Gran Premio de Aragón 2018 favoriete topics

Moderator: Jarno

Pagina's: 1 2 3

Racetopic
14

Aragón

23 september 2018
Spanje Motorland Aragón, Alcañiz

UITSLAGEN

STARTOPSTELLING

1Jorge Lorenzo
2Andrea Dovizioso
3Marc Márquez
4Cal Crutchlow
5Andrea Iannone
Volledige uitslag »

RACE

1Marc Márquez
2Andrea Dovizioso
3Andrea Iannone
4Álex Rins
5Dani Pedrosa
Volledige uitslag »

TRIVIA

Nadat hij in 2010 niet aan de start verscheen door een blessure, 'debuteerde' Pramac Ducati rijder Loris Capirossi hier pas in 2011. Het was het 43e circuit waar de Italiaan in actie kwam voor een Grand Prix, vermoedelijk een record..
Casey Stoner wint hier zijn eerste race in 2010. Teamgenoot Nicky Hayden maakt het Ducati succes compleet door Jorge Lorenzo in de laatste ronde te passeren voor P3. Voor Lorenzo was dit de eerste keer dat hij dit seizoen niet op het podium stond.
Vanaf deze GP (2010) zijn er weer 3 vrije trainingen. De ochtendtrainingen op vrijdag worden op verzoek vd rijders weer opnieuw ingevoerd naar aanleiding van enkele stevige valpartijen (oa Rossi/Aoyama) als gevolg van de lage baantemperaturen.
Aan de vooravond van de 2012 WSBK ronde werd bekend gemaakt dat de derde bocht in het circuit de eerste was die een naam kreeg: 'Curva Carlos Checa' als eerbetoon aan de eerste Spaanse wereldkampioen Superbikes.
Na Montjuïch Park & Catalunya (beiden Barcelona), Jarama (Madrid), Jerez en Valencia is in 2010 dit circuit de zesde in de geschiedenis geworden waar op Spaans grondgebied ooit een GP verreden is...
Voor het eerst sinds de Spaanse 125cc Grand Prix van 1994 (Daniela Tognoli en Tomoko Igata) stonden er in 2013 twee vrouwen aan de start van een GP. In de Moto 3 race gingen vaste rijdster Ana Carrasco en wild-card Maria Herrera van start.
Topic: Gran Premio de Aragón 2018 (1252 keer gelezen)
bredebeier
 
Profiel Privébericht 
Locatie:
Lid sinds: 29-11-2005
     Reageer met citaat 
RG500IU schreef 24-09-18 om 16:02:15
(...)

Zou dat niet zijn (onbegrepen) humor zijn? Ik kan me niet voorstellen dat je zulke dingen met droge ogen zegt zoals er nu op het net staat.
Lorenzo zie je alleen maar lachen na een eigen zege. Oh ja en eb ,t een keer gezien met een gehandicapt meisje die een design had ontworpen. Dus ergens zit er wel gevoel in die man, maar lijkt het wel of plezier uitstralen strafbaar is ..
Het volk dat voor tirannen zwicht, verliest veel meer dan lijf en leden, is reddeloos, dan dooft het licht.
fuzzybear
600 CC Super Single!!

Profiel Privébericht Facebook Twitter 
Geslacht: man
Locatie: Sleen
Lid sinds: 14-03-2005
     Reageer met citaat 
Jarno schreef 24-09-18 om 16:30:31
Hier zijn de beelden overigens nog een keer zien, vanuit allerlei hoeken:

https://twitter.com/...333973184513/video/1


het enige waar je MM op kan betrappen is dat hij erg wijd uitloopt waardoor JL nog verder naar buiten moet. Maar of dat een "vuil gedeelte" van de baan is?

Vond de verklaring van Peter Bon wel aannemelijk eigenlijk. Een traction control die niet goed functioneerde omdat men daar overschakeld van wheelie control naar traction control. Allicht dat Ducati niet wenst toe te geven dat er iet mis ging in de electronica?
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
Johannes

Profiel Privébericht Website Facebook Twitter 
Geslacht: man
Locatie:
Lid sinds: 18-01-2005
     Reageer met citaat 
fuzzybear schreef 24-09-18 om 17:35:28
(...)


het enige waar je MM op kan betrappen is dat hij erg wijd uitloopt waardoor JL nog verder naar buiten moet..........


MM loopt wel wijd uit, maar toch ruim voor JL langs.
A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool
Jarno
 Administrator

Profiel Privébericht 
Geslacht: man
Locatie:
Lid sinds: 21-06-2002
     Reageer met citaat 
Jarno schreef 23-09-18 om 19:39:09
"Gevraagd wanneer Yamaha voor het laatst significante verbetering boekte met de M1, herinnerde Rossi zich een test in 2015."

(bron)

Ik vrees dat er voorlopig ook niet veel zicht is op verbetering...

Rossi niet onder de indruk van eerste versie 2019-Yamaha

Pagina's: 1 2 3


Snelle navigatie: