Road Racing 2018 favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8

Topic: Road Racing 2018 (85602 keer gelezen)
bredebeier
 
Profiel Privébericht 
Locatie:
Lid sinds: 29-11-2005
     Reageer met citaat 
Ik kan de discussie ook bijzonder waarderen. Zoals het moet. Kunnen ze in Den Haag nog een voorbeeld aan nemen....
Geen partijprietpraat,maar gewoon zeggen waar je voor staat en luisteren naar anderen en dan weer inhoudelijk reageren...zo moeilijk is het allemaal niet
Een volk dat voor tirannen zwicht,verliest veel meer dan lijf en leden, is reddeloos,dan dooft het licht.
bredebeier
 
Profiel Privébericht 
Locatie:
Lid sinds: 29-11-2005
     Reageer met citaat 
Dus kort gesteld: ben je als toeschouwer mede schuldig aan de meest vreselijke ongevallen of kijk je vrijblijvend naar een levensgevaarlijke freakshow?
Een volk dat voor tirannen zwicht,verliest veel meer dan lijf en leden, is reddeloos,dan dooft het licht.
Zapper
 
Profiel Privébericht Website 
Locatie:
Lid sinds: 28-07-2005
     Reageer met citaat 
Voor mij is het duidelijk: als sporter weet je welke gevaren er in je sport zijn. Bij biljarten is dat uiteraard veel minder dan bij snelheidssporten. Als je in deze laatste sport wil stappen, ken je de gevaren. En de racerij op de 'gewone' baan, is uiteraard erg gevaarlijk. Dat ervaren de coureurs heel regelmatig als er weer eens een collega komt te overlijden. Afschaffen lijkt me zinloos. Gaan we dan alles afschaffen waar er doden mee vallen? Nee, de baan zo veilig mogelijk maken is alles wat er volgens mij kan gedaan worden. Zo lang er coureurs zijn, zullen deze races dan ook gewoon doorgaan....
bredebeier
 
Profiel Privébericht 
Locatie:
Lid sinds: 29-11-2005
     Reageer met citaat 
ik las een stuk in de UK independent waarin William,s weduwe een verklaring afgeeft en dan gaan de rillingen wel over mijn rug.. Waardoor ik denk waar bemoeien wij ons eigenlijk mee? Hartverscheurend maar ook liefdevol en begripvol over haar man,s passie. Zal de link opzoeken en dan hier neerzetten. Het geeft een invalshoek vanuit de kant die je zelden leest. ik heb er diep respect voor gekregen na het lezen. En vind het ook nog steeds onbergijpelijk en ongrijpbaar....
Een volk dat voor tirannen zwicht,verliest veel meer dan lijf en leden, is reddeloos,dan dooft het licht.
bredebeier
 
Profiel Privébericht 
Locatie:
Lid sinds: 29-11-2005
     Reageer met citaat 
Een volk dat voor tirannen zwicht,verliest veel meer dan lijf en leden, is reddeloos,dan dooft het licht.
Johannes

Profiel Privébericht Facebook 
Geslacht: man
Locatie:
Lid sinds: 18-01-2005
     Reageer met citaat 
bredebeier schreef 24-07-18 om 18:58:44
ik las een stuk in de UK independent waarin William,s weduwe een verklaring afgeeft en dan gaan de rillingen wel over mijn rug.. Waardoor ik denk waar bemoeien wij ons eigenlijk mee? .......


Nou ja we bemoeien ons er niet echt mee. Nog niet. We hebben het er alleen maar over. En we moeten het er ook over hebben als liefhebbers van racen en de eventuele grenzen en gevolgen die er zijn. en als er een crowdfunding gestart wordt moet ik als een van de crowd daar ook over nadenken al is het maar een split second.

Ieder mag zelf weten wat hij doet is steeds het argument, maar in mijn ogen is dat niet onbeperkt omdat we samenleven met andere mensen en daarin ook verantwoordelijkheid hebben.

Ik zal toch zelf weten of ik wel of niet een helm op doe zeiden al die jongens op de brommers begin jaren zeventig. Tot dat er zoveel in ziekenhuizen, verpleeghuizen en revalidatie centra terecht kwamen dat de overheid wel in moest grijpen.
t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
bredebeier
 
Profiel Privébericht 
Locatie:
Lid sinds: 29-11-2005
     Reageer met citaat 
Klopt,maar toch, dit RRR speelt zich uitsluitend af op een gesloten weggedeelte waarin iedereen meedoet onder strikte vooraf bekende voorwaarden. Toch wat anders dan elke bromnozem maar laten kiezen voor hoed of helm...

Alhoewel de zorgkosten ook in Ierland wellicht bij gewone burgers terecht komen vind ik dit toch wel een andere insteek...Daarbij lijkt het me haast onverzekerbaar deze vorm van racesport..

Denk dat degene die bij RRR faalt,vooral zelf betaalt. .
Een volk dat voor tirannen zwicht,verliest veel meer dan lijf en leden, is reddeloos,dan dooft het licht.
Johannes

Profiel Privébericht Facebook 
Geslacht: man
Locatie:
Lid sinds: 18-01-2005
     Reageer met citaat 
bredebeier schreef 25-07-18 om 13:11:59


Denk dat degene die bij RRR faalt,vooral zelf betaalt. .


Ik denk de samenleving, de nabestaanden, de kinderen. En dan denk ik nog niet eens aan het geld maar vooral aan de immateriële lasten.

En we hebben het nu alleen over de dodelijke slachtoffers, maar er is een veelvoud aan overlevers met langdurige revalidatie en levenslang letsel.

Het punt wat ik ( met vallen en opstaan ) wil maken is dat iedereen maar alles kan doen zonder bij de gevolgen stil te staan niet opgaat en dat er soms zelfs ingegrepen moet worden.
t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
bredebeier
 
Profiel Privébericht 
Locatie:
Lid sinds: 29-11-2005
     Reageer met citaat 
Johannes schreef 25-07-18 om 13:33:32
(...)


Ik denk de samenleving, de nabestaanden, de kinderen. En dan denk ik nog niet eens aan het geld maar vooral aan de immateriële lasten.

En we hebben het nu alleen over de dodelijke slachtoffers, maar er is een veelvoud aan overlevers met langdurige revalidatie en levenslang letsel.

Het punt wat ik ( met vallen en opstaan ) wil maken is dat iedereen maar alles kan doen zonder bij de gevolgen stil te staan niet opgaat en dat er soms zelfs ingegrepen moet worden.


Ik denk juist dat de omgeving zich heel erg bewust is van de risico,s. Dat ze het maar klakkeloos doen omdat ze het zo aangeleerd hebben zal ook wel eens het geval zijn, of dat men het doet bij gebrek aan ander perspectief,maar het gaat hier om een zeer klein gezelschap, mondiaal gezien. Iedere deelnemer en zijn daarbij horende inner circle zal schrikken bij een ongeval,maar ze weten natuurlijk allemaal donders goed hoe het mis kan gaan. Blijkbaar laten ze het individu een vrije keuze. Maar ik denk dat ook in die wereld er families uit elkaar gedreven worden doordat men elkaar absoluut niet begrijpt.
Een fascinerend gebeuren.
Ze leven wel intens in ieder geval.
Of dat een bewuste keuze is , is nog maar de vraag.
Een volk dat voor tirannen zwicht,verliest veel meer dan lijf en leden, is reddeloos,dan dooft het licht.
john
 
Profiel Privébericht 
Locatie:
Lid sinds: 10-04-2005
     Reageer met citaat 
Twee documentaires over road racen; de drijfveren, fysieke impact op je lichaam, hoe het denkproces wordt aangestuurd, de risico's, de kinderen en hoe om te gaan met degenen die de finish niet haalden.

Isle of Man TT by Studiokippenberger (full-length film)

Road Racing: The Risk & The Rush
RG500IU
 Moderator

2 Strokes 4 Ever!!

Profiel Privébericht Website Twitter 
Geslacht: man
Locatie: Ezinge
Lid sinds: 14-05-2004
     Reageer met citaat 
Michael Dunlop zal niet aan de komende Ulster Grand Prix deelnemen omdat hij het overlijden van zijn broer nog niet verwerkt heeft denken Britse Social Media. De organisatie heeft in elk geval niets van hem vernomen en neemt uit respect ook geen contact met hem op.
RG500IU
 Moderator

2 Strokes 4 Ever!!

Profiel Privébericht Website Twitter 
Geslacht: man
Locatie: Ezinge
Lid sinds: 14-05-2004
     Reageer met citaat 
De zaterdag races van de Ulster Grand Prix werden vandaag flink ingekort door rode vlaggen en weersomstandigheden.
Dean Harrison won de ingekorte Superstockrace waarbij de Fransman Fabrice Miguet zwaar ten val kwam en in kritiek toestand naar het ziekenhuis werd gebracht.
Peter Hickman won de Supersport en Superbikeraces. De SBK klasse werd twee keer onderbroken, oa Davey Todd (donderdag nog op het podium) weer met gebroken botten naar het ziekenhuis vervoerd.

Na de Leighweight klasse werd besloten de rest van het programma af te gelasten vanwege de verwachte regenval. Slechts 4 van de voor vandaag geplande 7 races kregen zodoende een uitslag.
Paul17
 
Profiel Privébericht Website 
Geslacht: man
Locatie: Groessen
Lid sinds: 22-06-2002
     Reageer met citaat 
RG500IU schreef 11-08-18 om 23:32:15
de Fransman Fabrice Miguet zwaar ten val kwam en in kritiek toestand naar het ziekenhuis werd gebracht.


Volgens de laatste geruchten inmiddels overleden..
bredebeier
 
Profiel Privébericht 
Locatie:
Lid sinds: 29-11-2005
     Reageer met citaat 
Paul17 schreef 12-08-18 om 10:26:07
(...)


Volgens de laatste geruchten inmiddels overleden..
Klopt.

Een bijna-vijftiger inmiddels...mijn vraag is daarmee dus ook hoe serieus kun je deze sport nog noemen/nemen..of is het meer een soort veredelde hobby voor de gemiddelde deelnemer en is domweg degene die het minst bang is ook degene die wint? Of komt er toch meer voor kijken...
Een volk dat voor tirannen zwicht,verliest veel meer dan lijf en leden, is reddeloos,dan dooft het licht.
john
 
Profiel Privébericht 
Locatie:
Lid sinds: 10-04-2005
     Reageer met citaat 
Fabrice is vanmiddag officieel overleden. Hij is langer in het leven gehouden omdat hij organendonateur is.

De vraag hoe serieus je de sport moet nemen moet je vooral zelf bepalen. Deelnemers zullen het erg serieus nemen, wat begrijpelijk is gezien de berichten die we hier regelmatig lezen. Ik beschouw het ook als een serieuze sport, op welk niveau of op welke leeftijd het ook uitgevoerd wordt.

Ik ben ook van mening dat het niet domweg degene die het minst bang is altijd wint. De uitdaging zal volgens mij wel liggen om de grens op te zoeken en die te controleren. En die controle is vooral een belangrijke factor omdat dat grote voldoening geeft. Als je dan ook nog competitief bent aangelegd ben je ook gevoelig als andere mensen een grens wél kunnen overschrijden en controleren en jij (nog) niet, dan heb je kans dat je een coureur wordt. Als anderen afhaken in een situatie dan jij hebt dat onder controle wordt jij de winnaar.
Coureurs zullen echter ook bang zijn als de grens te dichtbij komt en er geen controle meer is.

Daarom is racen, en specifiek road racen, ook een intensieve mentale sport die elke keer voldoening kan geven als je bij een grens bent gekomen en dat kan controleren. Dat is volgens mij op elk niveau en leeftijd zo.

Als het alleen over lef zou gaan zit het controlecomponent er nauwelijks in en heb je geen grote kans oud te worden. Daarom wordt ook wel eens gezegd dat een goede roadracer een oude roadracer is.

Overigens is drie weken geleden ook Clive Ling om het leven gekomen bij een 4 uurs race op Chimay. Clive reed ook regelmatig in Nederlandse races mee met de classics.

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8


Snelle navigatie: