat allemaal goed ging.
Op het ogenblik lijkt het er nog niet op dat alles op 7 Augustus klaar zal zijn. Overal zijn de walsen bezig en er is heel wat puin onder deze kolossen in elkaar geperst. Overal sjouwen en slepen de arbeiders nog op en langs het circuit. Op sommige plaatsen moest meer dan een halve meter puin onder de toplaag aangebracht worden, het wegdek zelf moet stroef en snel zijn met verhoogde bochten.
Zo in de auto bood het landschap een imposant beeld maar tijdens de wedstrijd wanneer alles uit de wagen gehaald moet worden om de concurrent voor te blijven of te passeren, zal de coureur er niets van zien. Hij zal er in een angstaanjagende flits aan voorbij suizen, de handen stevig aan bet stuur geklemd, want de minste onoplettendheid kan de dood betekenen, hoewel de baan zo aangelegd is dat er hier niet veel kans op een dergelijk ongeluk bestaat.
Maar al leek het er deze week nog niet op dat alles tijdig klaar zal zijn, de vooruitstrevende organisatoren bleken wat dat betreft zeer optimistisch.
Buitenlandse deskundigen zijn enthousiast over de aanleg van het circuit en vooral de wijze waarop de pits zijn gebouwd, heeft hun bewondering. In deze pits zullen de technische leiders van de fabrieken hun coureurs de signalen kunnen geven welke ze nodig hebben om te weten hoe de situatie is en wat ze zoal moeten doen. Vermoedelijk zal het circuit van Zandvoort het snelste van West-Europa blijken te zijn, doch het is niet zo'n aaneenschakeling van bochten zoals bijvoorbeeld in San Remo en heeft niet de lengte van Francorchamps.
De verwachting is dat de racewagens om de ruim twee minuten weer het circuit afgelegd hebben, zodat het publiek niet al te lang behoeft te wachten en als dan het veld renners wat uit elkaar is, zal men regelmatig de wagens voorbij zien snorren, misschien wel naast elkaar in de bocht...
Men heeft van de nood een deugd gemaakt. Er waren ongeveer zevenhonderd woningen en vijf en dertig hotels door de nazi's afgebroken. Een triest beeld van stenen en puin. Omdat voor een dergelijk doel natuurlijk geen nieuwe stenen gebruikt konden worden, heeft men nu voor het bouwen van de vaste tribune, de bruikbare stenen uit de ruïne benut en het puin was goed genoeg om het wegdek te verharden, zodat de racewagens over de voormalige huizen van Zandvoort zullen daveren...
De duinen zorgen voor natuurlijke tribunes, doch naast de vaste tribune voor duizend bezoekers komt er nog een tijdelijke voor ongeveer twee duizend mensen. De rest van de kijkers zal zich tegen de duinranden kunnen vlijen. Geen bruggen over het circuit maar tunnels onder het ongeveer tien meter brede wegdek zullen de toeschouwers gelegenheid bieden veilig „over" te steken. Via de „hoek van Tarzan", waar de bochten-acrobatiek een hoogtepunt zal opleveren, de Hunzerug, het Scheivlak, het Hondenvlak, het Stalenveld, Pulleveld en Huzarenvlak zullen de racewagens telkens weer langs de pits snorren en 's avonds' als de toeschouwers thuis het zand uit hun schoenen kloppen, zullen ze hun nekspieren de rust kunnen geven die ze bfl het voorbijrazen der coureurs niet hebben gehad...

De Waarheid juli 1948
De meeste mensen deugen.
Ben-Gunther
 
Profiel Privébericht 
Geslacht: man
Locatie: Edam-Volendam
Lid sinds: 23-06-2002
     Reageer met citaat 
Mooi artikel
Capirex_65

#Be a Racer

Profiel Privébericht 
Geslacht: man
Locatie: Rotterdam
Lid sinds: 06-04-2005
     Reageer met citaat 
Idd prachtig artikel uit een andere tijd.

Zij die de T.T. in Assen, met daverende motoren door de bocht nog niet sensationeel genoeg vinden.
Bestaat er iets sensationers dan
Aprilia RSV 1000 2003
Johannes

Profiel Privébericht Facebook 
Geslacht: man
Locatie:
Lid sinds: 18-01-2005
     Reageer met citaat 
Capirex_65 schreef 15-05-19 om 13:52:37
........
Zij die de T.T. in Assen, met daverende motoren door de bocht nog niet sensationeel genoeg vinden.
Bestaat er iets sensationers dan


Precies!

Dat daveren is op zich ook gewoon een prachtig woord.
De meeste mensen deugen.
Kees
 
Profiel Privébericht 
Locatie:
Lid sinds: 24-09-2006
     Reageer met citaat 
En na de strijd om de de Formule1 GP, kunnen we ons opmaken voor de volgende stedenstrijd:

Waar gaat het songfestival naar toe?

Ben benieuwd wie meer kijkcijfers haalt volgend jaar.
fuzzybear
600 CC Super Single!!

Profiel Privébericht Facebook Twitter 
Geslacht: man
Locatie: Sleen
Lid sinds: 14-03-2005
     Reageer met citaat 
Kees schreef 19-05-19 om 16:08:55
En na de strijd om de de Formule1 GP, kunnen we ons opmaken voor de volgende stedenstrijd:

Waar gaat het songfestival naar toe?

Ben benieuwd wie meer kijkcijfers haalt volgend jaar.


Het songfestival. Veel breder draagvlak voor deze slappe liedjes malaise
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!

Pagina's: 1 ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18


Snelle navigatie: