Silly season 2019 favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14

Topic: Silly season 2019 (64762 keer gelezen)
Johannes

Profiel Privébericht Facebook 
Geslacht: man
Locatie:
Lid sinds: 18-01-2005
     Reageer met citaat 
Trax schreef 14-08-18 om 10:42:32
(...)


Dat interesseert onze nationale bond geen fluit! Wegrace is een sport in de marge, de KNMV heeft allang ontdekt dat verzekeringetjes verkopen veel interessanter is. De KNMV is de motorsportbond die een uitgerangeerde judoka ( ) inhuurt om motorrijden te promoten....

Coureurs zijn een verdienmodel voor de KNMV, niet een sponsorobject.


Klopt. In de jaren 80 werd de KNMV al een incassobureau genoemd
t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
Johannes

Profiel Privébericht Facebook 
Geslacht: man
Locatie:
Lid sinds: 18-01-2005
     Reageer met citaat 
Trax schreef 14-08-18 om 10:42:32
(...)



Coureurs zijn een verdienmodel voor de KNMV,


Dat geldt ook voor al die coureurs die geld mee moeten brengen naar de Grand Prix paddock. Die maken ook onderdeel uit van het verdienmodel van Dorna en zijn aandeelhouders.

Of het erg is weet ik niet, aandeelhouders moeten ook leven, maar het is wel goed om het te beseffen.

« Gewijzigd: 14-08-2018 om 11:32:11 door Johannes »

t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
bredebeier
 
Profiel Privébericht 
Locatie:
Lid sinds: 29-11-2005
     Reageer met citaat 
Johannes schreef 14-08-18 om 10:55:04
(...)


Klopt. In de jaren 80 werd de KNMV al een incassobureau genoemd
hear,hear!
Een volk dat voor tirannen zwicht,verliest veel meer dan lijf en leden, is reddeloos,dan dooft het licht.
MB84
 
Profiel Privébericht 
Geslacht: man
Locatie: Dordrecht
Lid sinds: 28-08-2005
     Reageer met citaat 
Trax schreef 14-08-18 om 10:42:32
(...)


Dat interesseert onze nationale bond geen fluit! Wegrace is een sport in de marge, de KNMV heeft allang ontdekt dat verzekeringetjes verkopen veel interessanter is. De KNMV is de motorsportbond die een uitgerangeerde judoka ( ) inhuurt om motorrijden te promoten....

Coureurs zijn een verdienmodel voor de KNMV, niet een sponsorobject.


Dat heb ik inderdaad wel vaker gehoord, maar weet ook nog wel dat Bryan Schouten bij CIP werd ondergebracht een jaar of 5 geleden, mede door steun van de KNMV. Toen dat niet klikte kwam Iwema terug, omdat er toch al geld vanuit de KNMV in zat en er dus een Nederlander op moest kort door de bocht gezegd.
Trax
ZAC #111 en #717

Profiel Privébericht 
Geslacht: man
Locatie: op #111 en #717
Lid sinds: 24-06-2002
     Reageer met citaat 
Johannes schreef 14-08-18 om 11:00:24
(...)


Dat geldt ook voor al die coureurs die geld mee moeten brengen naar de Grand Prix paddock. Die maken ook onderdeel uit van het verdienmodel van Dorna en zijn aandeelhouders.

Of het erg is weet ik niet, aandeelhouders moeten ook leven, maar het is wel goed om het te beseffen.

Maar daar krijgen ze er nog iets voor terug: goede faciliteiten, medische service op het circuit met een mobiele kliniek, logistieke ondersteuning, ga maar door.

De mannen uit Arnhem weten een circuit alleen te vinden als de champagne en bitterballen voor ze klaar staan. En dan moeten die vervelende motoren niet te veel herrie maken want dan kunnen we niet converseren over onze nieuwe verzekering.....
Goed verhaal! Lekker kort! Doen we niks mee!
Chrissifumi

Profiel Privébericht Website Facebook 
Geslacht: man
Locatie: Woubrugge
Lid sinds: 19-05-2006
     Reageer met citaat 
Johannes schreef 14-08-18 om 09:34:10
(...)

Van die miljard dollar die vorig naar de aandeelhouders van Dorna is gegaan had toch ook wel wat meer naar teams en rijders gekund. Het is sowieso bizar dat een sport waar zoveel geld in omgaat de professionele sporters zelf moeten betalen om te kunnen sporten. Ik zou het niet doen.


Ja goed beschouwd is het belachelijk ja. Maar ik vroeg me af, zal er ergens ter wereld een gemotoriseerde sport of bond zijn waar de coureur zelf niets mee hoeft te nemen? Want ook in de Formule 1 moeten coureurs geld meenemen. Wellicht in het cross wereldje?
Johannes

Profiel Privébericht Facebook 
Geslacht: man
Locatie:
Lid sinds: 18-01-2005
     Reageer met citaat 
Chrissifumi schreef 14-08-18 om 20:26:16
(...)


Ja goed beschouwd is het belachelijk ja. Maar ik vroeg me af, zal er ergens ter wereld een gemotoriseerde sport of bond zijn waar de coureur zelf niets mee hoeft te nemen? Want ook in de Formule 1 moeten coureurs geld meenemen. Wellicht in het cross wereldje?


Voor zover ik het kan overzien zijn alle gemotoriseerde competities waar een beetje geld te verdienen valt door overkoepelende bonden verkocht aan commerciële uitbaters.
Ecclestone heeft iedereen de weg gewezen .

De aard en de mate waarin verschilt wel per snelheidssport.

Bij de Grand Prix's betalen de artiesten voor hun optredens voor een miljoenen publiek in de hoop dat ze ooit bij dat selecte groepje komen die er goed voor betaald wordt. Voor de meesten is dat ijdele hoop. Sommigen treden gratis op. De meesten betalen er voor.

In de cross is het wel wat milder is mijn indruk en gemoedelijker voor de coureurs. Daar worden vooral bij de de circuits de duimschroeven aangedraaid. En de toon daarbij is achter de schermen ook niet altijd even gezellig meen ik wel eens tussen de regels door te lezen.
t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
MB84
 
Profiel Privébericht 
Geslacht: man
Locatie: Dordrecht
Lid sinds: 28-08-2005
     Reageer met citaat 
RW Racing en Bo hebben een intentieverklaring getekend en hebben ruim een week om het benodigde budget te vinden om samen in 2019 aan de start te komen.

Erg fijn dat RW Racing het een kans wil geven, want andere serieuze opties zijn er niet voor Bo.

https://www.racesport.nl/...p-en-bo-bendsneyder/
fuzzybear
600 CC Super Single!!

Profiel Privébericht Facebook Twitter 
Geslacht: man
Locatie: Sleen
Lid sinds: 14-03-2005
     Reageer met citaat 
MB84 schreef 17-08-18 om 21:51:57
RW Racing en Bo hebben een intentieverklaring getekend en hebben ruim een week om het benodigde budget te vinden om samen in 2019 aan de start te komen.

Erg fijn dat RW Racing het een kans wil geven, want andere serieuze opties zijn er niet voor Bo.

https://www.racesport.nl/...p-en-bo-bendsneyder/


Dit zijn natuurlijk goede berichten voor de Nederlandse motorsport. Ik denk dat men wel in de gaten heeft dat het 5 voor 12 is..

De intentieverklaring is mooi hopelijk lukt het financiele verhaal ook. Dat is vaak wel het probleem.
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
solex
 
Profiel Privébericht 
Locatie:
Lid sinds: 12-01-2010
     Reageer met citaat 
Dat laatste is eigenlijk altijd het probleem..............iig voor Nederlandse coureurs.

Laatste strohalm..........cross fingers.
MB84
 
Profiel Privébericht 
Geslacht: man
Locatie: Dordrecht
Lid sinds: 28-08-2005
     Reageer met citaat 
solex schreef 18-08-18 om 10:05:36
Dat laatste is eigenlijk altijd het probleem..............iig voor Nederlandse coureurs.

Laatste strohalm..........cross fingers.


Ja precies, als je dan leest dan beide beoogde coureurs van het Angel Nieto team, Fugilini en Carderus beide €500.000,- meenemen om te mogen rijden...

Crowdfunding voor Bo is gestart om een klein beetje te helpen:

https://getfunded.nl/...-de-moto2-te-blijven
Kees
 
Profiel Privébericht 
Locatie:
Lid sinds: 24-09-2006
     Reageer met citaat 
Is dit niet een beetje voor de Buhne?

RW had de rijders bezetting min of meer rond incl. de begroting en dan krijgt Bo opeens de kans om binnen 10 dagen een beter of iig een zelfde bod te doen voor een zitje.

Ruikt naar we, RW, hebben hem toch een kans gegeven....

Kansloos lijkt me.

Maar ik zit er graag naast.
midstar

www.midstar.nl

Profiel Privébericht Website 
Geslacht: man
Locatie: Heerhugowaard
Lid sinds: 20-09-2002
     Reageer met citaat 
Kees schreef 18-08-18 om 19:36:17
Is dit niet een beetje voor de Buhne?

RW had de rijders bezetting min of meer rond incl. de begroting en dan krijgt Bo opeens de kans om binnen 10 dagen een beter of iig een zelfde bod te doen voor een zitje.

Ruikt naar we, RW, hebben hem toch een kans gegeven....

Kansloos lijkt me.

Maar ik zit er graag naast.

Dat dacht ik ook, maar belofte maakt schuld....als het wel lukt!
Maar ik zat wel weer te denken, als geen team je wilt, vanwege je prestaties,of vertrouwen wat ze in je hebben....heb je er dan daadwerkelijk wat te zoeken. Deze mensen zitten dicht bij het vuur en zien wel, of geen potentie in iemand, het is ook niet zo dat Bo net komt kijken, ze hebben genoeg kunnen observeren.

Ik hoop wel dat het hem lukt, en hij zich nog een keer kan bewijzen, maar liever zonder te lezen, van het ligt aan de motor, moet wennen, eerste maar s binnen europa zijn etc...
Midstar racing
fuzzybear
600 CC Super Single!!

Profiel Privébericht Facebook Twitter 
Geslacht: man
Locatie: Sleen
Lid sinds: 14-03-2005
     Reageer met citaat 
Kees schreef 18-08-18 om 19:36:17
Is dit niet een beetje voor de Buhne?

RW had de rijders bezetting min of meer rond incl. de begroting en dan krijgt Bo opeens de kans om binnen 10 dagen een beter of iig een zelfde bod te doen voor een zitje.

Ruikt naar we, RW, hebben hem toch een kans gegeven....

Kansloos lijkt me.

Maar ik zit er graag naast.


Ik heb daadwerkelijk nergens gelezen dat ze het al min of meer rond hadden en dat ze de begroting al rond hadden al helemaal niet.

Wat ik wel weet is dat ze inderdaad een aantal coureurs hadden die interesse hadden. Maar of dat al zover in kannen en kruiken was.
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
Kees
 
Profiel Privébericht 
Locatie:
Lid sinds: 24-09-2006
     Reageer met citaat 
Citaat:
Ondanks dat NTS RW Racing GP haar rijdersbezetting al zo goed als rond had en afgelopen week op het punt stond om haar rijders voor 2019 te contracteren – waarmee men niet alleen haar rijdersbezetting rond zou hebben maar tevens de begroting voor komend seizoen op orde had – heeft men besloten om toch het gesprek aan te gaan met Bendsneyder en in het belang van de Nederlandse motorsport te onderzoeken of een samenwerking met de voormalig Red Bull MotoGP Rookies Cup kampioen voor 2019 tot de mogelijkheden behoort.


Zowel rijders als mede het budget stonden op het punt om rond te komen. Maar we gaan toch nog even met Bo praten. Dat haal ik eruit.

En er komt volgens racesport een support actie, waar ik dus weer uit concludeer dat kamp Bo zelf niet genoeg geld heeft.

Ik vrees het ergste. Maar nogmaals ik zit er graag naast.

« Gewijzigd: 19-08-2018 om 10:40:51 door Kees »

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14


Snelle navigatie: