Maleisië /Sepang 2018 favoriete topics

Moderator: RG500IU

Racetopic
18

Sepang

4 november 2018
Maleisië Sepang International Circuit

UITSLAGEN

STARTOPSTELLING

1Jorge Martín
2Marco Bezzecchi
3Tony Arbolino
4John McPhee
5Albert Arenas
Volledige uitslag »

RACE

1Jorge Martín
2Lorenzo Dalla Porta
3Enea Bastianini
4Albert Arenas
5Marco Bezzecchi
Volledige uitslag »

TRIVIA

Achter winnaar Sandro Cortese veroverde Zulfahmi Khairuddin (Air Aisia Ajo / KTM) met een tweede plaats tijdens zijn thuisrace in 2012 als eerste coureur uit Maleisië een Grand Prix podium.
Collin Veijer met de Husqvarna van het Liqui Moly Husqvarna Intact GP team behaalde hier in 2023 zijn eerste Grand Prix overwinning. Dit was de eerste Nederlandse zege sinds Brno 1990 waar Hans Spaan de 125cc klasse won.
Toni Elías (Moriwaki) had hier aan een vierde plaats in 2010 genoeg om de eerste wereldtitel in de nieuwe Moto 2 klasse op zijn naam te schrijven.
John McPhee (Sterilgarda Max Husqvarna) werd hier in 2022, op een leeftijd van 28 jaar en 101 dagen oud, de oudste winnaar in de lichtste 4-takt categorie.
Door een zege in 2012 werd Sandro Cortese (Red Bull KTM/Ajo)de eerste wereldkampioen in de nieuwe Moto 3 4-takt categorie die de 125cc klasse opvolgde. Met nog 2 GP's te gaan was de Duitser niet meer in te halen voor de concurrentie.
Marc Márquez (Red Bull Ajo Motorsport) won hier zijn 8e Grand Prix van het seizoen 2010. Voor Derbi was dit de 11e zege in een seizoen, een nieuwe mijlpaal voor de Spaanse fabrikant.
Zulfahmi Khairuddin (AirAsia-Sic-Ajo KTM) veroverde voor zijn thuis Grand Prix in 2012 Poleposition waarmee hij de eerste coureur was uit Maleisië die dit presteerde.
Casey Stoner bezorgde KTM hier in 2004 de eerste Grand Prix zege ooit. In het jaar dat Andrea Dovizioso (Kopron Scot Honda) kampioen werd eindigde de Red Bull KTM rijder toen als 5e in de eindstand.
Met een tweede plaats in 2004 wist Kopron Scot Honda rijder Andrea Dovizioso zich verzekerd van zijn eerste wereldtitel. 'Dovi' won dat seizoen 5 keer en stond 11 maal op het podium. In 2005 maakte hij met hetzelfde team de overstap naar de 250cc.
Miguel Oliveira behaalde met een derde plaats bij de Grand Prix van Maleisië van 2013 de eerste podiumplek in de historie van het Indiase motormerk Mahindra.
Kort nadat hij in Brazilië in 2003 zijn eerste Grand Prix had gewonnen, wist Derbi rijder Jorge Lorenzo in Maleisië zijn eerste Poleposition te veroveren.
Topic: Maleisië /Sepang 2018 (3219 keer gelezen)
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Niccolò Antonelli laat op zijn Twitter weten dat ie zich beter voelt en het toch wil proberen. Onverwachts, kijk maar in openingspost Australië Topic...
Jarno
 Administrator

avatar
     Reageer met citaat 
Zou de beslissing dit weekend al vallen of gaat het door naar Valencia? Martín heeft nog 13 punten nodig op Bezzecchi. Ook DiGi heeft theoretisch nog een kans.

Tussenstand Moto3
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Jarno schreef 01-11-18 om 10:13:13
Zou de beslissing dit weekend al vallen of gaat het door naar Valencia? ...[/url]

Kwestie van 'staying out of trouble voor Bezecchi' Laatste tijd zit het hem het daarin niet echt mee. Eerlijk is eerlijk Martin is over heel seizoen gebleken toch echt de snelste gebleken en zou het daarom meest verdienen. Hij heeft echter ook zijn probleempjes gekend.
Jarno
 Administrator

avatar
     Reageer met citaat 
Bezzecchi zal er in ieder geval op moeten blijven zitten maar vooral ook vóór Martín moeten finishen. Niet onmogelijk maar ja, je moet het ook maar even doen in dit competitieve veld.
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
De ene RBA rijder weer fit genoeg:

De ander (Rodrigo) juist weer niet
Plaggie
Het WF brekebeentje

     Reageer met citaat 
En dan is het gedaan, Martin wint en pakt de titel! Bezzecchi wordt 5e, waardoor het verschil nu 26 punten is.

Hele mooie race met continu die spanning van het kampioenschap erbij. Wie wordt de grote winnaar. Binder zorgde wel weer voor een paar pittige momentjes.

Martin heeft de titel 100% verdient
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Plaggie schreef 04-11-18 om 04:05:36
En dan is het gedaan, Martin wint en pakt de titel!..

Live gekeken dus, diepe buiging . Zelfs de MotoGP om 06.00 uur was mij deze x te vroeg, dus heb later alles terug gekeken.

Niet alleen winst/wereldkampioen, ook nog eens de 600e Spaanse GP zege zoals ik op Twitter zag
     Reageer met citaat 
Die 100e daar was ik bij!!! ?
Plaggie
Het WF brekebeentje

     Reageer met citaat 
RG500IU schreef 05-11-18 om 16:34:15
(...)

Live gekeken dus, diepe buiging . Zelfs de MotoGP om 06.00 uur was mij deze x te vroeg, dus heb later alles terug gekeken.


Ja, als het even kan kijk ik de overzeese races altijd live. Heeft voor mij een bepaalde charme. Al denk ik daar op het moment dat de wekker, om 2.30, jengelt vaak iets anders over

Maar als je er eenmaal uit bent gaat het wel.

Snelle navigatie: