WK Supersport 300 seizoen 2019 favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2 3

Topic: WK Supersport 300 seizoen 2019 (28371 keer gelezen)
Plaggie
Het WF brekebeentje

     Reageer met citaat 
Pole position voor Deroue

Eens kijken of hij dat morgen kan herhalen
Plaggie
Het WF brekebeentje

     Reageer met citaat 
Dat lukte hem dus niet. Wel een goede race weer. Jammer van dat foutje in de laatste ronde. Kostte hem wat momentum, waardoor hij geen aanval kon doen voor de overwinning.

Maar......P3 en toch weer een podium

Carrasco wist de race te winnen waardoor er wederom een showdown komt tussen haar en Deroue. Beiden gaan naar Qatar met 106 punten. Helaas dit keer niet om de titel, maar P2.

Want de titel werd zojuist binnen gehaald door Gonzalez. Ontzettend goed seizoen gereden ook nu weer komend vanaf een 14e plaats stond de druk er behoorlijk op neem ik aan. Koel en berekenend naar P2 gereden! Heel knap. Het ventje is net 17 jaar geworden. En dan zon sterk en volwassen seizoen rijden is erg bijzonder.

Hij is trouwens de jongste wereldkampioen wegrace ooit.
     Reageer met citaat 
Deroue 1e in de race en 2e in het WK.
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Netjes van Scott, maar telkens net niet de titel. Moet volgend jaar dan maar eens gebeuren.
     Reageer met citaat 
RG500IU schreef 26-10-19 om 22:35:59
Netjes van Scott, maar telkens net niet de titel. Moet volgend jaar dan maar eens gebeuren.


Is er geen maximum leedtijd in die klasse?
fuzzybear
600 CC Super Single!!

     Reageer met citaat 
Optimate schreef 27-10-19 om 13:28:41
(...)


Is er geen maximum leedtijd in die klasse?


goede vraag eigenlijk. ik meen van niet.

Maar ligt het aan mij of is de interesse voor deze klasse niet heel groot. Het is wel een WK en er rijden Nederlanders mee in de top. Dus je zou meer enthousiasme voor deze klasse verwachten.
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Optimate schreef 27-10-19 om 13:28:41
(...)
Is er geen maximum leedtijd in die klasse?

Staat er niet echt duidelijk, wel max leeftijd SBK / WSS600
in SSP300 wordt alleen min. leeftijd van 15 genoemd.
     Reageer met citaat 
RG500IU schreef 27-10-19 om 15:37:01
(...)

Staat er niet echt duidelijk, wel max leeftijd SBK / WSS600
in SSP300 wordt alleen min. leeftijd van 15 genoemd.


Oke, ik had verwacht dat er een maximum leeftijd zou zijn, net zoals in de Moto3.
     Reageer met citaat 
fuzzybear schreef 27-10-19 om 14:51:18
(...)


goede vraag eigenlijk. ik meen van niet.

Maar ligt het aan mij of is de interesse voor deze klasse niet heel groot. Het is wel een WK en er rijden Nederlanders mee in de top. Dus je zou meer enthousiasme voor deze klasse verwachten.


Tja, komt ook omdat er op tv niks van te zien is denk ik.
Plaggie
Het WF brekebeentje

     Reageer met citaat 
Fantastische race van Deroue

En ijzersterk optreden van Meuffels mooi voor Koen! Heeft het hele seizoen in de hoek gezeten waar de klappen vallen met pech blessures ed. Om het seizoen dan zo af te kunnen sluiten is toch super.

Een 1-2 voor de Nederlanders en een 1-2 tje ook voor het MotoPort team.

Victor Steeman eindigt zn eerste Supersport300 seizoen als 5e heel goed/ degelijk jaar voor hem.
     Reageer met citaat 
RG500IU schreef 26-10-19 om 22:35:59
Netjes van Scott, maar telkens net niet de titel. Moet volgend jaar dan maar eens gebeuren.


Wat is de waarde van een kampioenschap in een klasse als de SS300 vraag ik me wel eens af. Nagenoeg iedere race komt er een groep van min 5 man over de finish waardoor geluk misschien belangrijker is dan klasse.
Derou gaat zijn derde jaar 300 in. Waarom niet over naar de 600?
Plaggie
Het WF brekebeentje

     Reageer met citaat 
Paul17 schreef 27-10-19 om 20:10:38



Wat is de waarde van een kampioenschap in een klasse als de SS300 vraag ik me wel eens af. Nagenoeg iedere race komt er een groep van min 5 man over de finish waardoor geluk misschien belangrijker is dan klasse.
Derou gaat zijn derde jaar 300 in. Waarom niet over naar de 600?


Het is hetzelfde als de moto3. Maar door middel van klasse en tactiek kun je het geluk ook afdwingen en wordt je wereldkampioen. Mir, Martin en Dalla Porta finishen altijd voorin in een grote groep. Hetzelfde deed ook Gonzalez in de Supersport300 dit jaar.

Dus ja, het heeft wat met geluk te maken, maar de besten komen alsnog naar boven.
Plaggie
Het WF brekebeentje

     Reageer met citaat 
fuzzybear schreef 27-10-19 om 14:51:18




Maar ligt het aan mij of is de interesse voor deze klasse niet heel groot. Het is wel een WK en er rijden Nederlanders mee in de top. Dus je zou meer enthousiasme voor deze klasse verwachten.


Ik heb vanaf de eerste race in 2017 elke race gezien. Soms live, maar anders altijd terug gekeken via een abbo op WSBK.com
Ik vind het zeer interessant, grotendeels ook omdat het een klasse is waar de Nederlanders het fantastisch doen. Deroue is elk jaar titelkandidaat en jongens als Meuffels en Steeman zijn ook in staat om voorin mee te doen.

Dion Otten is ook wel een talentje. Jonge gast nog, maar zit potentie in. Hopelijk doet hij volgend jaar ook weer mee. Zelfde geld ook voor Jeffrey Buis.

Jammer dat Robert Schotman gestopt is.

Ik had Deroue na 3 seizoenen Supersport300 wel graag de overstap zien maken naar de 600. Zou mooi zijn als dat samen met het MotoPort team lukt. Maar het is geen straf om Deroue nogmaals voor de titel te zien gaan in 2020

« Gewijzigd: 28-10-2019 om 16:55:47 door Plaggie »

Pagina's: 1 2 3


Snelle navigatie: