Kootje schreef
20-09-19 om 09:25:51
(...)
Ik ken Jos persoonlijk vanuit de branche, we zijn collega´s die regelmatig handel drijven. Hij is een persoonlijke vriend van Bo en van Steven Bendsneyder. Ik ken hem als eerlijk, oprecht en recht door zee. Maar met deze reactie geeft hij mij de indruk toch een beetje door de roze bril van de coureur te kijken.
Spaan is natuurlijk niet zomaar een techneut waarvan er velen lopen in de paddock. Hij is zelf een begenadigd coureur geweest dus hij kan denken als techneut en als coureur. Wellicht is hij in de omgang niet altijd makkelijk. Was hij dat wel dan had hij wellicht de taken van Jarno Janssen er ook bij gedaan. Maar hij heeft natuurlijk recht van spreken. Waar normaal altijd politiek correcte persberichten verschijnen is het nu recht voor de raap. En hij heeft wel degelijk een punt.
Het is al jaren hetzelfde liedje. Het komt er maar niet uit bij Bo. Alle excuses hebben we nu wel gehoord maar het probleem is denk ik toch echt hij zelf. Twijfel, angst, bang voor de reacties vanuit de buitenwereld, allemaal zaken die er voor zorgen dat ik in hem een coureur zie die op alle vlakken enorm onzeker is en gewoon geen killer die je moet zijn in dit wereldje.
Hij rijdt wellicht niet op beste motor in het veld maar ik mis bij hem gewoon passie, strijd, vuur in de ogen zowel wanneer hij de helm op heeft en af heeft. De passie en durf die we bij generatiegenoten van hem wel zien. Als ik als voorbeeld (en zo zijn er velen) een Fabio DiGianantonio zie dan zie ik een coureur met een do-or-die mentaliteit. Een passie die ik bij Bo gewoon mis.
Als hij met een do-or-die mentaliteit de race in zou gaan dan zou hij al een hele andere indruk afgeven. Ik zie hem liever 5 ronden gigantisch vegen in het veld om dat met een val te moeten bekopen dan de manier waarop hij nu rijdt. Dat is wat ook andere teams willen zien. Het is lusteloos. Hij staat dan wel voor 2020 op de startlijst. Ik weet niet wat dat waard is in deze keiharde wereld. En wil je dan nog ergens anders onder de pannen geraken dan zul je wel anders voor de dag moeten komen. Zo niet, dan ben je niet goed genoeg en is komend jaar het eindstation. Keihard maar waar.
Dus jij vind het normaal dat je crew chief na 1 rondje in het nat gelijk roept dit wordt niks... Dat komt ook bij Bo terecht, vind je het gek dat hij dan geen vertrouwen meer in Spaan heeft, ik niet in ieder geval.
En ja Bo zal zeker beter moeten presteren en betere 1e rondes maken, maar begrijp heel goed dat er na zo’n opmerking geen vertrouwen meer is.