Moto2 Austin 2018 favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2

Racetopic
3

Austin

22 april 2018
Verenigde Staten Circuit Of The Americas, Austin, Texas

UITSLAGEN

STARTOPSTELLING

1Álex Márquez
2Sam Lowes
3Mattia Pasini
4Francesco Bagnaia
5Joan Mir
Volledige uitslag »

RACE

1Francesco Bagnaia
2Álex Márquez
3Miguel Oliveira
4Joan Mir
5Iker Lecuona
Volledige uitslag »

TRIVIA

Na Daytona (midden jaren '60), Laguna Seca en Indianapolis werd the Circuit Of The Americas in 2013 het vierde circuit in de USA waar een Grand Prix werd georganiseerd.
Scott Redding (Marc VDS Kalex) kwalificeerde zich in 2013 als jongste Britse rijder in de tussenklasse op Poleposition en nam het oude record uit de jaren 60 over van Mike Hailwood.
Met zijn zege bij de tweede race van het seizoen in 2013 vestigde Marc Márquez niet alleen nieuwe records voor de MotoGP klasse. Márquez volgde ook landgenoot Dani Pedrosa op als jongste winnaar in de 3 belangrijkste klasses.
De eerste Grand Prix (2013) op dit circuit kende 3 Spaanse winnaars: Álex Rins (Moto 3), Nicolás Terol (Moto 2) en Marc Márquez in de MotoGP. Mika Kallio was deze dag met een derde plaats in de Moto 2 de enige niet Spanjaard op het podium.
In 2013 waren er voor het eerst in de geschiedenis van de middenklasse (250cc/Moto2) tijdens 3 achtereenvolgende GP's 3 verschillende Spaanse winnaars: Marc Márquez (Valencia 2012), Pol Espagaró (Qatar 2013) en USA winnnaar Nicolás Terol.
Sam Lowes (Speed-Up) behaalde hier in 2015 zijn eerste Grand Prix zege en werd hiermee de eerste oud Supersport 600 wereldkampioen die een zege behaalde in de 250cc/Moto 2 GP's.
Cameron Beaubier (Kalex) werd hier in 2022 met Poleposition de eerste thuisrijder in de tussenklasse die dat deed op Amerikaans grondgebied sinds John Kocinski in 1989 op Laguna Seca in de 250cc klasse.
Door de zeges van Danny Kent (Moto 3) en Sam Lowes (Moto 2) in 2015 waren er voor het eerst sinds Zweden 1977 (Mick Grant: 250cc en Barry Sheene: 500cc) twee Britse overwinningen op dezelfde dag.
Maverick Viñales (Kalex) won in 2014 hier zijn eerste Grand Prix in deze klasse. Voor het eerst in de historie waren er 4 verschillende Spaanse (Pol Espargaró (JAP/2013), Nico Terol (VAL), Tito Rabat (QAT 2014) winnaars in 4 achtereenvolgende GP's.
Na winst in de Moto 3 (2013) en Moto 2 (2016) werd Alex Rins (Suzuki) hier in 2019, door winst in de MotoGP klasse, de eerste rijder die in alle klasses op deze baan wist te winnen.
Spanje werd hier in 2013 na Groot Brittanië (Imatra/Finland 1967) het tweede land dat buiten eigen grondgebied 8 van de 9 podiumplaatsen in de belangrijkste klasses in de wacht sleepte.
Topic: Moto2 Austin 2018 (3408 keer gelezen)
midstar
www.midstar.nl

     Reageer met citaat 
Nog geen topic van dacht ik.

Ben benieuwd hoe de race gaat verlopen van Bo straks.
Tot nu toe een slecht weekend, alhoewel zijn teammaat ook niet echt wat heeft kunnen laten zien tot nu toe.
Warm up was wel erg matig tot slecht, ik heb deze niet gezien,maar bijna 2 sec onder je eigen snelste rondetijd rondrijden, is niet best om ritme op te pakken.
Tot nu toe vind ik het erg slecht gaan, en is het contrast met bijv een rookie als Mir bijzonder groot, zeg maar veeeel te groot.

We zullen zien wat de start en eerste rondes meebrengt en of hij zich wat naar voren kan werken op eigen houtje, en dan niet weer in alleen het tweede deel graag.
Midstar racing
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Vierge was 9e vorig jaar zag ik. Ik zie de Tech 3's niet in de punten komen deze wedstrijd. Het seizoen voor Bo zal hopelijk in Europa echt beginnen.
midstar
www.midstar.nl

     Reageer met citaat 
RG500IU schreef 22-04-18 om 19:16:27
Vierge was 9e vorig jaar zag ik. Ik zie de Tech 3's niet in de punten komen deze wedstrijd. Het seizoen voor Bo zal hopelijk in Europa echt beginnen.

Dat laatste hoor ik vaker voorbij komen, in europa moet het beter gaan etc... ook op eurosport hoor ik dit vaker.

Maar dan hebben we, niet lekker in je vel, circuit ligt wat minder lekker, in europa moet het beter gaan....etc elke x weer wat anders.
Ik zal het wel niet snappen.
Midstar racing
     Reageer met citaat 
midstar schreef 22-04-18 om 19:21:50
(...)

Dat laatste hoor ik vaker voorbij komen, in europa moet het beter gaan etc... ook op eurosport hoor ik dit vaker.

Maar dan hebben we, niet lekker in je vel, circuit ligt wat minder lekker, in europa moet het beter gaan....etc elke x weer wat anders.
Ik zal het wel niet snappen.


Tsja wat wil je nou eigenlijk? Lekker bezig om hem te vergelijken met een ongelooflijk talent als Mir. Dat is gewoon niet zijn klasse en als je hem daarmee blijft vergelijken dan blijft het vermoeiend om te lezen.

Natuurlijk is het geen halleluja en hopen we allemaal op beter maar het kost hem schijnbaar allemaal wat tijd.

Verder een boeiende Moto2 race gezien. Die Mir is toch wel van ongekende klasse om zo terug te komen na zijn clash in het begin. Ook Bagnaia is absoluut van toekomstig MotoGP niveau. Marquez wordt 2e maar toch is het allemaal net niet bij hem. Ik zie hem als een Rabat en Luthi, zal het ongetwijfeld tot MotoGP schoppen maar geen topper.
     Reageer met citaat 
midstar schreef 22-04-18 om 19:21:50
(...)

Dat laatste hoor ik vaker voorbij komen, in europa moet het beter gaan etc... ook op eurosport hoor ik dit vaker.

Maar dan hebben we, niet lekker in je vel, circuit ligt wat minder lekker, in europa moet het beter gaan....etc elke x weer wat anders.
Ik zal het wel niet snappen.


De Vries net ook al op Eurosport: in Europa zal het seizoen van Bo echt beginnen. Rare praat. Waarom zou dat voor Bo dan gelden en niet voor de rest van het veld?

Ik had in ieder geval op iets meer gehoopt bij de overstap naar de moto2, ook tekening houdend met het feit dat de mistral niet de allerbeste machine is.
midstar
www.midstar.nl

     Reageer met citaat 
Enigste wat ik wil,of graag zou willen zien is progressie, in mijn ogen is dat tot op heden nog helemaal niet aan de orde.

Ik vergelijk hem niet met Mir, dan lees je het niet zoals ik bedoel.
Ik zeg dat het verschil te groot is, dat had in mijn ogen iets minder moeten zijn.

Verders, en misschien krijg ik nu meer negatieve reacties, is dat bij mij ondertussen het gevoel ontstaat dat Bo bang is in een grote groep (starts etc) en zich op deze momenten niet goed voelt, zijn starts zijn nooit goed, en verliest eigenlijk altijd, dit moet ergens vandaan komen. Je zou ook kunnen bedenken dat als het niet zo was hij ook wel eens goede starts zou moeten hebben.

Heel misschien, maar daar dacht ik vanmiddag pas aan, zou het kunnen zijn dat na zijn laaste rbr race (was dat niet die lelijke crash in een gtote groep) hij toch een beetje angst heeft overgehouden?
Sindsdien is het weinig meer voorgekomen dat hij zo aggresief kon vechten om zijn plekje in een grotere groep.

Het is maar iets wat in mij opkwam
Midstar racing
     Reageer met citaat 
Chrissifumi schreef 22-04-18 om 20:10:27
(...)


Tsja wat wil je nou eigenlijk? Lekker bezig om hem te vergelijken met een ongelooflijk talent als Mir. Dat is gewoon niet zijn klasse en als je hem daarmee blijft vergelijken dan blijft het vermoeiend om te lezen.


Tja, blijkbaar heb jij je verwachtingen dan al flink bijgesteld. We waren met z’n allen toch zo blij dat we nu eindelijk eens een Nederlander hadden in de GP’s die wat meer te zoeken had dan alleen maar meedoen? Niet normaal een feit mogen benoemen omdat er dan gelijk een verliefde fan boos wordt, dat is pad vermoeiend om te lezen.

Denk je nou werkelijk dst Bo zelf vindt dat het lekker gaat?

Ik acht Bo hoog en had op meer gehoopt dan dit. Ook vorig jaar al. Maar misschien moet ik ook m’n verwachtingen omlaag bij gaan stellen, net als jij blijkbaar gedaan hebt.
     Reageer met citaat 
Bo en de meeste Rookies hebben tijd nodig in de moto2. Fenati heeft ook nog geen punten, zit er beter bij, maar ook nog geen punten. Qatar had 2 rondjes langer moeten duren en Bo had in de punten gereden. Argentinië was niet best, wisselvallig weekend qua weer en daar heeft Bo het altijd lastig, ook in de moto3. Daar moet hij zeker aan werken.
Austin, moeilijk weekend ook boor Gardner...

Ja het zal beter moeten, maar dat weet Bo zelf ook wel. Maar om hem nou 3 GP’s al zou goed als af te schrijven gaat mij te ver.

Jerez is een baan die Bo goed kent op de Moto2, dat scheelt weer en hopelijk gaat het vanaf daar bergopwaarts
     Reageer met citaat 
Optimate schreef 22-04-18 om 20:47:11
(...)


Tja, blijkbaar heb jij je verwachtingen dan al flink bijgesteld. We waren met z’n allen toch zo blij dat we nu eindelijk eens een Nederlander hadden in de GP’s die wat meer te zoeken had dan alleen maar meedoen? Niet normaal een feit mogen benoemen omdat er dan gelijk een verliefde fan boos wordt, dat is pad vermoeiend om te lezen.

Denk je nou werkelijk dst Bo zelf vindt dat het lekker gaat?

Ik acht Bo hoog en had op meer gehoopt dan dit. Ook vorig jaar al. Maar misschien moet ik ook m’n verwachtingen omlaag bij gaan stellen, net als jij blijkbaar gedaan hebt.


Ja ik had wat meer verwacht maar wellicht dat ik er wacht nuchterder in sta. Momenteel zit het er even niet in maar hij heeft pas 3 races gereden. Als hij dit soort races het hele seizoen blijft rijden dan ga ik me pas zorgen maken.
midstar
www.midstar.nl

     Reageer met citaat 
Hij zal ongetwijfeld meer vertrouwd raken aan de motor, en zich met de tijd beter kunnen kwalificeren, dat geloof ik wel. Blijft wel dat zijn eerste rondes goed zijn voor plekverlies, en lijfelijke posities winnen ook niet een sterk punt bij hem is.
Midstar racing
     Reageer met citaat 
Tsja, 5 jaar geleden zou ik er direct voor getekend hebben om zowel een Nederlander te hebben die in 2 jaar 20 x punten pakt inclusief een aantal keer top 5 in moto3, als een Nederlandse fabrieksrijder die podia pakt in WSBK.

Nu hebben we het en heb ik ook vaak het gevoel van jammer het valt toch tegen. ik voel me net zo'n 36 jarige moeder van 2 kleine kinderen die zich vertwijfeld afvraagt 'is dit nou alles, ik had me er meer van voorgesteld''

Ik hoop dat Bo zich door kan ontwikkelen en een lange carriere in Moto2 kan hebben. Als Nederlander (= geen sponsoring) zijnde betekend dat in ieder geval iemand die tegen top 10 algemeen aan kan schurken.

Ik schat in dat hij daar 2 jaar de tijd voor heeft om dat niveau te behalen (slechtste geval volgend jaar bij RW), omdat hij anders geen plekje meer heeft. Dus vanuit dat perspectief staat de druk er behoorlijk op.
Plaggie
Het WF brekebeentje

     Reageer met citaat 
Leuke race. Vooral achter de top 3 leuke strijd tussen verschillende namen.

Het leek erop dat Marquez er mee vandoor zou gaan. Verrassend dat Bagnaia hem weer binnen wist te hengelen. Geen verkeerde start van het seizoen voor Alex, vooral heel solide. Hetzelfde geld voor Oliveira.

Bagnaia heeft er al 2 gewonnen top prestatie, maar niet verrassend. Het zat er na vorig seizoen en de afgelopen wintertesten ook aan te komen.

Daarover gesproken......Mir zit er ook aan te komen. Verbeterd zich elk weekend aanzienlijk. Afgelopen zondag al 4e

Goed optreden ook van Lecuona! Die kan nog wel eens vaker leuke dingen laten zien denk ik. Mogelijk al tijdens het volgende weekend op Jerez.

Lowes maakt zichzelf niet populair en ook wel wat belachelijk........Hij crasht te veel. Dat is dan een ding, maar de uitspraken die hij dan doet. Enorme grootspraak en dan werkelijk niks presteren.

Lelijke crash trouwens van Schrotter
Plaggie
Het WF brekebeentje

     Reageer met citaat 
Lastig weekend wederom voor Bo. Was het hele weekend al niet in de top 20 te vinden. In dat opzicht denk ik dat zn race nog het beste moment van het weekend was. Een 20e plaats. Al vielen er wel enkele mannen voor hem uit.

Het is een lastig en ook wel teleurstellend begin van zn Moto2 carrière. Ik heb er zelf echter wel vertrouwen in dat het snel beter zal gaan, te beginnen in Jerez. Naar mijn idee nog geen reden tot paniek
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Plaggie schreef 24-04-18 om 13:05:13
..Lowes maakt zichzelf niet populair en ook wel wat belachelijk........Hij crasht te veel. ..

Laten we de beide broers voortaan maar 'Lowsider' noemen, het zijn recidivisten op crash gebied
Plaggie
Het WF brekebeentje

     Reageer met citaat 
Wat te denken van Barbera? Die zal de overstap naar de Moto2 toch heel anders voorgesteld hebben. 3 puntjes tot nu toe.

Dat je, komend vanuit de MotoGP, niet zomaar even meedoet voor de prijzen bewees Hernandez vorig jaar ook al.

Pagina's: 1 2


Snelle navigatie: