Gran Premio Motul de la República Argentina 2018 favoriete topics

Moderator: RG500IU

Racetopic
2

Rio Hondo

8 april 2018
Argentinië Autódromo Termas de Río Hondo

UITSLAGEN

STARTOPSTELLING

1Tony Arbolino
2Marco Bezzecchi
3Gabriel Rodrigo
4Adam Norrodin
5Enea Bastianini
Volledige uitslag »

RACE

1Marco Bezzecchi
2Arón Canet
3Fabio Di Giannantonio
4Enea Bastianini
5Adam Norrodin
Volledige uitslag »

TRIVIA

Met Danny Kent (P1/Moto 3), Sam Lowes (P3/Moto 2) en P3 voor Cal Crutchlow in de MotoGP waren er in 2015 voor het eerst Britse podiumplaatsen in de 3 belangrijkste klassen sinds Silverstone 1978 (Horton/125cc, Herron/250cc en Manship & Sheene (500cc)
In 2014 werd de Argentijnse Grand Prix voor het eerst sinds 15 jaar op dit circuit (aangelegd in 2008) verreden. Marc Márquez (Honda/MotoGP), Esteve "Tito" Rabat (Kalex/Moto2) en Romano Fenati (KTM/Moto3) waren de winnaars.
Danny Kent (Leopard Honda) behaalde na de Texas GP in Austin, zijn tweede achtereenvolgende zege in 2015. Kent werd hiermee de eerste Britse coureur die dat presteerde sinds Zweden en Finland 1971 waar Barry Sheene de 125cc klasse won.
Livio Loi (Marc VDS/Kalex KTM) behaalde op de dag dat hij 17 jaar werd in 2014 met een 4e plaats de beste klassering uit zijn carrière tot op dat moment.
Danny Kent (Ajo Husqvarna) kwam hier in 2014 bij het uitkomen van de laatste bocht ten val. Omdat hij nog in contact was met zijn machine bij het passeren van de finishlijn werd hij toch nog als 9e geklasseerd.
Brad Binder (Ajo KTM) behaalde hier in 2016 als eerste Zuid-Afrikaan Poleposition in de lichtste klasse.
Marco Bezzecchi zorgde in april 2018 voor de eerste KTM zege sinds Mugello 2017 (Andrea Migno), hij werd hiermee de 49e Italiaanse coureur die een GP zege behaalde in de 125cc/Moto 3 klasse.
Khairul Idham Pawi (Honda) werd hier in 2016 de eerste Grand Prix winnnaar uit Maleisië, daarnaast was hij ook de eerste Aziatische GP winnaar in de Moto 3 klasse.
De Argentijnse broers Juan (2e) en Eduardo (3e) Salatino waren de eerste broers die gezamenlijk op het zelfde podium stonden bij een Grand Prix. Dit gebeurde in de 500cc klasse bij de Argentijnse GP van 1962 op het circuit van Buenos Aires.
Sebastián Porto is met afstand de meest succesvolle Argentijnse Grand Prix coureur; van 2002 tot en met 2005 behaalde hij zeven GP zeges in de 250cc klasse. Jorge Kissling en Benedicto Caldarella behaalden elk een 500cc (thuis) zege.
Jaume Masiá (Bester Capital Dubai /KTM) behaalde hier in 2019 zijn eerste Poleposition die hij een dag later verzilverde met zijn eerste Grand Prix zege.
Marc (winnaar MotoGP) en Alex Márquez (P2 in Moto3) stonden hier in 2014 voor de zevende keer in hun carrière op het podium van dezelfde Grand Prix. Dit was een evenaring van het record van de Sarron broers (Christian en Dominique) in de jaren '80.
Topic: Gran Premio Motul de la República Argentina 2018 (2357 keer gelezen)
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Als race 1 een graadmeter is, dan belooft race 2 misschien wel een kraker te worden nadat we zagen dat Jorge Martín op de finish in Qatar slechts 0,032 sec overhield op landgenoot Canet. Dalla Porta pakte daar zijn eerste podium door het snelste van de achtervolgende groep te zijn met de wederopstanding van Antonelli en waarin Argentinië's 'local favourite' Rodrigo de snelste KTM was.
Honda lijkt net als vorig jaar echter nog een voorsprong op KTM hebben. Toppers als McPhee en Bastianni zullen gemotiveerd zijn hun eerste punten van 2018 te behalen.
     Reageer met citaat 
Schandalige actie van Canet, zeg en geen straf hiervoor. Vreemd want de gelijkenis met de actie van Rossi vind ik treffend en die mocht de volgende race achteraan starten...
Jarno
 Administrator

avatar
     Reageer met citaat 
Harald schreef 06-04-18 om 16:34:23
Schandalige actie van Canet

Hier de beelden:

https://twitter.com/...756256112640/video/1
midstar
www.midstar.nl

     Reageer met citaat 
Moest wel 4x kijken, maar zie niet iets heel erg raars
Midstar racing
     Reageer met citaat 
Tja, hij stuurt (te) laat in maar hij zat er al compleet naast. Was geen bewuste actie lijkt me. Kan gebeuren.
"Sbattersene I Coglioni". Ciao Marco. Non dimenticherò mai.
     Reageer met citaat 
Kootje schreef 06-04-18 om 17:37:31
Tja, hij stuurt (te) laat in maar hij zat er al compleet naast. Was geen bewuste actie lijkt me. Kan gebeuren.


Dit was imho wel een bewuste actie. Het geval was dat hij een paar bochten ervoor gehinderd door hem en ging toen al redelijk uit zijn plaat. De beelden in dit twitter berichtje ziet het er nog redelijk uit maar van de voorkant wordt het allemaal wel duidelijk. In ieder geval voor mij.

Overigens was het niet de intentie om hem ten val te laten brengen. Maar wel om hem een lesje te leren, wat verkeerd uitpakt en dat moet consequenties hebben.

« Gewijzigd: 06-04-2018 om 19:03:40 door Harald »

     Reageer met citaat 
Harald schreef 06-04-18 om 18:48:16
(...)


Dit was imho wel een bewuste actie. Het geval was dat hij een paar bochten ervoor gehinderd door hem en ging toen al redelijk uit zijn plaat. De beelden in dit twitter berichtje ziet het er nog redelijk uit maar van de voorkant wordt het allemaal wel duidelijk. In ieder geval voor mij.

Overigens was het niet de intentie om hem ten val te laten brengen. Maar wel om hem een lesje te leren, wat verkeerd uitpakt en dat moet consequenties hebben.


Ik heb het toch mis en jij hebt gelijk. Ik heb nu ook de beelden vanuit andere camera posities gezien. Lijkt in 1 keer toch een bewuste actie te zijn. Dom.
"Sbattersene I Coglioni". Ciao Marco. Non dimenticherò mai.
midstar
www.midstar.nl

     Reageer met citaat 
Kootje schreef 06-04-18 om 21:55:13
(...)


Ik heb het toch mis en jij hebt gelijk. Ik heb nu ook de beelden vanuit andere camera posities gezien. Lijkt in 1 keer toch een bewuste actie te zijn. Dom.

Waar zijn deze beelden te zien? Op eurosport zag ik het ook niet.
Midstar racing
midstar
www.midstar.nl

     Reageer met citaat 
Midstar racing
Jarno
 Administrator

avatar
     Reageer met citaat 
Vanuit de andere hoek ziet het er inderdaad wel heel discutabel uit. Maar ik begrijp dat hij er niet voor gestraft is dus blijkbaar ziet de wedstrijdleiding het anders.
     Reageer met citaat 
Gave race! Gedurfde acte van Martin en ik dacht een verstandige keuze om naar slicks over te stappen. Maar die regenbanden houden het goed uit op een opdrogende baan zeg! Toch mooi dat hij de laatste ronde de punten in wist te rijden!
Plaggie
Het WF brekebeentje

     Reageer met citaat 
Interessante en spannende race, met een verrassende winnaar.

Bezzecchi erg knappe prestatie! Mooi ook voor het Prustel team na wat lastige jaren (2016/2017).

Canet doet goede zaken met wederom P2.

Gedurfde gok van Martin. Het pakte helaas voor hem niet goed uit. Uiteindelijk heeft hij het verloren door in de pits naar slicks te wisselen. Als hij die keuze eerder had gemaakt, dan had hij hem gewonnen. Toch 5 puntjes. Beter dan niets.

Goed resultaat ook van Norrodin op P5 en rookie Lopez op P6.
fuzzybear
600 CC Super Single!!

     Reageer met citaat 
Waar hebben jullie de race gezien? ik heb alleen de laatste 4 rondes gezien die eurosport uitzond..
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!

Snelle navigatie: