Sachsenring 2018 favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2 3

Racetopic
9

Sachsenring

15 juli 2018
Duitsland Sachsenring, Hohenstein-Ernstthal

UITSLAGEN

STARTOPSTELLING

1Mattia Pasini
2Luca Marini
3Francesco Bagnaia
4Sam Lowes
5Lorenzo Baldassarri
Volledige uitslag »

RACE

1Brad Binder
2Joan Mir
3Luca Marini
4Miguel Oliveira
5Sam Lowes
Volledige uitslag »

TRIVIA

Xavier Siméon (Gresini Racing) behaalde hier in 2015 zijn eerste Grand Prix zege door WK leider Johann Zarco te verslaan, het was de eerste Belgische GP zege sinds 1983! Voor framebouwer Kalex was het de eerste zege in deze klasse op dit circuit.
Yonny Hernández (Blusens-STX) reed de snelste ronde tijdens de Duitse Grand Prix van 2011 en eindigde als zesde, de beste prestatie van een Columbiaanse rijder tot op dat moment!
Yuki Takahashi bezorgde Honda hier in 2006 de 200e overwinning in de kwartliterklasse.
Nadat hij de voorgaande dag al de 350cc (MV Agusta) had gewonnen, won Mike Hailwood in 1963 de 500cc (MV) gevolgd door een kwartliterzege met de in de buurt gebouwde MZ 2-takt. 'Mike the Bike' was de eerste rijder met 3 zeges tijdens de zelfde GP!
Door de MotoGP winst in 2019 werd Marc Márquez (Repsol Honda) de eerste rijder in de geschiedenis die in 10 achtereenvolgende seizoenen op het zelfde circuit wist te winnen. Hij verbeterde hiermee het oude record van Agostini (9x) op Imatra uit 1973.
Xavier Siméon (Kalex)pakte hier in 2013 zijn eerste Poleposition. Het was de eerste Belgische pole sinds zijn mentor Didier de Radiguès hetzelfde deed voor de 250cc Grand Prix van België op Spa-Francorchamps in 1989.
Fortuna Honda rijder Roberto Rolfo versloeg hier in 2003 Fonsi Nieto (Aprilia) nipt en won toen zijn eerste Grand Prix.
Door in 2019 een tweede plaats te halen bij de eerste MotoE WorldCup werd Bradley Smith de eerste rijder in de geschiedenis met podiumplekken in deze categorie alsmede de lichtste (125cc), midden (Moto 2) en zwaarste (MotoGP) klasse van Grands Prix.
Dominique Aegerter (Technomag carXpert/Suter) behaalde hier in 2014 vanaf zijn eerste Poleposition ook direct zijn eerste Grand Prix overwinning.
Topic: Sachsenring 2018 (6553 keer gelezen)
     Reageer met citaat 
Chrissifumi schreef 16-07-18 om 22:23:35
(...)


Ik ben benieuwd waarom jij dat zo ervaart Johannes. Dit is eigenlijk pas voor het eerst dat ik iets lees van Bo dat je als een slecht excuus kan zien. Wellicht dat ik Bo niet zo intensief volg als jij maar wat voor excuses heeft hij dan nog meer gehad dat jij het inmiddels niet meer kan verdragen?
Persoonlijk zat ik me altijd te ergeren aan de excuses van Livio Loi maar dat gevoel heb ik bij BB nooit gehad.
Goeie vraag!
Een volk dat voor tirannen zwicht,verliest veel meer dan lijf en leden, is reddeloos,dan dooft het licht.
     Reageer met citaat 
Chrissifumi schreef 16-07-18 om 22:23:35
(...)


Ik ben benieuwd waarom jij dat zo ervaart Johannes.........


Mooie vraag en dat dwingt mij weer om er even goed bij stil te staan of ik niet zo maar wat roep.

Laat ik voor de duidelijkheid nog even stellen dat ik Bo niet persoonlijk ken, geen inside info heb en niet in de paddock rondloop. Mijn beeld wordt alleen maar bepaald door wat ik zie, lees en hoor.

Ik ben op het moment niet in de gelegenheid om alle GP's bij langs te gaan om alle verklaringen na te lezen na iedere training en iedere race, maar het beeld wat bij is blijven hangen is dat er in die twee en een half jaar vaak verontschuldigende verklaringen waren waarom het niet ging zoals het moest gaan.

Op zich is dat natuurlijk geen punt, maar nu ik er even goed over na moet denken is vooral dat wat wordt weggelaten is wat mij stoort. Er is iets in het koppie wat niet goed op zijn plek zit. Neem nou de laatste TT. Voorspellen dat je in de top tien gaat finishen, de pers niet te woord willen staan na een tegenvallende training.

Aan het beeld wat hij van zichzelf oproept kan hij niet voldoen.

Veel energie en aandacht gaat verloren aan een innerlijke strijd om te voldoen aan iets waar hij nog niet is. En dat idee heb ik al langer.

En als ik dan met deze gedachte iets lees over een glijdende achterkant of een trillende voorkant ( ik noem maar wat) dan denk ik steeds, dat is niet echt het punt. Iedereen rijdt op de limiet en trilt en glijdt. En als de fiets niet op maat is maak je hem op maat.

Ik vind Bo echt prima als coureur en ik ben blij met hem in de Moto3 en nu Moto2. Ik heb ook nooit echt hoge verwachtingen gehad en als hij een paar achter zich houdt vind ik het al mooi. Maar daar waar je aan iets voorbij gaat kun je ook niet beter worden. Dat is zo een beetje mijn verhaal door mijn bril.
t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
Anoniem
     Reageer met citaat 
Optimate schreef 16-07-18 om 20:40:06
(...)


Man man man, stel je toch niet zo aan. Ik schrijf een heel neutraal bericht en je vliegt enorm uit je panty. Je komt hier zelden maar als je komt kom je alleen om iemand even uit te schelden. Doe gewoon normaal mee aan een discussie of rot gewoon op. Vorige keer was Johannes aan de beurt en nu had ik blijkbaar het kortste strootje getrokken.

Je zet jezelf echt enorm voor lul door de houding die je keer op keer ten toon spreid. "Iedereen mag zeggen wat hij wil" maar als je iets zegt wat jou niet aanstaat dan log om de zoveel weken eens in om als een klein kind te gaan bleren en naar hartelust te gaan beledigen, kruipt ook nog even in de slachtofferrol en hoepelt dan weer op. Als ik niet beter wist zou ik denk dat je een trol bent...

Ik zei de laatste tijd al nauwelijks iets meer over Nederlandse coureurs omdat dat altijd enorm gevoelig ligt, en dat blijkt uit jouw enorm kinderachtige manier van reageren ook maar weer. Maar ik vind het prima hoor, ik hou mijn bek er wel helemaal over vanaf nu. Er zijn veel belangrijker zaken om me druk over te maken.

Dus gefeliciteerd, je hebt je zin, ik hou mijn bek verder ter zake.


Ik moest even terugkijken naar mijn bijdrages hier. Ik kan met de beste wil van de wereld niet terug lezen dat ik ergens iemand uitscheld. Iemand serieus beledigen doe ik volgens mij ook niet. Het is niet zo dat ik me om de zoveel weken een keer aanmeld.

Ik reageer een stuk minder dan ik in het verleden deed. Als ik nu reageer is het inderdaad wat feller dan in het verleden. Je post zelf een bericht over een vergelijking tussen in dit geval Bo en Baldassari. Die vergelijking gaat in mijn optiek totaal mank en daar reageer ik fel op maar wel inhoudelijk. Ik scheld niet naar je en beledig je ook niet. Ik vertel je onomwonden dat ik je mening bullshit vind. Als je daar niet mee om kan gaan moet je misschien zelf eens in de spiegel kijken.
     Reageer met citaat 
Johannes schreef 17-07-18 om 12:26:53
(...)


Mooie vraag en dat dwingt mij weer om er even goed bij stil te staan of ik niet zo maar wat roep.

Laat ik voor de duidelijkheid nog even stellen dat ik Bo niet persoonlijk ken, geen inside info heb en niet in de paddock rondloop. Mijn beeld wordt alleen maar bepaald door wat ik zie, lees en hoor.

Ik ben op het moment niet in de gelegenheid om alle GP's bij langs te gaan om alle verklaringen na te lezen na iedere training en iedere race, maar het beeld wat bij is blijven hangen is dat er in die twee en een half jaar vaak verontschuldigende verklaringen waren waarom het niet ging zoals het moest gaan.

Op zich is dat natuurlijk geen punt, maar nu ik er even goed over na moet denken is vooral dat wat wordt weggelaten is wat mij stoort. Er is iets in het koppie wat niet goed op zijn plek zit. Neem nou de laatste TT. Voorspellen dat je in de top tien gaat finishen, de pers niet te woord willen staan na een tegenvallende training.

Aan het beeld wat hij van zichzelf oproept kan hij niet voldoen.

Veel energie en aandacht gaat verloren aan een innerlijke strijd om te voldoen aan iets waar hij nog niet is. En dat idee heb ik al langer.

En als ik dan met deze gedachte iets lees over een glijdende achterkant of een trillende voorkant ( ik noem maar wat) dan denk ik steeds, dat is niet echt het punt. Iedereen rijdt op de limiet en trilt en glijdt. En als de fiets niet op maat is maak je hem op maat.

Ik vind Bo echt prima als coureur en ik ben blij met hem in de Moto3 en nu Moto2. Ik heb ook nooit echt hoge verwachtingen gehad en als hij een paar achter zich houdt vind ik het al mooi. Maar daar waar je aan iets voorbij gaat kun je ook niet beter worden. Dat is zo een beetje mijn verhaal door mijn bril.


Duidelijk verhaal en daar waar ik me nogal irriteerde aan de oneliner die je eerder plaatste over excuses kom je nu met goed verhaal. Overigens (maar nogmaals, ik lees ook zn persberichten niet) krijg ik niet de indruk dat hij de schuld aan een glijdend bandje of andere ‘standaard race’ klachten geeft. Juist bij Iwema en Loi had ik constant het gevoel dat ze het elders zochten, bij Bo zie ik eigenlijk nooit verklaringen, waaruit ik juist opmaak dat hij het wél bij zichzelf zoekt.

Maar ook ik ken hem en mensen om hem heen niet en moet het dus doen met beeldvorming. Wel grappig dat er zo’n verschillend beeld om hem heen kan ontstaan.

Op het andere forum reageerde de vader van Bo nog wel eens. Kom daar eigenlijk nooit meer en weet dus niet of die nog wel eens reageert. Maar ook van die man kreeg ik vaak de indruk dat ze zaken eerder bij zichzelf dan bij anderen zochten.
     Reageer met citaat 
Weet je wat het is, we zijn allemaal op onze eigen manier teleurgesteld in hoe het nu met Bo gaat.

Eindelijk was daar dan in 2015 het Nederlandse talent wat het ging maken in de GP's.
Dus geen Schouten, Vd Berg, Litjens, Deroue of Iewema. Die het allemaal geprobeerd hebben en blij waren met af en toe een puntje.

Nee, nu hadden we de RBR kampioen en hij ging rijden bij het heuse RB/KTM fabrieks team. En dat dat voor 2 jaar!
Eerste jaar: 78 punten! Dat is gezien de prestaties van de Nederlanders in de lichtste klasse van de afgelopen jaren extreem veel.
Tweede jaar: 65 punten. Wij, de volgers, hadden uiteraard wel iets meer verwacht, maar toch 65 punten op WK niveau. Niet niks!
En we wisten allemaal hoe het kwam: Bo is eigenlijk te lang voor de Moto3.

Dus naar de Moto2.

Geen top-team, maar bij Tech3 zijn het ook weer geen koekenbakkers. En Gardner haalde daar ook punten en die zit daar alleen om z'n naam, toch? Laat zien wat je kan in de Moto2 en wie weet.

En nu na 9 wedstrijden valt het gewoon extreem tegen. Geen punten.
En, voor mij ook uit de hoge hoed, komt dan het bericht: Hij is te lang, z'n been gaat knellen.
Ik kan me zo voorstellen dat volgers dat een rare mededeling vinden en daar op reageren.

Op dit moment ben ik bang dat Bo z'n carriere gaat eindigen zoals meer Nederlandse Gp rijders.
Jaartje RW en dan klaar

« Gewijzigd: 17-07-2018 om 20:32:54 door Kees »

Anoniem
     Reageer met citaat 
Dat kwam dit keer als een excuus.

Bo reed de afgelopen races steeds een sterk tweede deel en nu was dat bagger. Sachsenring is een heel apart baantje in het circus. Ik heb dat excuus nog nergens gehoord dit jaar en ik vind het plausibel klinken gezien het duidelijk mindere tweede deel van deze race tov eerdere races.
     Reageer met citaat 
Chrissifumi schreef 17-07-18 om 20:15:12
(...)




Wel grappig dat er zo’n verschillend beeld om hem heen kan ontstaan.



Ja inderdaad en ik vind dat ook wel leuk om dat van elkaar te horen. Zal er ook eens even door jouw bril naar kijken.
t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
     Reageer met citaat 
Tiko schreef 17-07-18 om 19:21:38
(...)


Ik moest even terugkijken naar mijn bijdrages hier. Ik kan met de beste wil van de wereld niet terug lezen dat ik ergens iemand uitscheld. Iemand serieus beledigen doe ik volgens mij ook niet. Het is niet zo dat ik me om de zoveel weken een keer aanmeld.

Ik reageer een stuk minder dan ik in het verleden deed. Als ik nu reageer is het inderdaad wat feller dan in het verleden. Je post zelf een bericht over een vergelijking tussen in dit geval Bo en Baldassari. Die vergelijking gaat in mijn optiek totaal mank en daar reageer ik fel op maar wel inhoudelijk. Ik scheld niet naar je en beledig je ook niet. Ik vertel je onomwonden dat ik je mening bullshit vind. Als je daar niet mee om kan gaan moet je misschien zelf eens in de spiegel kijken.


Je kan het best een hele andere kijk op de zaak de hebben, maar de toon van je reactie was buiten proportie. En dat leidt weer enorm af van de inhoud.
t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
Anoniem
     Reageer met citaat 
Johannes schreef 17-07-18 om 20:47:07
(...)


Je kan het best een hele andere kijk op de zaak de hebben, maar de toon van je reactie was buiten proportie. En dat leidt weer enorm af van de inhoud.


Ok. Dat mag je vinden. Ik ben het niet met je eens maar trek er mijn conclusies maar uit.
     Reageer met citaat 
Johannes schreef 17-07-18 om 20:43:21
(...)


Ja inderdaad en ik vind dat ook wel leuk om dat van elkaar te horen. Zal er ook eens even door jouw bril naar kijken.


Haha nou ook door mijn bril is het ronduit teleurstellend. Eigenlijk gewoon zoals Kees hierboven schetst. Wellicht dat ik ook wat te chauvinistisch ben, aan de andere kant wil jij toch ook graag een grotere variëteit aan nationaliteiten? En feit is dat we niemand hebben die ook maar in de buurt van BB kan komen momenteel (qua aanstormend talent dan, uiteraard laat ik MvdM buiten beschouwing).
     Reageer met citaat 
Tiko schreef 17-07-18 om 20:36:02
Dat kwam dit keer als een excuus.

Bo reed de afgelopen races steeds een sterk tweede deel en nu was dat bagger. Sachsenring is een heel apart baantje in het circus. Ik heb dat excuus nog nergens gehoord dit jaar en ik vind het plausibel klinken gezien het duidelijk mindere tweede deel van deze race tov eerdere races.
Dat ben ik met je eens. Maar het pleit niet voor ,m dat er dan weer zoiets als dit probleem opduikt..
Heel erg overtuigend is het allemaal nog niet. :'(
Maar zo dominant in de RBR zijn en dan zo ''slecht'' zijn in Moto2 kan er bij mij ook niet zomaar in. Hoe groot waren de onderlingen Moto2 verschillen bv 3-4 jaar terug? Stond je dan met 0,7 sec. ook 24e?
Een volk dat voor tirannen zwicht,verliest veel meer dan lijf en leden, is reddeloos,dan dooft het licht.
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
bredebeier schreef 18-07-18 om 09:46:59
...Hoe groot waren de onderlingen Moto2 verschillen bv 3-4 jaar terug? Stond je dan met 0,7 sec. ook 24e?

Rand top 10 in 2014

Al eens boven in de menubalk gekeken? Is nl heel veel te vinden bij uitslagen / standen etc.
Zal je deze keer helpen
https://www.wegraceforum.nl/uitslagen/moto2/2014/9/QP
     Reageer met citaat 
RG500IU schreef 18-07-18 om 11:43:11
(...)

Rand top 10 in 2014

Al eens boven in de menubalk gekeken? Is nl heel veel te vinden bij uitslagen / standen etc.
Zal je deze keer helpen
https://www.wegraceforum.nl/uitslagen/moto2/2014/9/QP
goed om te zien. En enig perspectief, ja het is niet goed genoeg en ja het niveau is gestegen,maar er zit wel een nuance in. Alleen koop je daar nu niks meer voor....
Een volk dat voor tirannen zwicht,verliest veel meer dan lijf en leden, is reddeloos,dan dooft het licht.

Pagina's: 1 2 3


Snelle navigatie: