Jaap Timmer overleden favoriete topics

Moderator: RG500IU

Topic: Jaap Timmer overleden (18586 keer gelezen)
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Via Rtv Drenthe het bericht dat Mister TT er niet meer is :'(
Citaat:
Van 1973 tot en met 1988 zat hij in het bestuur van de stichting Circuit van Drenthe. Daarnaast was hij jaren voorzitter van de wegracecommissie van de internationale motorsportfederatie FIM...
     Reageer met citaat 
Goh. Zolang ik al naar de TT ga (en dat is inmiddels al best lang) was hij er altijd bij. Ik heb de schurft aan het cliché "hij heeft het motorsporthart op de juiste plaats" maar als er nou iemand was voor wie dat gold dan was het Jaap Timmer wel. Nog ver voordat er Eurosport was was je als je live wat wilde volgen over de GP's dan was je aangewezen op Langs de Lijn op de radio en het was hij dan vaak die verslag deed. In die zin was zijn stemgeluid echt wel bijzonder om te horen voor mij.

Rust in vrede en dank wat u allemaal gedaan heeft voor de Nederlandse motorsport.
midstar
www.midstar.nl

     Reageer met citaat 
Een icoon is heengegaan
Midstar racing
     Reageer met citaat 
Een groot motorsportman die zich inzette voor voor het wegracen en voor het TT circuit in het bijzonder en een begaafd spreker.

Hij laat ons achter met fijne herinneringen.
t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
     Reageer met citaat 
Egbert Streuer over Jaap Timmer

Jaap-Timmer-was-er-vooral-voor-de-gewone-man
t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
     Reageer met citaat 
Voor wie RTV Drenthe kan ontvangen

rtv-drenthe-zendt-documentaire-jaap-timmer-uit.html
t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
In de rubriek 'e Nazit' van het Dagblad vh Noorden wordt trouwens gemeld dat Jaap's levenswerk, het oprichten van een TT Museum in Assen zal worden volbracht. Het bestuur en commissieleden van de opgerichte Stichting laten weten dat ze alles er aan zullen doen om het werk van JT voort te zetten
     Reageer met citaat 
Wat denken jullie van een TT museum. Voor mezelf vind ik het al gauw interessant, een plakboek, wat tegeltjes, sjaaltjes, beetje aankleden met strobalen, wat grote foto's en wat bewegend beeld etc. En zo zijn er nog wel wat meer fans zoals ik die er een kijkje gaan nemen. Maar wat moet er te zien zijn voor het grote publiek? Het zal toch ook rendabel moeten zijn.

Het lijkt mij een lastig verhaal, of zie ik teveel beren op de baan?
t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
De_Wim
maar dan anders

     Reageer met citaat 
Ach het grote publiek komt er heus niet, maar een museum hoeft volgens mij niet veel te korsten: een garage, schuur of ander onderkomen en een handvol enthousiaste vrijwilligers en je hebt een rendabel museum. Met een beetje medewerking van gemeente of provincie is er ook nog subsidie te vjnden.

Wij hebben in Bennekom een kijk en luister museum, Otterlo heeft een tegelmuseum, ik denk dat een TT museum in Assen al snel proffesioneler is.
De inhoud van bovenstaand bericht bereikt u via internet. Het is derhalve niet uitgesloten dat onbevoegden de verzonden informatie hebben gemanipuleerd, door het toevoegen van taalfouten en/ of domme opmerkingen.
     Reageer met citaat 
De_Wim schreef 28-02-17 om 19:27:45
Ach het grote publiek komt er heus niet, maar een museum hoeft volgens mij niet veel te korsten: een garage, schuur of ander onderkomen en een handvol enthousiaste vrijwilligers en je hebt een rendabel museum. Met een beetje medewerking van gemeente of provincie is er ook nog subsidie te vjnden.

Wij hebben in Bennekom een kijk en luister museum, Otterlo heeft een tegelmuseum, ik denk dat een TT museum in Assen al snel proffesioneler is.


Nou als het zo gemakkelijk is dan zal het wel niet lang meer duren.

Maar een schuur of garage zal het wel niet worden.
De oudste programmaboekjes zijn bijna honderd jaar oud. Daar hoort toch wel een bepaalde luchtkwaliteit bij. Er zullen ook wel wat motoren komen te staan, het geheel moet goed achter slot anders is het niet eens te verzekeren.

Het moeilijkste is een goed onderkomen en het geld dat nodig is. De Gemeente Assen en de Provincie Drenthe hebben een haalbaarheidsonderzoek gefinancierd, maar of die er nog meer geld in gaan stoppen.........

Ik hoop echt dat het er komt en dat "de mannen van Assen" het voor elkaar krijgen.

Ooit ben ik eens in het museum van Spa-Francorchamps geweest wat overigens in Stavelot gehuisvest was/is (ik weet niet eens of het er nu nog is). Echt prachtig. Rijke historie mooi tentoongesteld. Voordeel daar is natuurlijk dat zij ook een grote Formule 1 geschiedenis hebben en dan gaat het wel wat gemakkelijker.
t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
     Reageer met citaat 
Het TT circuit zelf heeft natuurlijk ook nog geld om dat museum van de grond te krijgen.
“If everything seems under control, you're not going fast enough.”
     Reageer met citaat 
falerossi schreef 01-03-17 om 10:21:41
Het TT circuit zelf heeft natuurlijk ook nog geld om dat museum van de grond te krijgen.


Oké. Dat wist ik niet.

Volgens mij zijn ze zelf ook het handje aan het ophouden bij de Provinciale overheid.
t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
     Reageer met citaat 
Johannes schreef 01-03-17 om 10:37:42
(...)


Oké. Dat wist ik niet.

Volgens mij zijn ze zelf ook het handje aan het ophouden bij de Provinciale overheid.


Ik weet niet of ze geld geven, zo bedoel ik het niet hoor. Maar meer in de zin dat het Circuit genoeg geld heeft om zoiets van de grond te krijgen en te houden.
“If everything seems under control, you're not going fast enough.”
     Reageer met citaat 
Van een betrokken insider begreep ik dat het nivo inmiddels is verhoogd en mogelijk een vrijkomende ruimte in de De Nieuwe Kolk in beeld is.
Een en ander in overleg met diverse partijen.
Wordt vervolgd

Snelle navigatie: