Isle of Man TT 2017 favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2 3 4 5 6

Topic: Isle of Man TT 2017 (71426 keer gelezen)
bredebeier
 
Profiel Privébericht 
Locatie:
Lid sinds: 29-11-2005
     Reageer met citaat 
ok, trouwens als ik op FB kijk zie ik toch wel veel behoorlijk stevige veertigers die nog ff willen knallen...vraag me toch af in hoeverre zoiets nog topsport is
Een volk dat voor tirannen zwicht,verliest veel meer dan lijf en leden, is reddeloos,dan dooft het licht.
john
 
Profiel Privébericht 
Locatie:
Lid sinds: 10-04-2005
     Reageer met citaat 
Heb gisteren met livetiming en Manx radio de race gevolgd.

Start van de race was door het weer vertraagd. Tijdens de eerste ronde is er een valpartij geweest waarbij de motor van een deelnemer in brand is gevlogen. Alle rijders zijn toen onder geel terug naar de pits gereden alwaar een herstart voor drie ronden heeft plaatsgevonden.

Race verliep voor in het veld erg snel, de winnaar had een rondetijd van circa 118mph. Dat is erg hoog, zeker als je in ogenschouw neemt dat het een newcomers race is.

Bertus kwam de eerste ronde met iets van 110mph door, de tweede was beduidend lager, beneden de 100mph. Ik vermoed dat hij toen al is afgevlagd bij het passeren van start en finish en dat hij de derde ronden niet heeft gereden.
Door de invallende schemer heeft de organisatie besloten niet alle deelnemers de derde ronde te laten rijden. De eerste rijders hebben dus wel de volle drie ronden gereden.

De Manx is een evenement die ook bedoeld is voor de beginners en gepassioneerde amateurs. Voor topsporters moet je wellicht meer naar de gewone TT kijken, al rijden daar ook genoeg veertigers rond.
bredebeier
 
Profiel Privébericht 
Locatie:
Lid sinds: 29-11-2005
     Reageer met citaat 
ok, duidelijk verhaal. Tnxs for update en de info...passie is altijd mooi
Een volk dat voor tirannen zwicht,verliest veel meer dan lijf en leden, is reddeloos,dan dooft het licht.
snoco

Profiel Privébericht Website 
Geslacht: man
Locatie: Roden
Lid sinds: 18-12-2004
     Reageer met citaat 
Citaat:


Bertus kwam de eerste ronde met iets van 110mph door, de tweede was beduidend lager, beneden de 100mph. Ik vermoed dat hij toen al is afgevlagd bij het passeren van start en finish en dat hij de derde ronden niet heeft gereden.
.

Bertus heeft wel degelijk de volledige drie ronden afgelegd inclusief de verplichte tankstop na twee ronden en is gefinished. zie ook verslag op racesport.
Johannes

Profiel Privébericht Facebook 
Geslacht: man
Locatie:
Lid sinds: 18-01-2005
     Reageer met citaat 
snoco schreef 30-08-17 om 18:36:07
(...)

Bertus heeft wel degelijk de volledige drie ronden afgelegd inclusief de verplichte tankstop na twee ronden en is gefinished. zie ook verslag op racesport.


En betekent dit nu ook kwalificatie voor de Junior race?
t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
Johannes

Profiel Privébericht Facebook 
Geslacht: man
Locatie:
Lid sinds: 18-01-2005
     Reageer met citaat 
john schreef 30-08-17 om 12:22:42


De Manx is een evenement die ook bedoeld is voor de beginners en gepassioneerde amateurs. Voor topsporters moet je wellicht meer naar de gewone TT kijken, al rijden daar ook genoeg veertigers rond.


En ook in de MotoGP rijdt inmiddels een bijna veertiger rond

Die Colin Nicholson ( zijspannen ) die pas gestopt is was al 67 geloof ik. Wist niet eens dat dat mocht.
t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
john
 
Profiel Privébericht 
Locatie:
Lid sinds: 10-04-2005
     Reageer met citaat 
snoco schreef 30-08-17 om 18:36:07
(...)

Bertus heeft wel degelijk de volledige drie ronden afgelegd inclusief de verplichte tankstop na twee ronden en is gefinished. zie ook verslag op racesport.


Je hebt gelijk, hij heeft wel de volledige drie ronden afgelegd. Fijn voor hem dat dat is gelukt. Overigens was zijn eerste ronde ook wat langzamer als de door mij eerder genoemde 110mph. Hier http://www.manxgrandprix.org/~/media/Files/MGP2017/Results/29-Aug-2017/MGP%20Newcomer%20A%20Lap%20by%20Lap.pdf de resultaten per ronde.
Optimate

Profiel Privébericht 
Geslacht: man
Locatie: -
Lid sinds: 26-03-2010
     Reageer met citaat 
Johannes schreef 30-08-17 om 21:39:52
(...)


En betekent dit nu ook kwalificatie voor de Junior race?


Nee. Dat is niet gelukt.
john
 
Profiel Privébericht 
Locatie:
Lid sinds: 10-04-2005
     Reageer met citaat 
Johannes schreef 30-08-17 om 21:43:27
(...)


En ook in de MotoGP rijdt inmiddels een bijna veertiger rond

Die Colin Nicholson ( zijspannen ) die pas gestopt is was al 67 geloof ik. Wist niet eens dat dat mocht.


In 2011 reed er bij de TT een zijspan echtpaar mee waarvan de man toen 74 was en de vrouw 60. Dat was hun eerste deelname als span bij de TT. Het echtpaar had hun boerderij verkocht en gingen samen nog een paar jaar racen. Opgeklommen tot het niveau om in te kunnen schrijven, gekwalificeerd en de TT race uitgereden. Er is een mooie Duitse docu waarin deze helden voorkomen, maar die is door YT geblokkeerd. Hier een HBO aftreksel om een idee te krijgenhttps://www.youtube.com/watch?v=BUGAuzGKQd4

Edit, toch gevonden, is wel de moeite waard om een keer te kijken: https://www.youtube.com/watch?v=JWwq17Xc4qs

De vraag of het topsport is vind ik niet altijd interessant. Het is bewonderenswaardig dat je passie op die leeftijd nog kunt vormgeven.

« Gewijzigd: 31-08-2017 om 00:00:58 door john »

snoco

Profiel Privébericht Website 
Geslacht: man
Locatie: Roden
Lid sinds: 18-12-2004
     Reageer met citaat 
Optimate schreef 30-08-17 om 22:58:24
(...)


Nee. Dat is niet gelukt.


Correct, al bleek achteraf dat de kwalificatienorm niet het belangrijkste is. De junior race was over ingeschreven en veel Newcomers die wel de norm hadden gehaald, konden ook niet meedoen. Was er voldoende ruimte geweest dan was deelname mogelijk geweest.
john
 
Profiel Privébericht 
Locatie:
Lid sinds: 10-04-2005
bredebeier
 
Profiel Privébericht 
Locatie:
Lid sinds: 29-11-2005
     Reageer met citaat 
john schreef 07-09-17 om 19:21:54
prachtig gemaakt!! Dank voor de tip
Een volk dat voor tirannen zwicht,verliest veel meer dan lijf en leden, is reddeloos,dan dooft het licht.
Johannes

Profiel Privébericht Facebook 
Geslacht: man
Locatie:
Lid sinds: 18-01-2005
     Reageer met citaat 
t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.

Pagina's: 1 2 3 4 5 6


Snelle navigatie: