Silly Season 2020 favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 ... 19 20 21 22 23 24 25 26 27

Topic: Silly Season 2020 (107802 keer gelezen)
     Reageer met citaat 
Elvera schreef 13-12-20 om 17:55:09
:
Pol Esparago
Joan Mir
Alex Rins Franco Morbidelli
Oliveira
Lecuona Brad Binder
Alex Marquez


Dovisiozo
Vinales
Rossi
Quartararo

De overigen zijn me niet mee, en niet tegen gevallen.


Kan me, met uitzondering van de aangepaste namen, wel vinden in dit lijstje.

Rins heeft dit jaar weer fouten gemaakt die die niet had mogen maken en gewoon voor zijn teamgenoot moeten finishen. En Lecuona; als je met als beste resultaten 2 9e plekken al positief opvalt dan had je wel erg lage verwachtingen van hem. Deed niet onaardig mee maar verdient geen plek in dit lijstje wat mij betreft.
Elvera
Dus.

     Reageer met citaat 
Optimate schreef 13-12-20 om 23:26:35
(...)


Morbidelli ook niet?

Morbidelli hoort in het bovenste lijstje
If it`s stupid but it works,it ain't stupid.
     Reageer met citaat 
RG500IU schreef 13-12-20 om 16:11:45
Hebben we nog behoefte om terug te blikken op het seizoen?
..........


Het meest bijzondere seizoen ooit lijkt mij. Zo veel winnaars, super veel spanning en een onvoorspelbaar verloop. Mooier gaat het niet worden. We kunnen nu eindeloos deze races terug kijken. Nieuwe hoeven niet meer gehouden te worden.

Ook bijzonder al die races zonder publiek.Gaat dat iets doen met de sport? Mocht dit nog langer zo door gaan wat betekent dat? Komt er straks meer publiek dan ooit langs de baan, omdat de behoefte alsmaar groeit of verflauwt de aandacht en de binding met het grote publiek, mocht de corona nog lang duren, en vindt men een race op televisie ook wel prima. Ben heel benieuwd.

Zelf kan ik genieten van een GP. Een traininkje een kwalificatie, race en daarna een paar weken nagenieten. Daar was nu geen sprake meer van. De ene GP tuimelde over de andere heen. Motorcross net zo en 3 grote wielerrondes, Tour, Giro en Vuelta achter elkaar. Te veel om te zien. Het was gewoon niet meer bij te houden. Gaat dat iets doen met sponsors en reclamegelden?

En niet vergeten dat engelen niet alleen rond kerst actief zijn, maar het hele jaar waakzaam. Rossi en Vinales en de GP van Oostenrijk waren omgeven door beschermengelen. Een gevoel van grote dankbaarheid van onder de kerstboom hiervoor is op zijn plaats.
t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
Capirex_65
#Be a Racer

     Reageer met citaat 
Hoe lang die corona nog blijft duren, ik kan niet wachten om weer live races te zien. Geen TV uitzending die kan tippen aan het live ervaren van MotoGP.
Hoe onvoorspelbaar dit seizoen ook, races zonder volle tribunes blijft vreemd. Wat te denken voor de rijders, geen mens die naar je komt kijken. Geen eenzamer aanblik dan een verlaten circuit.
Je werldkampioenschap vieren met 1 cameraman die de beelden doorzendt naar de regiewagen die er een virtual fan wall achter plakt? Je blijft juichen naar lege tribunes, hoe je het ook invult achteraf. De essentie van racen, en iedere andere sport ook, is acteren voor dolenthousiaste dan wel meelevende fans?

Laten we ervoor zorgen dat dit kloten virus zo snel mogelijk verdwijnt zodat we onze helden weeer gewoon kunnne toejuichen en zij hun successen kunnen delen met ons.
Aprilia Tuono R 2008 Ice White
Aprilia RSV Mille 2000 track bike
Aprilia ETX 6.35 1999
     Reageer met citaat 
Ik ben vorige week eigenlijk pas weer bijgekomen na de spanning van het seizoen. De kleinere klassen vond ik nog spannender dan de MotoGP. Ongelooflijk.

Voor mij is Morbidelli de uitblinker. Op de langzaamste motor vrijwel altijd snel. Veel pech gehad en uiteindelijk vice-wereldkampioen. De Suzuki's hadden het beste totaalpakket.
     Reageer met citaat 
Capirex_65 schreef 14-12-20 om 10:41:47
Hoe lang die corona nog blijft duren, ik kan niet wachten om weer live races te zien. Geen TV uitzending die kan tippen aan het live ervaren van MotoGP.


     Reageer met citaat 
Optimate schreef 14-12-20 om 21:31:02
(...)


(afbeelding)


Iemand die nog eens wat gezien heeft van de wereld en ver daar buiten.
t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
Plaggie
Het WF brekebeentje

     Reageer met citaat 
Mijn mee en tegenvallers van 2020:

Meevallers

1. Mir
De wereldkampioen van 2020 en ik geloof dat niemand dit van tevoren zag aankomen. Een sterk en bijzonder constant seizoen beloont met de nummer 1 plaat.

2. Morbidelli
Voor mij net zo verrassend als de titel van Mir. Vorig jaar volledig overschaduwd door Rookie teamgenoot Quartararo, maar wat een veerkracht heeft hij laten zien! Runner up met 3 overwinningen op de oude Yamaha. Bijzonder knap.

3. Pol Espargaro
Ik vond hem aan het begin van dit jaar nogal een sukkel, doordat hij op kansrijke posities onderuit ging. Maar heeft zich enorm verbeterd met een ijzersterke 2e seizoenshelft! 5x podium in z'n laatste jaar op de KTM. Pol heeft me positief verrast.

4. Oliveira
Wat een seizoen voor Miguel. 2x winnen op de Tech3 KTM, waarvan ook nog eens de laatste race op je thuis circuit. Aan het eind van het jaar een regelmatige top 5/6 finisher.

5. Binder
Tja Brad Binder.....zijn overwinning in Brno was voor mij de meest verrassende van dit jaar. Heeft het daarna een stuk lastiger gehad, maar laatste paar races zat hij er weer goed bij.

6. Alex Marquez
Tot aan Le Mans een weinig imponerend debuut voor Alex, maar met name die eerste Aragon race (2e achter Rins) vond ik enorm indrukwekkend.

7. Zarco
Heeft mooie dingen laten zien op de Reale Avintia Ducati. Hoogtepunt natuurlijk z'n longlap in Brno en een 3e plaats daar
Plaggie
Het WF brekebeentje

     Reageer met citaat 
Tegenvallers

1. Quartararo
Voor mij de grootste tegenvaller van dit jaar. Het was pas z'n 2e seizoen, maar wat een overmacht liet hij zien in Jerez! In Catalunya won hij ineens weer, maar daarna was het echt een drama....volgens mij ook volledig door de druk ten onder gegaan.

2. Vinales
Dit jaar was zijn grote kans naar mijn idee. Heeft het finaal verzaakt. Paar echt sterke races, maar hoofdzakelijk zwakke optredens. Ik snap niet hoe je als Yamaha fabrieksrijder van een front row positie kan afzakken na een 15e/ 16e plaats binnen 2 ronden.....dan zit het tussen de oren niet goed. Een boel huiswerk voor 2021.

3. Dovizioso
Eigenlijk voor hem hetzelfde als voor Vinales. Als de 3 voudig runner up was dit een gouden kans, maar ook Dovi heeft verzaakt.

4. Crutchlow
Wat een treurig afscheidsjaar voor Cal. Ik vergat soms dat hij ook nog meedeed.

5. Petrucci
Een geweldige overwinning in Le Mans, maar voor de rest om te janken.....

6. Bagnaia
De potentie is er zonder meer, maar hij moet zo af en toe wel eens op die Duc blijven zitten.....

Pagina's: 1 ... 19 20 21 22 23 24 25 26 27


Snelle navigatie: