Ronde 13: Qatar 2018 favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2 3

Racetopic
13

Losail

27 oktober 2018
Qatar Losail International Circuit, Doha

UITSLAGEN

STARTOPSTELLING

1Tom Sykes
2Jonathan Rea
3Alex Lowes
4Eugene Laverty
5Lorenzo Savadori
Volledige uitslag »

RACE 1

1Jonathan Rea
2Tom Sykes
3Alex Lowes
4Eugene Laverty
5Marco Melandri
Volledige uitslag »

TRIVIA

In 2007 won Max Biaggi (Alstare Corona Suzuki) hier zijn debuutrace in het WK Superbike en is daarmee één van slechts vijf coureurs die dat presteerden.
Met zijn zege in zijn debuutrace in 2007 schrijft Max Biaggi geschiedenis. Hij is de eerste rijder die een 500/MotoGP race én een WSB race bij zijn debuut weet te winnen. Daarnaast is hij de enige rijder met zeges in de 250cc/500cc/MotoGP & WSB!
Jonathan Rea (Kawasaki) evenaarde hier in 2018 Doug Polen's record (1991) van 17 zeges in een seizoen door winst in race 1. Dat kon hij echter niet verbeteren omdat race 2 door de gevaarlijke weersomstandigheden werd gecanccelled.
Jonathan Rea (Kawasaki) eindigde het seizoen 2019 met een triple. De Noord-Ier noteerde hiermee ook een reeks (die begon op Laguna Seca 2018) van 50 races onafgebroken in de punten.
Door zijn eerste dubbelzege tijdens de laatste ronde van 2014 te behalen maakte Sylvain Guintoli (Aprilia) een achterstand van 12 punten goed op Tom Sykes en veroverde de wereldtitel.
Topic: Ronde 13: Qatar 2018 (10284 keer gelezen)
Plaggie
Het WF brekebeentje

     Reageer met citaat 
RG500IU schreef 30-10-18 om 23:41:27
(...)

(afbeelding)
Volgens mij terechte beslissing. Reacties van meeste rijders en teams was idem op Social Media. Beeld staat hier stil,
maar in het bewegende plaatje zag je vd Mark en Camier door zo'n riviertje rijden en helemaal dwars gaan toen ze
weer op het droge kwamen. Beide coureurs hoofdschuddend..


Heb ik niet gezien, maar zal absoluut de juiste beslissing zijn geweest. Zeg ook niet dat dat niet zo is, maar het is gewoon jammer om een kampioenschap op zo'n manier te moeten beëindigen.

Vraag me wel af waarom het niet mogelijk was om het probleem op te lossen. Er liepen een paar stroompjes over het circuit, maar het regende niet meer. Kon dat water niet opgezogen worden met zo'n machine of iets in de trant? Waarschijnlijk denk ik te makkelijk, maar snap het niet helemaal.

Voor een land waar het zo weinig regent, komt het wel bijzonder vaak voor tijdens een raceweekend

Pagina's: 1 2 3


Snelle navigatie: