Race 2 Argentinië favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8

Racetopic
2

Rio Hondo

8 april 2018
Argentinië Autódromo Termas de Río Hondo

UITSLAGEN

STARTOPSTELLING

1Jack Miller
2Dani Pedrosa
3Johann Zarco
4Tito Rabat
5Álex Rins
Volledige uitslag »

RACE

1Cal Crutchlow
2Johann Zarco
3Álex Rins
4Jack Miller
5Maverick Viñales
Volledige uitslag »

TRIVIA

Marc (winnaar MotoGP) en Alex Márquez (P2 in Moto3) stonden hier in 2014 voor de zevende keer in hun carrière op het podium van dezelfde Grand Prix. Dit was een evenaring van het record van de Sarron broers (Christian en Dominique) in de jaren '80.
Aleix Espargaró reed zijn Aprilia RS-GP hier in 2022 naar Poleposition. Het was de eerste 4-takt pole in de historie van het Italiaanse merk in de zwaarste klasse.
Marc Marquez (Repsol Honda) werd in 2014 de eerste coureur in de geschiedenis van de koningsklasse die Poleposition tijdens de eerste drie races van het seizoen allemaal in een overwinning verzilverde.
Door een 14e plaats van Pol Espargaró en een 15e voor Bradley Smith wist KTM bij de tweede race van hun eerste (2017) seizoen in de koningsklasse de eerste WK punten te scoren.
Met Danny Kent (P1/Moto 3), Sam Lowes (P3/Moto 2) en P3 voor Cal Crutchlow in de MotoGP waren er in 2015 voor het eerst Britse podiumplaatsen in de 3 belangrijkste klassen sinds Silverstone 1978 (Horton/125cc, Herron/250cc en Manship & Sheene (500cc)
In 2014 werd de Argentijnse Grand Prix voor het eerst sinds 15 jaar op dit circuit (aangelegd in 2008) verreden. Marc Márquez (Honda/MotoGP), Esteve "Tito" Rabat (Kalex/Moto2) en Romano Fenati (KTM/Moto3) waren de winnaars.
De Argentijnse broers Juan (2e) en Eduardo (3e) Salatino waren de eerste broers die gezamenlijk op het zelfde podium stonden bij een Grand Prix. Dit gebeurde in de 500cc klasse bij de Argentijnse GP van 1962 op het circuit van Buenos Aires.
Cal Cutchlow (LCR Honda) won hier de Argentijnse GP in 2018 wat de 750e Grand Prix zege voor Honda was.
Sebastián Porto is met afstand de meest succesvolle Argentijnse Grand Prix coureur; van 2002 tot en met 2005 behaalde hij zeven GP zeges in de 250cc klasse. Jorge Kissling en Benedicto Caldarella behaalden elk een 500cc (thuis) zege.
De Argentijn Eduardo Salatino (Norton) werd met 19 jaar en 274 dagen oud tijdens de Argentijnse Grand Prix op het circuit van Buenos Aires in 1962 de jongste coureur ooit op het podium van de koningsklasse. Randy Mamola nam dit record over in 1979.
Topic: Race 2 Argentinië (16251 keer gelezen)
     Reageer met citaat 
WoW wat een race, eerst het drama op de startinggrid. Geweldig mooi gevecht in de kopgroep

Marquez war een ongelofelijk ........ Nergens voor nodig, je weet toch dat je sneller bent, wacht dan 2 bochten, nee hoor meneer Marquez denk dat hij alleen op de baan is... Gelukkig kreeg hij een terechte straf, al vond ik de eerste bij Espargaro erg mild. Wat mij betreft had hij na zijn doldwaze actie op Rossi de zwarte vlag gekregen.
Begrijp het Rossi kamp heel goed om hem weg te sturen
     Reageer met citaat 
Wat Marquez allemaal deed kon echt niet natuurlijk.......... maar het maakte het stiekem allemaal wel geweldig om naar te kijken. Wat een drama en hectiek. Los van de prachtige strijd op de baan geeft dit drama toch wel een extra dimensie en ik kan er wel van genieten eerlijk gezegd

Mijn grootste ergernis (maar ik kon er tevens ook wel weer om lachen) was de reactie van Cal Crutchlow na afloop. Deze overwinning 'was to be expected'. Eigenlijk moest hij alleen nog even 26 rondjes rijden maar vantevoren wist iedereen toch eigenlijk wel dat Cal hem even zou winnen

Gelukkig daarvoor de reactie van Johann Zarco, zoals altijd was zijn eerste reactie weer top Zonder dramatiek gewoon een eerlijke en mooie reactie.
     Reageer met citaat 
Jongens, hou je alsjeblieft bij de feiten ipv hysterisch gebral als "de MM haters", "zogenaamde racefans" en "Rossi deed jaren geleden zus en zo". Hou alsjeblieft op met dat puberale gedoe.

Wat Marquez deze race deed sloeg echt NERGENS op. Die wat rare actie op de grid kan ik heel goed begrijpen, de straf die daarop volgde ook. Knap evengoed hoe hij hem aan de praat kreeg en ook de machine in no time weer op het juiste plekje kreeg. Maar toen begon het eigenlijk pas. Beukte Aleix bijna onderuit en vervolgens ook bijna Morbidelli en Nakagami. Moest daarvoor zegge en schrijve 1 plaatsje terug geven, en kwam er daarmee heel genadig van af. En deed toen hetzelfde met Rossi nog eens. Beukt dus 4 man onderuit of bijna onderuit. Dat verdient een zwarte vlag. En wat mij betreft echt niet omdat het toevallig Rossi was die neer ging. Ik had hetzelfde gezegd als ie het voor mijn part op Simeon had gedaan. Dit sloeg allemaal echt als een kut op Dirk.
     Reageer met citaat 
Een zwarte vlag leek mij ook wel op zijn plaats.
Wat hem nou bezielde, ik snap het niet.
t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
     Reageer met citaat 
Optimate schreef 08-04-18 om 22:02:55
Jongens, hou je alsjeblieft bij de feiten ipv hysterisch gebral als "de MM haters", "zogenaamde racefans" en "Rossi deed jaren geleden zus en zo". Hou alsjeblieft op met dat puberale gedoe.

Wat Marquez deze race deed sloeg echt NERGENS op. Die wat rare actie op de grid kan ik heel goed begrijpen, de straf die daarop volgde ook. Knap evengoed hoe hij hem aan de praat kreeg en ook de machine in no time weer op het juiste plekje kreeg. Maar toen begon het eigenlijk pas. Beukte Aleix bijna onderuit en vervolgens ook bijna Morbidelli en Nakagami. Moest daarvoor zegge en schrijve 1 plaatsje terug geven, en kwam er daarmee heel genadig van af. En deed toen hetzelfde met Rossi nog eens. Beukt dus 4 man onderuit of bijna onderuit. Dat verdient een zwarte vlag. En wat mij betreft echt niet omdat het toevallig Rossi was die neer ging. Ik had hetzelfde gezegd als ie het voor mijn part op Simeon had gedaan. Dit sloeg allemaal echt als een kut op Dirk.

100% mee eens.
Hij gedroeg zich als een dwaas.
Wel een gedreven dwaas
En Rossi liet zich kennen.
Die had gewoon de wijze man moeten zijn. Maar ook hen begrijp ik. Zal nog wel een staartje krijgen
Een volk dat voor tirannen zwicht,verliest veel meer dan lijf en leden, is reddeloos,dan dooft het licht.
Jarno
 Administrator

avatar
     Reageer met citaat 
Denken jullie dat dit nog een staartje krijgt? In die zin dat de racedirectie moet ingrijpen? Want het begint zo langzamerhand meer op botsautootje spelen te lijken dan racen...
     Reageer met citaat 
Jarno schreef 09-04-18 om 10:16:21
Denken jullie dat dit nog een staartje krijgt? In die zin dat de racedirectie moet ingrijpen? Want het begint zo langzamerhand meer op botsautootje spelen te lijken dan racen...

Man, die hele racedirectie was een groot toonbeeld van onvermogen als er eens echt wat vreemds gebeurt...maar dat zal wel geen staartje krijgen,want in eigen vlees snijden is dit soort officials niet echt geleerd...
Ik vind wel dat men naar MM een duidelijk statement moet maken dat dit zo niet kan/kon.
Het mag best kuip aan kuip,graag zelfs,maar ,t kan geen trend worden..trouwens, Zarco zit ook af en toe tegen de grens aan...maar MM deed duidelijk 3-4 x iets wat gewoon lomp was...en dan telkens ff zwaaien...
Een volk dat voor tirannen zwicht,verliest veel meer dan lijf en leden, is reddeloos,dan dooft het licht.
Capirex_65
#Be a Racer

     Reageer met citaat 
Lastig om een hard oordeel te vellen over het incident, met name de actie tegen 46. Op de apenrots is slechts plaats voor 1 alfa mannetje. De oude weigert plaats te maken en de nieuwe krijgt hem er ook niet echt af. Alsof je naar een EO docu zit te kijken over een kudde elanden waar het mannetje de aanvallen moet afslaan van de nieuwe sterke eland die zijn harem wil. In dit geval zijn het miljoenen verdienende elanden met heel veel exposure.
Ik denk dat ook ergens in het brein van 93 de 3-0 voor Dovi sinds Quatar zit te borrelen, waarom zou Marc zich zo laten gaan anders? Is het na al die saves en aandacht daarvoor het gevoel van onfeilbaarheid of niet meer met beide benen op de grond? Zowiezo lijkt het me verdomd lastig om in zo'n werkomgeving jezelf niet te verliezen in onfeilbaarheid of grootsheids waanzin.
Het blijkt hieruit dat MM93 ook maar een gewoon mens is met zijn tekortkomingen. Hopelijk leert ie ervan op weg naar volwassenheid.
Wat te denken van de situatie dat niet Jarvis het sorry bezoekje van 93 onder controle had maar Uccio de hoofdrol nam

Los van de kamikaze mier was het weer een fantastiche race met 4 verrassende podium kandidaten. Duidelijk was dat de Honda van Carl duidelijk sneller was dan de 2016 Yamaha. Zarco's moment komt nog wel dit seizoen.

En Lorenzo?? Niemand heeft het over hem, maar wel een 2e race waarin hij de slechtste Ducati rijder is. Ondanks een wat mindere prestatie in dit soort omstandigheden( normaal het sterke punt van Danilo) zaagt Petrux denk ik steeds duidelijker aan Jorge's stoelpoten zo.

Mooi om te zien dat Rins dit jaar meedoet voor het podium, zeker na een zwaar en moeilijk 2017.

Voor Aprilia en KTM ligt er nog veel werk om de aansluiting te vinden, ze lijken verder achterop dan vorig jaar.

Op naar Texas waar een zekere MM93 zich de opper stier waant.

« Gewijzigd: 09-04-2018 om 11:53:38 door Capirex_65 »

Aprilia Tuono R 2008 Ice White
Aprilia RSV Mille 2000 track bike
Aprilia ETX 6.35 1999
Jarno
 Administrator

avatar
     Reageer met citaat 
Hier nog even de beelden voor wie het nog een keer terug wil zien:

Marquez and Rossi collide
His apology falls on deaf ears
Jarno
 Administrator

avatar
     Reageer met citaat 
En deze wil ik ook even vereeuwigen want hoevaak maken we dit mee:



Foto: https://twitter.com/...216116117505/photo/1
     Reageer met citaat 
Jarno schreef 09-04-18 om 12:04:43
En deze wil ik ook even vereeuwigen want hoevaak maken we dit mee:

(afbeelding)

Foto: https://twitter.com/...216116117505/photo/1


Reden waarom ze het zo deden was trouwens omdat op Miller na iedereen achteraan op de grid had moeten starten. Omdat het dus om iedereen ging zou dat betekenen dat iedereen dan weer op z'n oude plaats zou staan. Onacceptabel natuurlijk en daarom hebben ze staand vrije hand (om maar eens een militaire term te gebruiken) deze regel bedacht.
Trax
ZAC #111 en #717

     Reageer met citaat 
Jarno schreef 09-04-18 om 12:04:43
En deze wil ik ook even vereeuwigen want hoevaak maken we dit mee:

(afbeelding)

Foto: https://twitter.com/...216116117505/photo/1


LOOK OUT: Australian. Does not play well with others.
Goed verhaal! Lekker kort! Doen we niks mee!
Trax
ZAC #111 en #717

     Reageer met citaat 
Overigens in al deze ophef zou je bijna een lichtpuntje over het hoofd zien:

Lorenzo heeft 1 punt meer dan de Safety Car.
Goed verhaal! Lekker kort! Doen we niks mee!
     Reageer met citaat 
Boefjes zijn het allebei.
Er is volgens mij ook een grote behoefte aan een scheidsrechter met gezag tijdens en na de races die stevige besluiten durft te nemen.

Weet iemand ook of er in de geschiedenis wel eens een coureur geschorst is door de fabriek of het team? Want dat zou ik me in dot geval ook zo kunnen voorstellen.
t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
     Reageer met citaat 
Johannes schreef 09-04-18 om 16:31:45
Boefjes zijn het allebei.


Hoezo nou toch allebei? Rossi deed niks!

Citaat:
Er is volgens mij ook een grote behoefte aan een scheidsrechter met gezag tijdens en na de races die stevige besluiten durft te nemen.


Die is er al, Mike Webb.

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8


Snelle navigatie: