Wintertesten 2018 favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2 3 4

Topic: Wintertesten 2018 (9741 keer gelezen)
Plaggie
Het WF brekebeentje

     Reageer met citaat 
bredebeier schreef 29-01-18 om 16:59:12
(...)
vandaag loopt ook weer goed so far


En uiteindelijk toch weer Lowes de snelste Yamaha man

Goede test. Michael zat er beide dagen goed bij. Een dikke 0,5 seconden op Rea is niet zoveel.

Verrassend vind ik de prestatie van Camier. Al moet dat wel met een qualifier gedaan zijn lijkt me.

Toprak doet ook goed mee
midstar
www.midstar.nl

     Reageer met citaat 
bredebeier schreef 29-01-18 om 16:59:12
(...)
vandaag loopt ook weer goed so far


Redelijk zou ik zeggen, eerste sector is gewoonweg het hele weekend een struikelblok, hier verliest hij best veel.
Ook weer erg constant, maar geen uitschieter.
Ik ga er even van uit dat ook hij een zachtere band gemonteerd heeft, maar in de laatste uren hier te weinig uitgehaald heeft.
Camier komt eraan en heeft gewoonweg de betere rondee op de zachte band.
Ook Toprak doet het heel goed en rijd haalt echt met klappen de Yammies dichterbij.
Denk dat Michael het moeilijk gaat krijgen, Lowes is de hele dag minddr snel maar rijd gewoon even een snellere ronde op het eind, en staat er dan weer dik voor.
Midstar racing
Plaggie
Het WF brekebeentje

     Reageer met citaat 
midstar schreef 29-01-18 om 18:46:31


Ik ga er even van uit dat ook hij een zachtere band gemonteerd heeft, maar in de laatste uren hier te weinig uitgehaald heeft.
Camier komt eraan en heeft gewoonweg de betere rondee op de zachte band.


Hij heeft wel een poging gedaan met een Q band, maar maakte in die ronde een fout. Zijn snelste ronde zette hij op racebanden. Dit in tegenstelling tot Camier en Lowes, die een aanzienlijk stuk sneller gingen op een qualifier.

Ik snap jouw negatieve toon niet zo goed eigenlijk. Volgens mij kende Michael een van z'n beste tests met Yamaha tot nu toe. Hij zat er beide dagen vanaf het begin goed bij. Heeft zich continu verbeterd en een ronde van 1:42.0 is erg netjes op racebanden. Hij zat qua rondetijden ook constant in de lage 42'ers/ 42.5

Dus ik begrijp niet zo goed waarom jij denkt dat hij het moeilijk zal krijgen. Hij is niet goed op de qualifiers nee en dat zal dit jaar niet anders zijn, maar het heeft hem in de voorgaande jaren niet tegengehouden om mooie dingen te laten zien. En de omgekeerde grid vermindert dat probleem wel enigzins.
midstar
www.midstar.nl

     Reageer met citaat 
Ik denk dat hij het moeilijk gaat krijgen omdat Toprak en wederom Camier erg dicht naderen. Ik ben er niet gerust op dat hij ff Lowes aan de kant gaat zetten en het dus weer om dezelfde plekken gaat als afgelopen jaar.
Lijkt mij dat de afgelopen dagen, een goede gelegenheid was om iets vaker de zachtere band te testen, maar of dat vonden ze niet nodig, of het is wel gebeurd maar het is niet goed gelukt.
Natuurlijk is zijn racepace tot op zekere hoogte oke, maar dat is vaak niet goed genoeg gebleken, omdat hij regelmatig einde race zijn rondetijden teveel moest laten zakken ivm slijtage. Dit komt door zijn rijstijl of misschien teveel vragen omdat hij re ver van achteren komt. Een betere ronde op de zachtere band is denk ik nog steeds de key om in het begin de banden te sparen.
Midstar racing
Plaggie
Het WF brekebeentje

     Reageer met citaat 
Als je vooraan start, dan hoef je er minder in te halen. Heel simpel, maar klopt wel natuurlijk.

Het probleem zal hem toch vooral in z'n rijstijl zitten. In Jerez zat hij al snel voorin tijdens de beide races, maar had ook toen last van terugval door slijtage. Daarom dat daar waarschijnlijk de focus op heeft gelegen ipv een snel rondje met een qualifier. Al is dat al jaren een hekelpunt, dus zou je inderdaad verwachten dat daar ook op getraind wordt tijdens het testen.

Camier nadert alleen met behulp van een qualifier. Hij weet daar optimaal van te profiteren. In Racepace is het een stuk minder. Nog steeds doet Camier het zeer netjes op de Honda, maar naar mijn idee (nog) geen dreiging.

Toprak zou kunnen. In Jerez stond hij op gepaste afstand en de afgelopen dagen in Portimao ook....totdat hij ineens een heel snel rondje noteerde. Volgens mij reed hij samen met Rea. Ik zie nog niet veel dreiging. Hij is een Rookie dit jaar en Puccetti heeft een goed pakket, dus hij zou zomaar kunnen verrassen. Maar er zijn veel Stock1000 toppers geweest, die weinig tot niks hebben laten zien in de WSBK. Dus ik moet het nog zien.

Ik denk verder niet dat Michael zomaar even Lowes zal verslaan, maar deze 2 testdagen was hij mijns inziens wat sneller dan Lowes. Volgens mij de snelste man achter de 2 Kawas van Rea en Sykes. Vind ik toch positief.
Jarno
 Administrator

avatar
     Reageer met citaat 
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Plaggie schreef 30-01-18 om 19:28:27
..
Camier nadert alleen met behulp van een qualifier. Hij weet daar optimaal van te profiteren. In Racepace is het een stuk minder. ...

Volgens mij was hij ook wel tevreden over de racesnelheid als ik de meeste commentaren beetje goed interpreteer. En, wat ik verassend vind, hij wil eerst nog verder met de Cosworth elektronica in plaats van de Magneti Marelli waar veel van verwacht wordt.
     Reageer met citaat 
Jarno schreef 30-01-18 om 20:47:58


Laten we de pr voor wat ie is en gaan we verder met negatief framen; midstar kom er maar in!
Een volk dat voor tirannen zwicht,verliest veel meer dan lijf en leden, is reddeloos,dan dooft het licht.
midstar
www.midstar.nl

     Reageer met citaat 
bredebeier schreef 31-01-18 om 11:46:54
(...)


Laten we de pr voor wat ie is en gaan we verder met negatief framen; midstar kom er maar in!

ook goede conmentaar
Midstar racing
     Reageer met citaat 
bredebeier schreef 31-01-18 om 11:46:54
(...)


Laten we de pr voor wat ie is en gaan we verder met negatief framen; midstar kom er maar in!


Framen dat iemand aan het framen is.

Dat vinden wij niet raar, dat vinden wij heel bijzonder.
t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
     Reageer met citaat 
framing is framing als feiten niet kloppen..ik lees z,n reacties en vind ze vaak zuur..
In ieder geval zijn ze op z,n minst objectief vanuit een negatief perspectief

Ik vond overigens dat MvdM er beide dagen erg goed bij zat, beter dan vorig jaar begin seizoen, en dat is gewoon mooi
Achtergronden mbt testdoelen etc.kunnen wij slechts naar gissen dus ook mijn visie bevat koffiedik
Een volk dat voor tirannen zwicht,verliest veel meer dan lijf en leden, is reddeloos,dan dooft het licht.
Plaggie
Het WF brekebeentje

     Reageer met citaat 
RG500IU schreef 30-01-18 om 21:23:57


Volgens mij was hij ook wel tevreden over de racesnelheid als ik de meeste commentaren beetje goed interpreteer. En, wat ik verassend vind, hij wil eerst nog verder met de Cosworth elektronica in plaats van de Magneti Marelli waar veel van verwacht wordt.


Ja, de racesnelheid is niet verkeerd. Hij staat er goed bij met de Honda, maar z'n snelste ronde op racebanden is een 1:42.8

Dat geeft dan toch weer een wat realistischer beeld dan dat ene snelle rondje op een qualifier.

Is het een keuze van Camier om met Cosworth verder te gaan? Wel verrassend inderdaad.

Jacobsen en Triple M gebruiken wel Magnetti Marelli.
Jarno
 Administrator

avatar
     Reageer met citaat 
Ik snap er ook niet veel van. Hier staat dat ze zich voorlopig eerst op het frame concentreren en misschien zelfs het hele seizoen nog met Cosworth rijden.
     Reageer met citaat 
bredebeier schreef 31-01-18 om 13:41:19

........... objectief vanuit een negatief perspectief



t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
     Reageer met citaat 
Jarno schreef 01-02-18 om 13:49:46
Ik snap er ook niet veel van. Hier staat dat ze zich voorlopig eerst op het frame concentreren en misschien zelfs het hele seizoen nog met Cosworth rijden.


Camier kan wellicht andere dingen dan Bradl...vaak lijkt het ook voor een groot deel om vertrouwen te gaan, iets dat per persoon weer anders tussen z,n oren zit
Een volk dat voor tirannen zwicht,verliest veel meer dan lijf en leden, is reddeloos,dan dooft het licht.

Pagina's: 1 2 3 4


Snelle navigatie: