Gran Premi Monster Energy de Catalunya 2018 favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2 3

Racetopic
7

Catalunya

17 juni 2018
Spanje Circuit de Barcelona-Catalunya

UITSLAGEN

STARTOPSTELLING

1Fabio Quartararo
2Álex Márquez
3Marcel Schrötter
4Francesco Bagnaia
5Brad Binder
Volledige uitslag »

RACE

1Fabio Quartararo
2Miguel Oliveira
3Álex Márquez
4Marcel Schrötter
5Xavi Vierge
Volledige uitslag »

TRIVIA

Stefan Bradl (Viessmann Kiefer Racing) was in 2011 met zijn Kalex de eerste rijder sinds 1974, toen deze statistieken pas werden bijgehouden, die de Pole pakte bij de eerste 5 Grands Prix van het seizoen in de tussenklasse.
De 19 jarige Fabio Quartararo (HDR Speed Up) behaalde hier in 2018 als een na jongste coureur na Marc Márquez Poleposition en de winst in deze klasse. Dit was tevens de eerste Pole/zege voor Speed Up sinds 2015.
Marcos Ramírez (Leopard Honda) was hier in 2019 de laatste rijder in een unieke nog nooit (ook niet in andere klasses) eerder voorgekomen serie van 12 verschillende winnaars. Fabio Di Giannantonio was in oktober 2018 de eerste in deze serie.
Het podium van 2005: Dani Pedrosa (Telefónica MoviStar Honda), Casey Stoner (Carrera LCR Aprilia), Andrea Dovizioso (Scot Honda) was het eerste 250cc podium waarbij alle drie rijders nog tieners waren.
Yuki Takahashi behaalde hier de winst in 2010 op de Tech 3 Mistral 610. Achteraf bleek dit de enige zege met dit chassis behaald in deze klasse te zijn.
Marc Márquez won hier in 2014 de MotoGP klasse en broer Alex de Moto 3. Dit was voor het eerst in de 66 jaar WK wegrace dat twee broers op dezelfde dag een Grand Prix wonnen!
Luis Salom kwam tijdens de tweede vrije training in 2016 ten val en overleed in het ziekenhuis aan zijn verwondingen. De lay-out die ook voor de Formule 1 gebruikt werd, met een chicane, werd toen voor de rest van het raceweekend gebruikt.
Andrea Iannone (Fimmco Speed Up) leek in 2010 op weg naar zijn derde zege van het jaar totdat hij een ride-through penalty kreeg voor het inhalen onder geel van Yuki Takahashi. Takahashi greep hierdoor de eerste zege voor de Tech-3 machine.
Topic: Gran Premi Monster Energy de Catalunya 2018 (5732 keer gelezen)
     Reageer met citaat 
fuzzybear schreef 17-06-18 om 11:40:20
(...)


Dat was ook een discussie in de moto 3 ik vind dat hij het zelf moet kunnen. Dat sleepje heet hij in de wedstrijd ook niet..

Vooralsnog weer een teleurstellend weekend.


Bedoel ook meer een richtpunt dan een sleepje. Lijnen “afkijken” en volgen. De eerste paar ronden natuurlijk wel als alles dicht op elkaar zit.
midstar
www.midstar.nl

     Reageer met citaat 
Audio interview op racesport vab Bo dat hij zelf zegt dat het gevoel tijdens de kwalificatie er niet was, maar dat het niet aan de setup ligt maar aan zichzelf. Vanmorgen nagenoeg niets veranderd aan de setup maar wel een beter gevoel. Die hebben we vaker gehoord
Hopenlijk is het gevoel plotsklaps niet weer weg als het zo moet gebeuren, maar ik vrees van wel.
Bij de Rbr had hij destijds wel veel zelfvertrouwen, waar is het mis gegaan.
Midstar racing
midstar
www.midstar.nl

     Reageer met citaat 
MB84 schreef 17-06-18 om 11:54:00
(...)


Bedoel ook meer een richtpunt dan een sleepje. Lijnen “afkijken” en volgen. De eerste paar ronden natuurlijk wel als alles dicht op elkaar zit.


Als hij nog steeds lijnen moet afkijken na al die jaren racen en testen....
Er zitten al aardig wat rijuren in.
Midstar racing
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
midstar schreef 17-06-18 om 12:00:21
..Bij de Rbr had hij destijds wel veel zelfvertrouwen, waar is het mis gegaan.

Tijd voor psychologische hulp? Ik mis, net als vorig jaar, als ik hem zie rijden vooral een stuk agressiviteit in zijn rijden. Maar goed, ik ben ook maar een 'stuurman langs de wal'.
     Reageer met citaat 
midstar schreef 17-06-18 om 12:02:40
(...)


Als hij nog steeds lijnen moet afkijken na al die jaren racen en testen....
Er zitten al aardig wat rijuren in.


Bo rijdt inderdaad al jaren op een moto2 fiets en kent alle lijnen op elk circuit met een moto2
midstar
www.midstar.nl

     Reageer met citaat 
MB84 schreef 17-06-18 om 12:13:23
(...)


Bo rijdt inderdaad al jaren op een moto2 fiets en kent alle lijnen op elk circuit met een moto2

Als hij zijn weg nu nog niet weet te vinden kan hij er beter mee stoppen.
Het is geen Mir of Fenati, maar die hoef je ook je niets te vertellen.
Midstar racing
     Reageer met citaat 
Hij maakt het zichzelf niet echt makkelijk door altijd zover achteraan te moeten starten.

Die zalvende woorden altijd maar van het is zijn eerste jaar, de machine leren kennen en het is een leerjaar die je her en der blijft lezen daar moet ik hard om lachen. Niemand (ook Tech3 niet) verwacht dat Bo wel even op het podium zal rijden. Maar je moet wel progressie laten zien. Die is er nu niet. Zo gaat het echt niet goed.

En z’n teamgenoot (van wie hier de afgelopen winter werd gezegd “die heeft niks in de GP’s te zoeken”) rijdt gelijk weer punten...
Jarno
 Administrator

avatar
     Reageer met citaat 
Klapte Pasini nou zo achterop Oliveira in de uitloopronde?
Plaggie
Het WF brekebeentje

     Reageer met citaat 
Wat een mooie en knappe overwinning van Quartararo!

Dat zag toch niemand aankomen. Niet voorafgaand aan het weekend in elk geval.

En Oliveira op P2. Wederom een kleurloos weekend tot aan de race. Net als in Mugello eigenlijk. Wel vreemd waar hij dan ineens die snelheid vandaan haalt.

Dynavolt team goed bezig met P4 en P5.
Plaggie
Het WF brekebeentje

     Reageer met citaat 
Jarno schreef 17-06-18 om 13:16:22
Klapte Pasini nou zo achterop Oliveira in de uitloopronde?


Nee Corsi
Plaggie
Het WF brekebeentje

     Reageer met citaat 
Pasini begint ook weer in zn oude patroon terug te vallen. Zn 3e crash in 3 races

En voor Bo is het gewoon sneu. Zo snel uit de race, net als in Mugello. Kun je weinig van zeggen. Dat is gewoon stomme pech hebben.

Hopelijk een positiever weekend in Assen. Dat is Bo wel even nodig.
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Plaggie schreef 17-06-18 om 13:20:20
(...)
Nee Corsi

Mag achteraan in Assen starten voor zijn onbesuisde actie las ik. Had veel slechter af kunnen lopen voor beiden...
crosser78
Remco

     Reageer met citaat 
Gardner pakt direct een punt bij zijn rentree, goed voor hem maar voor BB64 wel een tikkie zullen we maar zeggen
Capirex_65
#Be a Racer

     Reageer met citaat 
Ja, dit puntje van Remy Gardner werkt ook niet mee.

Is er wat meer bekend wat de switch naar KTM, ook in de Moto2 voor Tech3 gaat betekenen voor het Mistral project?

Door alle silly season perikelen ben ik f kwijt wie er voor Tech3 KTM Moto2 gaat rijden.
Aprilia Tuono R 2008 Ice White
Aprilia RSV Mille 2000 track bike
Aprilia ETX 6.35 1999
     Reageer met citaat 
Capirex_65 schreef 18-06-18 om 11:50:20


Is er wat meer bekend wat de switch naar KTM, ook in de Moto2 voor Tech3 gaat betekenen voor het Mistral project?


Ik meen me te herinneren dat Poncheral heeft gezegd dat z´n Moto2 team mee overstapt naar KTM.

Citaat:
Door alle silly season perikelen ben ik f kwijt wie er voor Tech3 KTM Moto2 gaat rijden.


Dat is nog niet bekend. Bo heeft een contract voor dit jaar met een optie voor volgend jaar.

Pagina's: 1 2 3


Snelle navigatie: