Formule 1 terug in Nederland? favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... 24

Topic: Formule 1 terug in Nederland? (105722 keer gelezen)
Jarno
 Administrator

avatar
     Reageer met citaat 
Ze hebben voor volgend jaar wel nieuwe regels ingesteld m.b.t. de aerodynamica die het inhalen moeten bevorderen. Probleem van de huidige generatie F1-auto's is namelijk dat ze niet dicht achter elkaar kunnen rijden vanwege vuile lucht. Hopelijk gaat dat dus vanaf volgend jaar beter.
     Reageer met citaat 
Harald schreef 02-08-18 om 12:47:24
(...)


Bij de F1 wordt nooit ingehaald? Right.... Statistisch gezien lulkoek natuurlijk.


Dat weet ik toch ook wel. Ik bedoelde het met een knipoog, om mijn mening over de F1 nog even een beetje pesterig weer weer te geven. Feit is en blijft wel wat hierboven gezegd wordt dat je aan kop maar zelden battles ziet om voor de koppositie. Een F1 race wordt toch vooral beslist in de pitstraat. Wie heeft er de slimste tactiek of hoeft er zo weinig mogelijk naar binnen. Heel vaak gaat het er niet om wie het snelst op de baan is maar wie er het minst hoeft stil te staan. Mij persoonlijk spreekt dat toch niet echt aan.

Citaat:
Als inhalen echt het enige is waarvoor je naar de F1 of autosport in het algemeen kijkt dan kan je het maar beter bij motorracen houden.


Voila.

Citaat:
Ik zie liever de F1 niet verschijnen op Assen


En mij maakt het eigenlijk juist niets uit. Ik gun de F1 fans hun plezier. Als het blijft bij de aanpassingen zoals hierboven omschreven dan gaan ze hun gang maar. De tijd is er rijp voor, Nederland hunkert naar een eigen F1 GP.
fuzzybear
600 CC Super Single!!

     Reageer met citaat 
Optimate schreef 03-08-18 om 21:03:49
(...)


Dat weet ik toch ook wel. Ik bedoelde het met een knipoog, om mijn mening over de F1 nog even een beetje pesterig weer weer te geven. Feit is en blijft wel wat hierboven gezegd wordt dat je aan kop maar zelden battles ziet om voor de koppositie. Een F1 race wordt toch vooral beslist in de pitstraat. Wie heeft er de slimste tactiek of hoeft er zo weinig mogelijk naar binnen. Heel vaak gaat het er niet om wie het snelst op de baan is maar wie er het minst hoeft stil te staan. Mij persoonlijk spreekt dat toch niet echt aan.


Precies dat..
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
     Reageer met citaat 
Ik vind nou juist het strategisch spel net zo boeiend. Dus ja undercut, overcut, ik vind dat heel erg leuk. Verder is F1 voor mij ontzettend boeiend door de constante technische ontwikkeling en het schimmige gedoe daar omheen. Motorraces zijn toch sprintraces en dus totaal anders. Bij het motorracen vind ik het inhalen momenteel een beetje aan inflatie onderhevig. Zeker in de Moto3. Gaap, weer een inhaalpoging.

F1 is overigens wel aan verbetering toe. Dat wel. Dat vinden ze zelf in de F1 ook. Ik hoop dat Liberty eens met Ezpeleta gaat praten hoe ze dat moeten doen.
Jarno
 Administrator

avatar
     Reageer met citaat 
Zo'n F1-race is meer dan alleen wie de snelste is, er zit ook een endurance-element in. Zoals Harald al zegt, je kunt het eigenlijk niet vergelijken met de sprintrace die MotoGP is. Het gaat ook om tactiek, inzicht en wie het beste met zijn banden en benzinegebruik omgaat. Nou heeft MotoGP dat ook wel maar een F1-race duurt twee keer zo lang dus die elementen worden meer uitvergroot.

Ik vind beide leuk om te zien. De motoren lenen zich meer voor het ene format en de bredere auto's meer voor het andere.
     Reageer met citaat 
Ieder z'n meug die F1 kijkt.

Ik kijk meer voor de actie op de baan, de ander vind die undercut juist prachtig. Prima.

Ik vind echter dat Assen op dit moment de F1 iets te graag wil hebben. Er komt redelijk veel naar buiten: We zijn er bijna, men is tevreden. En de Motogp baan blijft in takt, er komen hooguit wat extra stroken voor de F1.

Ook allemaal prima.

Maar zijn er wel genoeg mensen die 300 euro of meer willen betalen voor een kaartje? Dat is de vraag.
fuzzybear
600 CC Super Single!!

     Reageer met citaat 
Kees schreef 05-08-18 om 23:42:04
Ieder z'n meug die F1 kijkt.

Ik kijk meer voor de actie op de baan, de ander vind die undercut juist prachtig. Prima.

Ik vind echter dat Assen op dit moment de F1 iets te graag wil hebben. Er komt redelijk veel naar buiten: We zijn er bijna, men is tevreden. En de Motogp baan blijft in takt, er komen hooguit wat extra stroken voor de F1.

Ook allemaal prima.

Maar zijn er wel genoeg mensen die 300 euro of meer willen betalen voor een kaartje? Dat is de vraag.


Zolang Verstappen nog rijd reken er maar wel op...
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
     Reageer met citaat 
Kees schreef 05-08-18 om 23:42:04
Maar zijn er wel genoeg mensen die 300 euro of meer willen betalen voor een kaartje? Dat is de vraag.


Ik denk dat het binnen een paar uur is uitverkocht.
midstar
www.midstar.nl

     Reageer met citaat 
Optimate schreef 06-08-18 om 12:52:16
(...)


Ik denk dat het binnen een paar uur is uitverkocht.

Is dan geen uitje wat te doen is met meer dan 1 pers uit de familie. Dan gaat zo een dag al snel 800 euro kosten, voor 3 rondjes Verstappen
Midstar racing
Jarno
 Administrator

avatar
     Reageer met citaat 
Optimate schreef 06-08-18 om 12:52:16
Ik denk dat het binnen een paar uur is uitverkocht.

Lijkt me wel. Als ze er al helemaal voor naar Hongarije of Oostenrijk willen, dan komen ze in Nederland zeker.
     Reageer met citaat 
Silverstone: 300.000 verkochte kaarten: 4,1 miljoen pond ....verlies.

Kan natuurlijk niet zo zijn dat, omdat Assen zo heel erg graag de F1 wil hebben, de toekomst van het circuit op spel komt te staan.

Men gokt ook wel heel erg op het Verstappen effect.
Die rijdt volgend jaar met een Honda motor achterin.
Dat gaat vast goed komen maar dat kan ook zo maar 3 jaar duren.

En Jan publiek had z'n mening wel al weer klaar, zowel vorig jaar als dit jaar, als het even niet lekker loopt.

Vraag me echt af als RBR en Honda de boel de komende 2/3 jaar niet op de rit krijgen, en die kans is er gewoon, en Max rond rijdt op een 10de plaats of er dan genoeg mensen zijn om kaarten te kopen tussen de 300 en 800 euro.


En tot slot nog een nagekomen bericht:

Citaat:
De Grand Prix van Spanje is al sinds 1986 onafgebroken op de Formule 1-kalender aanwezig. Van 1986 tot en met 1990 werd deze verreden op het prachtige circuit van Jerez de la Frontera, sinds 1991 is de race altijd verreden op het Circuit de Catalunya.

De organisatie en regering van Cataloniƫ onderhandelt momenteel al langere tijd met het nieuwe management van Liberty Media over een nieuwe overeenkomst. Tegenover EFE vertelde minister Angels Chacon dat ze graag de race willen behouden maar niet ten koste van alles.

Chacon: " De regering wil graag het contract verlengen om de toekomst van de Grand Prix van Spanje te verzekeren, maar dat doen wij niet tegen elke prijs. De Formule 1-organisatie krijgt geen blanco cheque om maar te doen wat ze willen."

« Gewijzigd: 06-08-2018 om 21:56:03 door Kees »

     Reageer met citaat 
Kees schreef 06-08-18 om 20:56:20
Kan natuurlijk niet zo zijn dat omdat Assen zo heel erg graag de F1 wil hebben, de toekomst van het circuit op spel komt te staan.


Het circuit organiseert het, itt de TT, niet zelf en loopt dus ook het financiƫle risico niet.
Jarno
 Administrator

avatar
Jarno
 Administrator

avatar
     Reageer met citaat 
Ik las laatst ergens een bericht dat de eigenaars van Formule 1 eigenlijk liever naar Zandvoort willen, vanwege de historie. Er lijkt een kern van waarheid in te zitten, want vandaag zie ik dit bericht voorbij komen:

'Zandvoort en Amsterdam investeren 65 miljoen in Formule 1 project'
fuzzybear
600 CC Super Single!!

     Reageer met citaat 
Jarno schreef 15-10-18 om 10:47:35
Ik las laatst ergens een bericht dat de eigenaars van Formule 1 eigenlijk liever naar Zandvoort willen, vanwege de historie. Er lijkt een kern van waarheid in te zitten, want vandaag zie ik dit bericht voorbij komen:

'Zandvoort en Amsterdam investeren 65 miljoen in Formule 1 project'


nou hoppa mag van mij..

Vond dat verhaal dat ik ergens voorbij zag komen dat ze met een paar aanpassingen het wel zouden kunnen wel komisch overigens..
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... 24


Snelle navigatie: