Race 4: Bij die van ons favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2 3 4

Racetopic
4

Assen

22 april 2018
Nederland TT Circuit Assen

UITSLAGEN

STARTOPSTELLING

1Alex Lowes
2Jonathan Rea
3Xavi Forés
4Lorenzo Savadori
5Marco Melandri
Volledige uitslag »

RACE 1

1Jonathan Rea
2Michael van der Mark
3Chaz Davies
4Tom Sykes
5Xavi Forés
Volledige uitslag »

RACE 2

1Tom Sykes
2Jonathan Rea
3Michael van der Mark
4Xavi Forés
5Chaz Davies
Volledige uitslag »

TRIVIA

Jonathan Rea (Kawasaki) behaalde in 2021 hier zijn 13e, 14e en 15e zege en verbeterde het record van Carl Fogarty die op Assen tot 12 kwam. Met 15 overwinningen is hij de absolute recordhouder in het aantal zeges op een bepaald circuit.
Carl Fogarty was tot 2021 de onbetwiste 'King of Assen' - van 1992 tot en met 1999 kwam hij 16x in actie, hiervan won hij er 12 in totaal. Van race 1 (1993) tot en met race 2 (1996) won hij zelfs 8x achter elkaar, waarvan 2x met Honda (1996)..
Door de winst in race 2 van 2023 zorgde Álvaro Bautista voor de 400e WSBK zege van Ducati, geen enkel merk heeft zo vaak gewonnen.
Met zijn zege in de natte (verkorte) race 1 van 2012 werd Sylvain Guintoli (Effenbert Ducati 1098R) de 5e Fransman die een WSB zege boekte na Roche (23), Laconi (11), Morillas & Vieira (beiden 1).
Ben Spies werd met zijn zege in de MotoGP klasse in 2011 de eerste rijder die op het Asser TT circuit zowel een race in de Superbikes (2009) als in de koningsklasse van de GP's wist te winnen.
Chris Vermeulen boekt zijn enige dubbelzege in 2005 en wint beide races op de Winston Ten Kate Honda. Jurgen vd Goorbergh weet bij een eenmalig optreden met een Rizla Suzuki uit het BSB niet te imponeren en eindigt buiten de punten.
Jonathan Rea won de Superpole Race van 2022 en behaalde hiermee zijn 100e WorldSBK als Kawasaki rijder.
Chris Walker boekt op 3 september 2006 met de machine van het PSG-1 team de eerste overwinning voor de Kawasaki ZX10 in de natte race 1....ditzelfde geldt trouwens ook voor Walker..
Jakub Smrž (Guandalini Ducati) haalt in zijn derde seizoen WSBK (2009) zijn eerste podium met een derde plaats in race 2 (winnaar Noriyuki Haga). Kuba was hiermee tevens de eerste Tsjechische coureur die ooit in WSBK het podium beklom.
Loris Baz (Kawasaki ZX-10R) behaalde in 2014 op een leeftijd van 21 jaar, 2 maanden en 26 dagen oud hier zijn eerste Poleposition en werd daarmee na Anthony Gobert in 1994 (Phillip Island) de op een na jongste coureur die dit presteerde.
Topic: Race 4: Bij die van ons (8766 keer gelezen)
Jarno
 Administrator

avatar
     Reageer met citaat 
Zeker een goed resultaat van Michael. Hij doet ook goede zaken voor de stand in het kampioenschap, hij staat in een klap vierde.
fuzzybear

avatar
600 CC Super Single!!

     Reageer met citaat 
nou ik ben ook gewoon echt verbaasd over wat Sykes ineens heeft laten zien... Waar die dat ineens vandaan heeft..
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
fuzzybear schreef 22-04-18 om 17:53:57
nou ik ben ook gewoon echt verbaasd over wat Sykes ineens heeft laten zien... .

Als je gisteren had gezien dan zag je dat al aankomen. In tweede helft van de race was hij steeds het snelst op de baan en het was een podium geweest als de race 1 of 2 ronden langer geduurd had. En ik hoorde de omroepers zeggen dat hij in de warm-up 0,6 sneller was dan de rest, dus daar zijn de puntje op de I gezet.
     Reageer met citaat 
Mooi podium voor Michael
Verder op wat acties van VDM na weinig boeiend vond ik.

Wat vinden jullie van het podium in de paddock? Ik vind het helemaal niks. Ik is op de tribune de hele sfeer van het podium en ga echt niet als een malle na de race naar het paddock om daar achteraan te staan..
Snap dat als je niet op de hoofdtribune zit het niet zoveel uit maakt, maar ik vind het bagger..
     Reageer met citaat 
Rea heeft gisteren de TT gewonnen. Dat staat althans op de SBK site. http://www.worldsbk.com/...ecutive+TT+Assen+win
midstar
www.midstar.nl

     Reageer met citaat 
MB84 schreef 22-04-18 om 22:15:11
Mooi podium voor Michael
Verder op wat acties van VDM na weinig boeiend vond ik.

Wat vinden jullie van het podium in de paddock? Ik vind het helemaal niks. Ik is op de tribune de hele sfeer van het podium en ga echt niet als een malle na de race naar het paddock om daar achteraan te staan..
Snap dat als je niet op de hoofdtribune zit het niet zoveel uit maakt, maar ik vind het bagger..


Ik vond het wel tof en de kids zeker, ze konden de coureurs nu ook echt zien en ook direct de conferentie kunnen bekijken. Lekker bij paps op de nek...Top!
Midstar racing
     Reageer met citaat 
Ik vind dat ze goed bezig zijn bij de SBK om zich te onderscheiden van de MotoGP. Ze willen het wat bereikbaarder maken dan de MotoGP. Daar hoort die huldiging letterlijk te midden van het publiek bij. Ga er zelf na de race ook niet heen rennen maar vind het wel best zo.
     Reageer met citaat 
Trouwens ook fijn: de prijs. Voor twee dagen 50 euro. Met de TT betaal ik voor één dan 110.
     Reageer met citaat 
Hoe heb je het 2 dagen format ervaren? Is het programma interessant genoeg?

Mooi resultaat van MvdM. En ineens staat hij er tov zijn teamgenoot gewoon heel mooi op in het kampioenschap:
* 4e algemeen tov 7e
* 103 punten tov 76
* 3 podiumplaatsen tov 1

Belangrijk weekend voor Rea dit, van een paar concurrenten binnen 12&18 punten naar ineens 30 en 44 punten voor op nr. 2 en nr. 3
     Reageer met citaat 
roninho schreef 23-04-18 om 10:12:13
Hoe heb je het 2 dagen format ervaren? Is het programma interessant genoeg?



Ja daar ben ik ook wel nieuwsgierig naar.

Als je er op instelt in het misschien wel prima.

Men heeft het gedaan voor de tv als ik het goed begrepen heb, maar volgens mij is iedereen tijdens de zaterdag race naar de bouwmarkt, tuincentrum, autowassen, gras maaien of met de kinderen naar voetbal en dat soort dingen. Ik zie eigenlijk nooit een zaterdagrace live en vaak helemaal niet.
t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
Plaggie
Het WF brekebeentje

     Reageer met citaat 
Geweldig weekend meegemaakt op Assen! Ik ben echt een mooi weer bezoeker en deze zomerse omstandigheden in April hebben mij overgehaald om de Superbikes weer eens live mee te maken.

Het is mij heel goed bevallen. 50 euro voor 2 dagen inclusief toegang tot de paddock en alle tribunes dikke prima. Het oogt allemaal wat toegankelijker dan met de TT en het is ook minder druk. Dat is voor de organisatie minder, maar ik vind het wel lekker.

De Superpole meemaken viel tegen. Als je op de hoofdtribune zit met een scherm erbij (zoals ik bij de Supersport300 deed), dan wil het nog wel. Bij de andere Superpole's zat ik aan de baan en vond ik het toch wel een saaie en zoutloze voorstelling. Het zijn per sessie 12 man die je 3/ 4 keer ziet langskomen. Halverwege gebeurd er niks....Iedereen zit dan in de pits. Ja een saaie bedoeling vond ik dat.
Plaggie
Het WF brekebeentje

     Reageer met citaat 
Geweldige eerste Superbike race gezien. Volgde de race op de hoofdtribune en wat een sfeer geeft dat! Michael reed een ijzersterke race en elke ronde dat bokken en glijden vanaf Duikersloot ongeveer maar wat een snelheid heeft hij daar!

De 2e race was qua spanning een stukje minder. Toch genoeg mooie en knappe acties gezien van Michael en wederom een podium Al met al een super weekend, zowel voor Mickey als de fans.

Rea doet weer goede zaken. Haalt het maximaal haalbare er keer op keer weer uit, wat toch knap is.

Sykes de terechte winnaar van de 2e race Wat een pace wist hij neer te leggen.

Het weekend van Lowes is na zn eerste Pole position op een grote deceptie uitgelopen.....

Ook Melandri kende de nodige problemen. Ze kunnen het vibreren/ schudden van de motor maar niet opgelost krijgen.
     Reageer met citaat 
Johannes schreef 23-04-18 om 11:42:16
(...)


Ja daar ben ik ook wel nieuwsgierig naar.

Als je er op instelt in het misschien wel prima.

Men heeft het gedaan voor de tv als ik het goed begrepen heb, maar volgens mij is iedereen tijdens de zaterdag race naar de bouwmarkt, tuincentrum, autowassen, gras maaien of met de kinderen naar voetbal en dat soort dingen. Ik zie eigenlijk nooit een zaterdagrace live en vaak helemaal niet.

En er dan vervolgens voor zorgen dat het nergens te zien is...
Zelfde als met motocross, zitten ze ook al jaren te zeuren dat ze eigenlijk naar het motogp format van 1 race moeten want dat is een veel beter tv format. En tegelijkertijd gewoon teveel geld eisen aan de NOS voor de rechten en een eigen pay per view kanaal opzetten...
     Reageer met citaat 
roninho schreef 23-04-18 om 13:55:25
(...)

En er dan vervolgens voor zorgen dat het nergens te zien is...
Zelfde als met motocross, zitten ze ook al jaren te zeuren dat ze eigenlijk naar het motogp format van 1 race moeten want dat is een veel beter tv format. En tegelijkertijd gewoon teveel geld eisen aan de NOS voor de rechten en een eigen pay per view kanaal opzetten...


Dat pay per view vind ik prima hoor.
De NOS kan toch niet al die rechten kopen voor die paar duizend mensen die kijken. Heb je wel eens naar de kijkcijfers gekeken van motorsportwedstrijden?

Dus dat alles te zien is via een eigen kanaal is prachtig. Daarmee zijn we super verwend.

Maar ik vraag me af wie kijkt er nu op zaterdagmiddag?

Dat ik zo over betaalzenders denk komt misschien ook wel omdat ik weet hoe het was. Toen ik wegraces begon te volgen stond er maandags een berichtje in de Leeuwarder Courant met wat summiere uitslagen. Als ik wou weten hoe een GP verlopen was moest ik wachten tot donderdag. Dan kocht ik MOTOR in de kiosk.

Nu kun je voor een klein bedrag alles live en on demand zien zoveel je maar wil. Een Walhalla zou ik zeggen.
t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
fuzzybear

avatar
600 CC Super Single!!

     Reageer met citaat 
RG500IU schreef 22-04-18 om 20:10:06
(...)

Als je gisteren had gezien dan zag je dat al aankomen. In tweede helft van de race was hij steeds het snelst op de baan en het was een podium geweest als de race 1 of 2 ronden langer geduurd had. En ik hoorde de omroepers zeggen dat hij in de warm-up 0,6 sneller was dan de rest, dus daar zijn de puntje op de I gezet.


ik heb die wedstrijd ook gezien en klopt wat je zegt maar ik was gewoon verbaasd over de snelheid die hij sowieso ineens had. De laatste periode was het nou niet dat hij echt om de podiums kon knokken.
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!

Pagina's: 1 2 3 4


Snelle navigatie: