Ronde 3: Aragón 2018 favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2

Racetopic
3

Aragón

15 april 2018
Spanje Motorland Aragón, Alcañiz

UITSLAGEN

STARTOPSTELLING

1Marco Melandri
2Jonathan Rea
3Tom Sykes
4Xavi Forés
5Alex Lowes
Volledige uitslag »

RACE 1

1Jonathan Rea
2Chaz Davies
3Xavi Forés
4Marco Melandri
5Michael van der Mark
Volledige uitslag »

RACE 2

1Chaz Davies
2Jonathan Rea
3Marco Melandri
4Alex Lowes
5Michael van der Mark
Volledige uitslag »

TRIVIA

Door een valpartij in race 2 kwam in 2015 een recordserie van 43 achtereenvolgende finishes in de punten door Sylvain Guintoki (Pata Honda) ten einde.
Jonathan Rea (Kawasaki) begon 2021 in stijl met winst in de openingsrace van het nieuwe seizoen, waarmee hij de eerste rijder werd met 100 WSBK zeges op zijn naam.
Chaz Davies (Aruba.it Racing) boekte in race 2 van 2015 de eerste zege voor Ducati sinds 2012, het was tevens de eerste overwinning voor de 1199 Panigale R.
Aan de vooravond van de 2012 WSBK ronde werd bekend gemaakt dat de derde bocht in het circuit de eerste was die een naam kreeg: 'Curva Carlos Checa' als eerbetoon aan de eerste Spaanse wereldkampioen Superbikes.
Marco Melandri (Yamaha) won race 1 (race 2 was de volgorde andersom) in 2011 voor Max Biaggi (Aprilia). Dit was de eerste Italiaanse 1-2 zege sinds Fabrizio Pirovano (Yamaha) won voor Piergiorgio Bontempi (Kawasaki) in race 1 van Estoril in 1993.
Na Jerez, Jarama, Albacete en Valencia werd het circuit van Aragón in 2011 het vijfde circuit in de WSB historie waar een of meer Spaanse rondes werden verreden.
Tom Sykes won hier in 2014 race 1 voor teamgenoot Loris Baz. Het was meer dan 20 jaar geleden sinds de vorige Kawasaki 1-2 zege (Donington 1993/race 2) toen Scott Russell Aaron Slight versloeg.
Met een zege in race 1 van 2017 tekende Jonathan Rea (Kawasaki) voor de 200e Britse overwinning in dit kampioenschap. Groot Brittanië is met afstand het succesvolst, de USA had er toen ruim 80 minder.
Topic: Ronde 3: Aragón 2018 (4048 keer gelezen)
fuzzybear

avatar
600 CC Super Single!!

     Reageer met citaat 
Jarno schreef 15-04-18 om 17:50:39
(...)

Het zullen voornamelijk de Ducati's zijn die nu afgeknepen gaan worden denk ik, ze hebben meer podiums behaald dan Kawasaki.

Het is mij overigens een raadsel hoe Melandri op de baan kan blijven, wat gaat dat ding tekeer.


Een normaal persoon had dat ding aan de kant gestuurd en was eerst even half uurtje gaan zitten bijkomen gok ik... Wat een speedwobble was dat zeg..

Helden zijn het!
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
Jarno
 Administrator

avatar
     Reageer met citaat 
Wel raar dat alleen Melandri er last van lijkt te hebben.
Plaggie
Het WF brekebeentje

     Reageer met citaat 
Race 2 en wederom Rea tegen de Ducati's. Dit keer is het Davies die de race weet te winnen.

Zonde dat Fores onderuit ging rijdt zo goed alle races.

Ducati heeft de zaken goed voor elkaar, zeker in de breedte. Rinaldi lag toch een tijdje op P4, wat een bijzonder goede prestatie is uiteindelijk 7e geworden.

Jammer dat Michael zn goede start geen vervolg kon geven. Mooie acties tussen hem en Davies. Je kunt hem niet verwijten dat hij er niet voor ging En in de laatste ronde P4 verliezen aan Lowes was vrij zuur....

Race 1 had Michael een probleem met het terugschakelen en gisteren geen goed gevoel in de voorkant van de machine. Op Philip Island een probleem met de banden. Oftewel, er is wel heel vaak wat aan de hand. In Thailand race 1 had hij gripproblemen meende ik. Heeft hij dan zoveel meer problemen dan de rest en gewoon wat pech? Of kan hij niet om die problemen heen rijden zoals een Rea en Davies dat wel kunnen? Ik neig een beetje naar de laatste namelijk.

Niettemin, hij gaf ons toch weer wat fraaie acties en 2 keer P5 is gewoon een solide resultaat.

Pagina's: 1 2


Snelle navigatie: