Ronde 10 Brno favoriete topics

Moderator: Jarno

Racetopic
10

Brno

5 augustus 2018
Tsjechische Republiek Automotodrom Brno

UITSLAGEN

STARTOPSTELLING

1Jakub Kornfeil
2John McPhee
3Marcos Ramírez
4Philipp Oettl
5Fabio Di Giannantonio
Volledige uitslag »

RACE

1Fabio Di Giannantonio
2Arón Canet
3Jakub Kornfeil
4Enea Bastianini
5Gabriel Rodrigo
Volledige uitslag »

TRIVIA

Guy Bertin won hier in 1979 voor de eerste keer een Grand Prix op een Motobécane. Voor dit Franse merk was het toen ook de eerste GP zege.
De Italiaan Otello Buscherini won hier op een Malanca in 1973 zijn eerste Grand Prix en was daarmee de 150ste coureur (over alle klassen meegerekend) die een Grand Prix wist te winnen.
Met een derde plaats in de 125cc klasse in de race van 2007 werd Lukas Pesek de eerste (en tot nu toe enige) Tsjech die het podium haalde tijdens een thuis-GP.
WK leider Masao Azuma (Playlife Honda) beleeft tijdens de training in 1999 een horrorcash als een ree de baan oversteekt op het rechte stuk achter de paddock. Azuma was gelukkig ongedeerd, maar verloor later het kampioenschap aan Alzamora.
Nico Terol (Bancaja Aspar Aprilia) zorgt voor de 276e overwinning voor de Italiaanse motorfabrikant. Aprilia is hiermee het meest succesvolle niet Japanse merk in de geschiedenis van de GP racerij (MV Agusta kwam tot 275 zeges).
Valentino Rossi behaalde hier in 1996 met de Polini/AGV gesponsorde Aprilia zijn eerste poleposition, een dag later gevolgd door zijn eerste GP zege.
Vauit de pits gestart na een 'last minute' wissel voor slicks weet Jasper Iwema met de CBC Corse Aprilia in 2010 op de opdrogende baan naar een 8e plaats te rijden. Jasper's beste klassering tot op dat moment.
Jorge Martínez won hier in 1988 voor het laatst dat seizoen de 80 én 125cc op dezelfde dag. 'Aspar' is de laatste coureur in de geschiedenis die een dubbelzege in de GP's boekte.
Jakub Kornfeil reed bij zijn thuiswedstrijd in 2012 de 50e Grand Prix in zijn carrière. Met een 5e plaats in 2010 behaalde hij in eigen land zijn beste klassering tot op dat moment.
Alessandro Gramigni won op 25 augustus 1991 zijn eerste Grand Prix ooit voor Loris Capirossi en Gabrielle Debbia. Dit was ook de eerste 125cc GP zege voor Aprilia!
Marco Simoncelli maakte in 2002 hier zijn GP debuut als 15 jarige in de 125cc op de Matteoni Aprilia (27e). In de kwartliterklasse pakte hij hier Pole in 2008 (3e in de race) en in 2009. Met de winst werd hij toen de laatste 250 winnaar in Tsjechë.
Stefan Bradl (Grizzly Gas Kiefer Racing) won hier op 17 augustus 2008 zijn eerste Grand Prix op een Aprilia vanaf de 13e startplaats. De latere wereldkampioen in dat jaar, Mike Di Meglio, werd tweede voor Joan Olivé (beiden met Derbi).
Laatste zege (9 in totaal) voor Hans Spaan die in 1990 Stefan Prein (2e) & Alessandro Gramigni van de winst afhoudt. De zege van Spaan was ook de laatste Grand Prix overwinning voor een Nederlandse coureur.
Alexis Masbou (Ongetta Honda) behaalde hier in 2014 in zijn 133e GP start (een record: niemand deed er langer over) zijn eerste Grand Prix overwinning. Danny Kent (P3) behaalde het eerste podium in de lichtste klasse voor Husqvarna..
De Japanse Tomoko Igata (Honda) evenaarde met haar zevende plaats in 1995 de beste prestatie van een vrouw in een Grand Prix race. Tot dan toe had alleen de Finse Taru Rinne ooit een zevende plaats behaald op Hockenheim/Duitsland in 1989.
Tijdens zijn Grand Prix debuut (als wild-card) in 1997 was Marco Melandri (Honda) op dat moment de jongste rijder ooit die in een GP startte.
Bradley Smith's polepostion met de Bancaja Aspar Aprilia in 2010 is de eerste Britse pole op dit circuit sinds 1987 toen Ian McConnachie de snelste was in de 80cc trainingen met een Krauser.
Door een zege in de Tsjechische 125cc GP van 2007 zorgde Hector Faubel (Bancaja Aspar Aprilia) voor de 300e Spaanse Grand Prix zege.
Topic: Ronde 10 Brno (365 keer gelezen)
fuzzybear
600 CC Super Single!!

Profiel Privébericht Facebook Twitter 
Geslacht: man
Locatie: Sleen
Lid sinds: 14-03-2005
     Reageer met citaat 
https://www.racesport.nl/...tijdens-fp1-in-brno/

Martin dus voorlopig uitgeschakeld..

Word het kampioenschap toch nog wat spannender al is het niet op de manier waarop je het wilt.
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
RG500IU

2 Strokes 4 Ever!!

Profiel Privébericht Website Twitter 
Geslacht: man
Locatie: Ezinge
Lid sinds: 14-05-2004
     Reageer met citaat 
fuzzybear schreef 03-08-18 om 11:53:40
..Martin dus voorlopig uitgeschakeld....

dat was gelijk wel duidelijk toen ik deze beelden zag:
https://twitter.com/MotoGP/status/1025285224643653632
heftig
midstar

www.midstar.nl

Profiel Privébericht Website 
Geslacht: man
Locatie: Heerhugowaard
Lid sinds: 20-09-2002
     Reageer met citaat 
RG500IU schreef 03-08-18 om 11:58:26
(...)

dat was gelijk wel duidelijk toen ik deze beelden zag:
https://twitter.com/MotoGP/status/1025285224643653632
heftig

Val ziet er niet rampzalig uit, beetje verkeerd neergekomen.
Ligt het aan mij of heeft hij wel vaker wat?
Midstar racing
MB84
 
Profiel Privébericht 
Geslacht: man
Locatie: Dordrecht
Lid sinds: 28-08-2005
     Reageer met citaat 
Kornfeil op pole. Die hadden weinig voorspelt denk ik. Wat een sufferds zeg, de helft van het veld kwam niet tot zijn laatste rondje doordat ze te laat de pits uit reden. Dikke fail voor die teams en rijders
RG500IU

2 Strokes 4 Ever!!

Profiel Privébericht Website Twitter 
Geslacht: man
Locatie: Ezinge
Lid sinds: 14-05-2004
     Reageer met citaat 
MB84 schreef 04-08-18 om 13:58:17
...Wat een sufferds zeg, de helft van het veld kwam niet tot zijn laatste rondje ..

Ik keek er ook met verbazing naar. De reactie van DiGia was treffend, eigen schuld, dikke bult dacht ik
MB84
 
Profiel Privébericht 
Geslacht: man
Locatie: Dordrecht
Lid sinds: 28-08-2005
     Reageer met citaat 
RG500IU schreef 04-08-18 om 21:27:11
(...)

Ik keek er ook met verbazing naar. De reactie van DiGia was treffend, eigen schuld, dikke bult dacht ik


Dat dacht ik ook, ook al is het het team wat het signaal geeft en ze te laat naar buiten stuurt. Maar goed als jij als coureur eerder wilt moet je dat aangeven lijkt mij.
Jarno
 Administrator

Profiel Privébericht 
Geslacht: man
Locatie:
Lid sinds: 21-06-2002
     Reageer met citaat 
Ik vond Bezzecchi een beetje tegenvallen trouwens. Die had m.i. veel meer kunnen profiteren van de afwezigheid van Martín. Hij heeft wel de leiding in het kampioenschap overgenomen, maar of dat genoeg is?
RG500IU

2 Strokes 4 Ever!!

Profiel Privébericht Website Twitter 
Geslacht: man
Locatie: Ezinge
Lid sinds: 14-05-2004
     Reageer met citaat 
Jarno schreef 06-08-18 om 12:40:48
Ik vond Bezzecchi een beetje tegenvallen trouwens. Die had m.i. veel meer kunnen profiteren ..

Beschouw dat vooralsnog als incident. Op de eerste wedstrijd vh seizoen na alle gefnishte wedstrijden op podium. Mooi dat zijn teamgenoot voor thuispubliek de pole pakte en het podium haalde
Zapper
 
Profiel Privébericht Website 
Locatie:
Lid sinds: 28-07-2005
     Reageer met citaat 
De vervanger van Livio Loi brengt er ook niets van terecht...
gertram

Profiel Privébericht 
Geslacht: man
Locatie:
Lid sinds: 14-03-2018
     Reageer met citaat 
Bezzecchi had grote moeite met het nieuwe KTM frame meldt hij op zijn eigen site marco12.it. Met google translate:

"Sometimes to take a step forward you need to make someone back. And that's what happened to Brno. In Friday's free practice we mounted the new chassis and from the first laps we realized it would be hard to find the right setting and for me it would not be immediate to adapt to the new chassis. For the whole weekend we suffered and in qualifying we did not manage to go beyond the P14. But the mechanics never gave up, we tried different configurations and in the warm up things started to turn out much better. I turned alone, without contrails and the times were good.
I knew it would be hard to reassemble, but the race was long and the big group would be compact until the last laps.
And so it was. I stayed in the 15 for the first laps and then slowly I started to reassemble. The pace is not very high, and in the last laps I start to recover positions. The first stretch, I try not to lose contact, I still go back to some positions. Last lap, I feel the bike well in the lead but when I open I lose a little bit and I have to really get off the limit. Last turns, I can still gain some positions up to the sixth. Considering how the weekend started, the result is not bad. Now the base is good to make the step to get back in front. One race at a time, thinking of always giving the maximum, without too many calculations. Thinking only to give great gasss, since the next weekend in Austria."

Ook Jaume Masiá had dit weekeinde minder snelheid dan de laatste wedstrijden.

Snelle navigatie: