Ronde 1 Qatar 2019 favoriete topics

Moderator: Jarno

Pagina's: 1 2 3

Racetopic
1

Qatar

10 maart 2019
Qatar Losail International Circuit, Doha

UITSLAGEN

STARTOPSTELLING

1Marcel Schrötter
2Xavi Vierge
3Lorenzo Baldassarri
4Luca Marini
5Remy Gardner
Volledige uitslag »

RACE

1Lorenzo Baldassarri
2Thomas Lüthi
3Marcel Schrötter
4Remy Gardner
5Augusto Fernandez
Volledige uitslag »

TRIVIA

Matia Pasini (Aprilia) was hier in 2008 de laatste rijder in de geschiedenis die bij zijn debuut in de 250cc klasse gelijk wist te winnen.
Bij zijn eerste wedstrijd op een Kalex frame in 2015 veroverde Thomas Lüthi de derde plaats waarmee hij voor de 26e maal in deze klasse op het podium stond. De Zwitser nam hiermee het oude record van Marc Márquez over.
Sam Lowes (Speed-Up) behaalde hier in 2015 als eerste oud Supersport 600 wereldkampioen Poleposition in deze klasse. Chris Vermeulen en Cal Crutchlow gingen hem echter al voor in de MotoGP klasse.
Het Nederlandse RW Racing GP team debuteerde in deze klasse in 2017 op dit circuit met de eerste WK punten, de nieuwe rijder Axel Pons reed naar een nette 10e plaats.
Marc Márquez (Suter) won in 2012, na een veelbesproken inhaalactie op Thomas Lüthi bij het ingaan van de laatste ronde. Dit betekende de 100e Spaanse Grand Prix zege in de tussenklasse (85x in 250cc, 15 in Moto2).
Toni Elías (Team Gresini/Moriwaki) begint zijn succesvolle seizoen 2010 met de allereerste Poleposition in de nieuwe klasse die de 250cc vervangt. Julián Simón, Stefan Bradl en Alex De Angelis maken de eerste startrij vol.
Shoya Tomizawa (Technomag-CIP/Suter) is op 11 april 2010 de eerste winnaar in de klasse die de 250cc vervangt, Alex Debón (Aeroport de Castello Ajo/FTR) wordt 2e en Jules Cluzel (Forward Racing/Suter) 3e.
Na de Moto 2 zege van Scott Redding op Silverstone in 2013 was er een recordreeks van 20 openvolgende GP's met winst voor coureurs uit Spanje. Jack Miller beëindigde deze serie hier in 2014 met zijn eerste Moto 3 overwinning.
Matia Pasini (Polaris World Aprilia) wint in 2008 hier zijn debuutrace in de 250cc klasse. In de volgende vier races eindigt hij nog drie keer op het podium en is aan het einde van het seizoen 'rookie of the year'.
Mede ten gevolge van de dan geldende economische crisis worden, in een poging de kosten te drukken, met ingang van de eerste GP in 2009 de vrijdagochtendtrainingen gecancelled.
De 2011 seizoensopener werd gewonnen door Nicolás Terol (125cc), Stefan Bradl (Moto2) en Casey Stoner (MotoGP), alle drie verzilverden hun Poleposition met een zege. De laatste keer dat dit gebeurde was Jerez 2005 (Simoncelli, Pedrosa en Rossi).
Roberto Locatelli (Metis Gilera) werd 9e in 2009 en scoorde voor de 150e maal GP punten. Slechts 7 rijders bereikten voor hem deze mijlpaal: Giacomo Agostini, Loris Capirossi, Alex Barros, Max Biaggi, Valentino Rossi, Carlos Checa en Pablo Nieto.
Bij de start van het seizoen 2008 wordt de openings GP van het seizoen voor het eerst onder kunstlicht verreden. Overdag is de hitte hier immens en s'avonds levert het spektakel op voor de televisiekijker is de algemene gedachte...
Bij de openings GP van 2009 behaalde Jules Cluzel zijn eerste podium met een tweede plaats op zijn Matteoni Aprilia. Hij was de jongste Franse rijder die op het podium van een 250cc race eindigde.
Topic: Ronde 1 Qatar 2019 (1901 keer gelezen)
fuzzybear
600 CC Super Single!!

Profiel Privébericht Facebook Twitter 
Geslacht: man
Locatie: Sleen
Lid sinds: 14-03-2005
     Reageer met citaat 
En een Triumph op de eerste 3 plekken! hoe gaaf is dat!
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
Jarno
 Administrator

Profiel Privébericht 
Geslacht: man
Locatie:
Lid sinds: 21-06-2002
     Reageer met citaat 
18e plaats een beetje teleurstellend. Volgens Jarno Janssen hebben ze nog wat moeite met grip als het afkoelt, dus het was eigenlijk wel verwacht.

Punten zouden mogelijk moeten zijn vanaf P18.
midstar

www.midstar.nl

Profiel Privébericht Website 
Geslacht: man
Locatie: Heerhugowaard
Lid sinds: 20-09-2002
     Reageer met citaat 
Jarno schreef 09-03-19 om 17:37:37
18e plaats een beetje teleurstellend. Volgens Jarno Janssen hebben ze nog wat moeite met grip als het afkoelt, dus het was eigenlijk wel verwacht.

Punten zouden mogelijk moeten zijn vanaf P18.

Morgen is alles weer anders, ...een start, adrenaline, hectische eerste rondes....hopenlijk kan hij er nu mee om gaan, en zien we een goede race op eigen kracht.
Midstar racing
MB84
 
Profiel Privébericht 
Geslacht: man
Locatie: Dordrecht
Lid sinds: 28-08-2005
     Reageer met citaat 
Dat viel een beetje tegen, had na gister en vorige week op iets meer gehoopt. Morgen hopelijk wat warmer en een goede start. Ben benieuwd!
midstar

www.midstar.nl

Profiel Privébericht Website 
Geslacht: man
Locatie: Heerhugowaard
Lid sinds: 20-09-2002
     Reageer met citaat 
Jesko de teammaat van Bo reed wel sneller in q1 dan Bo in q2 zag ik zojuist, vreemd.
Lijkt mij dat het niet allemaal met de koelere omstandigheden te maken heeft dan.
Eens even kijken hoe de eerste rondes straks gaan, maar ik houd mij hart vast dat het weer eens als vanouds gaat, als de druk steeds hoger word.
Wat betreft rondetijden in q1 en 2 was hij 20ste tijdsnelste gisteren.
Als het goed zit tussen de oren, en de eerste rondes eens niets weggegeven word kan hij makkelijk met z'n racesnelheid in de top 12 eindigen.
Midstar racing
RG500IU

2 Strokes 4 Ever!!

Profiel Privébericht Website Twitter 
Geslacht: man
Locatie: Ezinge
Lid sinds: 14-05-2004
     Reageer met citaat 
Teleurstellend vond ik het ook op basis van de resultaten van alles wat aan de kwalificatie voorafging..
midstar schreef 10-03-19 om 09:37:21
J.. de eerste rondes eens niets weggegeven word kan hij makkelijk met z'n racesnelheid in de top 12 eindigen.

Ik begreep dat de NTS aardig wat op topsnelheid tekort komt, het wordt dan lastiger om je langzamere voorgangers te passeren
fuzzybear
600 CC Super Single!!

Profiel Privébericht Facebook Twitter 
Geslacht: man
Locatie: Sleen
Lid sinds: 14-03-2005
     Reageer met citaat 
Ik had eigenlijk ook meer gehoopt. En na de verschillende trainingen was dat ook logisch. Hopelijk hebben ze het voor de race wel voor elkaar. maar het is wel even weer knokken en hij zal inderdaad vanaf het begin gewoon volgas moeten gaan.

Eens kijken of hij dat onder de knie heeft nu.
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
Jarno
 Administrator

Profiel Privébericht 
Geslacht: man
Locatie:
Lid sinds: 21-06-2002
     Reageer met citaat 
P14 in de warm-up. Dat biedt toch mogelijkheden, zou je denken.
midstar

www.midstar.nl

Profiel Privébericht Website 
Geslacht: man
Locatie: Heerhugowaard
Lid sinds: 20-09-2002
     Reageer met citaat 
RG500IU schreef 10-03-19 om 10:27:14
Teleurstellend vond ik het ook op basis van de resultaten van alles wat aan de kwalificatie voorafging..
(...)

Ik begreep dat de NTS aardig wat op topsnelheid tekort komt, het wordt dan lastiger om je langzamere voorgangers te passeren

Blokken zijn toch hetzelfde, waar zit hem dan het verschil?
Midstar racing
RaceRock
the older i get the faster i was

Profiel Privébericht Website Facebook 
Geslacht: man
Locatie: oostkamp
Lid sinds: 10-01-2017
     Reageer met citaat 
KTM zit duidelijk in de problemen denk ik, eerste KTM in de warm up 17de tijd
Optimate

Profiel Privébericht 
Geslacht: man
Locatie:
Lid sinds: 26-03-2010
     Reageer met citaat 
midstar schreef 10-03-19 om 14:31:02
(...)

Blokken zijn toch hetzelfde, waar zit hem dan het verschil?


Dat vroeg ik me dus ook af. Waar zit dat verschil in topsnelheid dan in?
Het blijft moeilijk.
RG500IU

2 Strokes 4 Ever!!

Profiel Privébericht Website Twitter 
Geslacht: man
Locatie: Ezinge
Lid sinds: 14-05-2004
     Reageer met citaat 
midstar schreef 10-03-19 om 14:31:02
(...)
Blokken zijn toch hetzelfde, waar zit hem dan het verschil?

Mijn gedachte ook, maar aerodynamica (kuip dus) volgens de Eurosport mannen ... wellicht dat wat gevonden kan worden bij windtunnel test.
MB84
 
Profiel Privébericht 
Geslacht: man
Locatie: Dordrecht
Lid sinds: 28-08-2005
     Reageer met citaat 
Optimate schreef 10-03-19 om 14:46:36
(...)


Dat vroeg ik me dus ook af. Waar zit dat verschil in topsnelheid dan in?


Merk uitlaat misschien? Maar vooral aërodynamica lijkt mij inderdaad. Of totaal gewicht van de motor. Wellicht is de NTS iets zwaarder dan een Kalex of KTM ?
RaceRock
the older i get the faster i was

Profiel Privébericht Website Facebook 
Geslacht: man
Locatie: oostkamp
Lid sinds: 10-01-2017
     Reageer met citaat 
Optimate schreef 10-03-19 om 14:46:36
(...)


Dat vroeg ik me dus ook af. Waar zit dat verschil in topsnelheid dan in?


Ze kunnen veel ruimer (dan de Honda) aan de elektronica het Triumph blok afstellen (ECU) Heb ik ergens opgevangen.
Jarno
 Administrator

Profiel Privébericht 
Geslacht: man
Locatie:
Lid sinds: 21-06-2002
     Reageer met citaat 
Shit. Bo zat precies achter die valpartij en moest uitwijken.

Pagina's: 1 2 3


Snelle navigatie: