Moto 3 Aragon favoriete topics

Moderator: Jarno

Pagina's: 1 2

Racetopic
14

Aragón

23 september 2018
Spanje Motorland Aragón, Alcañiz

UITSLAGEN

STARTOPSTELLING

1Jorge Martín
2Jaume Masiá
3Arón Canet
4Fabio Di Giannantonio
5Adam Norrodin
Volledige uitslag »

RACE

1Jorge Martín
2Marco Bezzecchi
3Enea Bastianini
4Fabio Di Giannantonio
5Marcos Ramírez
Volledige uitslag »

TRIVIA

Vanaf deze GP (2010) zijn er weer 3 vrije trainingen. De ochtendtrainingen op vrijdag worden op verzoek vd rijders weer opnieuw ingevoerd naar aanleiding van enkele stevige valpartijen (oa Rossi/Aoyama) als gevolg van de lage baantemperaturen.
Aan de vooravond van de 2012 WSBK ronde werd bekend gemaakt dat de derde bocht in het circuit de eerste was die een naam kreeg: 'Curva Carlos Checa' als eerbetoon aan de eerste Spaanse wereldkampioen Superbikes.
Nicolás Terol van het Bankia Aspar team van Jorge Martínez behaalde hier in 2011 zijn 13e en laatste zege in de 125cc klasse en ging de geschiedenis in als de rijder met de meeste overwinningen voor Aprilia in deze klasse.
Voor het eerst sinds de Spaanse 125cc Grand Prix van 1994 (Daniela Tognoli en Tomoko Igata) stonden er in 2013 twee vrouwen aan de start van een GP. In de Moto 3 race gingen vaste rijdster Ana Carrasco en wild-card Maria Herrera van start.
Nicolás Terol (Bankia Aspar Aprilia) behaalde hier in 2011 de 14e en laatste opeenvolgende Aprilia zege in deze klasse, een record voor het Italiaanse merk. Honda ging overigens de geschiedenis in als recordhouder met 19 overwinningen in 1990/1991.
Na Montjuïch Park & Catalunya (beiden Barcelona), Jarama (Madrid), Jerez en Valencia is in 2010 dit circuit de zesde in de geschiedenis geworden waar op Spaans grondgebied ooit een GP verreden is...
Topic: Moto 3 Aragon (590 keer gelezen)
solex
 
Profiel Privébericht 
Locatie:
Lid sinds: 12-01-2010
     Reageer met citaat 
Zag nog geen topic over Moto 3 Aragon!!

Beetje belachelijk om zo laat straffen uit te delen.
Bezzecchi, Rodrigo en Bastianini 12 plaatsen naar achteren op de grid.

Denk dat Martin, Rodrigo en Bezzecchi het een stuk spannender hadden kunnen maken, zonder die straffen.

1e plek buiten beschouwing laten, was het een mooie race.
Plaggie
Het WF brekebeentje

Profiel Privébericht 
Geslacht: man
Locatie: voor de pc
Lid sinds: 08-06-2004
     Reageer met citaat 
IJzersterk optreden weer van Martin gelijk pushen bij de start en een gat slaan op de achtervolgers.

Mooie strijd om de 2e plaats.

Jammer dat Bezzecchi en Bastiannini een gridstraf kregen en daardoor de kans misten om met Martin mee te gaan.

Seizoen van Antonelli draait al weer op een behoorlijke deceptie uit. Had er bij zijn terugkeer naar Honda een stuk meer van verwacht.
RG500IU

2 Strokes 4 Ever!!

Profiel Privébericht Website Twitter 
Geslacht: man
Locatie: Ezinge
Lid sinds: 14-05-2004
     Reageer met citaat 
solex schreef 23-09-18 om 13:14:06
..
Beetje belachelijk om zo laat straffen uit te delen....

Ik had het eerst niet door omdat ik te laat inschakelde, nogal verwarrend. Als je dan kijkt op racesport voor overzicht wie gestraft zijn
Plaggie schreef 23-09-18 om 16:54:25
IJzersterk optreden weer van Martin ...

De kwalificatie liet andermaal zien dat je niet hoeft te wachten op een sleepje. Wat een geweldige ronde, wat een demonstratie van zelfvertrouwen. Dan de race, timing perfect en idd direct pushen. Ging nu wat makkelijker aangezien aantal naaste rivalen gridstraffen hadden. Maar zoals ze vaak op straat zeggen "wat een baas"
Jarno
 Administrator

Profiel Privébericht 
Geslacht: man
Locatie:
Lid sinds: 21-06-2002
     Reageer met citaat 
Die straffen helpen ook niet want ze blijven het gewoon doen. Ze nemen gewoon de gok, want zonder slipstream start je sowieso ergens achterin het veld. Dus of je nou op eigen kracht als 20e kwalificeert, of met slipstream als 6e kwalificeert en 12 plaatsen straf krijgt, per saldo maakt het weinig verschil. Dan kun je beter gokken dat je er mee wegkomt.

Ik denk dat de wedstrijdleiding een andere oplossing moet verzinnen, zoals de kwalificatie opdelen in kleinere groepjes.
RG500IU

2 Strokes 4 Ever!!

Profiel Privébericht Website Twitter 
Geslacht: man
Locatie: Ezinge
Lid sinds: 14-05-2004
     Reageer met citaat 
Jarno schreef 25-09-18 om 13:23:23
..Ik denk dat de wedstrijdleiding een andere oplossing moet verzinnen, zoals de kwalificatie opdelen in kleinere groepjes.

Klopt. Ik zag iemand al keer op Twitter opperen om maar een kwalificatierace te doen net zoals in de MXGP, helemaal geen slecht idee vond ik.
Optimate
 
Profiel Privébericht 
Geslacht: man
Locatie:
Lid sinds: 26-03-2010
     Reageer met citaat 
RG500IU schreef 25-09-18 om 13:37:58
(...)

Klopt. Ik zag iemand al keer op Twitter opperen om maar een kwalificatierace te doen net zoals in de MXGP, helemaal geen slecht idee vond ik.


Hoe gaat dat in de praktijk dan?
RG500IU

2 Strokes 4 Ever!!

Profiel Privébericht Website Twitter 
Geslacht: man
Locatie: Ezinge
Lid sinds: 14-05-2004
     Reageer met citaat 
Optimate schreef 25-09-18 om 13:43:16
(...)
Hoe gaat dat in de praktijk dan?

Ik dacht dat in de motorcross de kwalificatierace een soort van sprintrace is. Ik denk dan aan een rondje of 6. Maar goed, daar moet je dan ook startopstelling voor hebben, combi van tijden FP1 t/m FP3?
Johannes

Profiel Privébericht Website Facebook Twitter 
Geslacht: man
Locatie:
Lid sinds: 18-01-2005
     Reageer met citaat 
RG500IU schreef 25-09-18 om 17:03:33
(...)

Ik dacht dat in de motorcross de kwalificatierace een soort van sprintrace is. Ik denk dan aan een rondje of 6. Maar goed, daar moet je dan ook startopstelling voor hebben, combi van tijden FP1 t/m FP3?


Twintig minuten plus twee ronden. Maar de start opstelling daarvoor komt ook weer uit de tijden van de trainingen daarvoor en dan zit je weer met hetzelfde probleem.
A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool
Johannes

Profiel Privébericht Website Facebook Twitter 
Geslacht: man
Locatie:
Lid sinds: 18-01-2005
     Reageer met citaat 
Johannes schreef 25-09-18 om 17:50:15
(...)


........Maar de start opstelling daarvoor komt ook weer uit de tijden van de trainingen daarvoor en dan zit je weer met hetzelfde probleem.


Of gewoon de dan geldende stand in het kampioenschap gebruiken. En voor zover men nog geen punten heeft kijken naar vorige uitslagen en (opgetelde) tijden. Klaar.
A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool
RG500IU

2 Strokes 4 Ever!!

Profiel Privébericht Website Twitter 
Geslacht: man
Locatie: Ezinge
Lid sinds: 14-05-2004
     Reageer met citaat 
Er moet wel iets gebeuren, dat bijna het halve veld teruggezet na de QP maakt het zeer ondoorzichtig. Bovendien vraag je je dan af wat nog de waarde is van een QP.
Optimate
 
Profiel Privébericht 
Geslacht: man
Locatie:
Lid sinds: 26-03-2010
     Reageer met citaat 
Johannes schreef 25-09-18 om 17:50:15
(...)


Twintig minuten plus twee ronden.


Dan heb je in de moto3 al bijna 2/3 van een gewone race dus zou sowieso al wat korter moeten mijns inziens. Maar op de een of andere manier lijkt me dat voor wegrace geen fijne oplossing al kan ik niet echt beargumenteren waarom.

Citaat:
Maar de start opstelling daarvoor komt ook weer uit de tijden van de trainingen daarvoor en dan zit je weer met hetzelfde probleem.


Ja, dan gaan ze in FP3 allemaal op elkaar staan wachten. De enige oplossing lijkt mij SBK Superpole oude stijl, allemaal een voor een de baan op. Maar is met zo'n groot startveld behoorlijk tijdrovend, dan ben je in de moto3 zo meer dan een uur kwijt, dat zal echt niet de bedoeling zijn.
Jarno
 Administrator

Profiel Privébericht 
Geslacht: man
Locatie:
Lid sinds: 21-06-2002
     Reageer met citaat 
Optimate schreef 26-09-18 om 10:05:57
Ja, dan gaan ze in FP3 allemaal op elkaar staan wachten. De enige oplossing lijkt mij SBK Superpole oude stijl, allemaal een voor een de baan op. Maar is met zo'n groot startveld behoorlijk tijdrovend, dan ben je in de moto3 zo meer dan een uur kwijt, dat zal echt niet de bedoeling zijn.

Daarom denk ik dat opdelen in kleinere groepen de beste oplossing is. Dan zou je de kwalificatie bijvoorbeeld kunnen opdelen in drie of vier delen, dan zijn er 8-10 rijders tegelijk op de baan en wordt slipstreamen een stuk lastiger.
RG500IU

2 Strokes 4 Ever!!

Profiel Privébericht Website Twitter 
Geslacht: man
Locatie: Ezinge
Lid sinds: 14-05-2004
     Reageer met citaat 
Optimate schreef 26-09-18 om 10:05:57
..enige oplossing lijkt mij SBK Superpole oude stijl, allemaal een voor een de baan op. ..

De eerlijkste oplossing denk ik, maar apesaai en tijdrovend; toeschouwers/TV kijkers gaan dan weg..
fuzzybear
600 CC Super Single!!

Profiel Privébericht Facebook Twitter 
Geslacht: man
Locatie: Sleen
Lid sinds: 14-03-2005
     Reageer met citaat 
Optimate schreef 26-09-18 om 10:05:57


Ja, dan gaan ze in FP3 allemaal op elkaar staan wachten. De enige oplossing lijkt mij SBK Superpole oude stijl, allemaal een voor een de baan op.


dat is exact wat ik gisteren voor de grap bedacht.
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
Johannes

Profiel Privébericht Website Facebook Twitter 
Geslacht: man
Locatie:
Lid sinds: 18-01-2005
     Reageer met citaat 
Het is eigenlijk een onmogelijk gedoe geworden.

Even out of the box denken;

Wat mij betreft heffen ze die hele Moto3 op.
Daarvoor in de plaats een tweede Moto2 klasse ( met een wat andere naam) maar dan met een veel goedekopere formule waar dus echt het talent bepaald of je meedoet en niet of je een rijke sponsor hebt. Een bescheiden bedrag is genoeg.

Dorna mag dit idee kosteloos van mij overnemen.
A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool

Pagina's: 1 2


Snelle navigatie: