Red Bull Grand Prix of the Americas (COTA) favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2

Racetopic
3

Austin

14 april 2019
Verenigde Staten Circuit Of The Americas, Austin, Texas

UITSLAGEN

STARTOPSTELLING

1Marc Márquez
2Valentino Rossi
3Cal Crutchlow
4Jack Miller
5Pol Espargaró
Volledige uitslag »

RACE

1Álex Rins
2Valentino Rossi
3Jack Miller
4Andrea Dovizioso
5Franco Morbidelli
Volledige uitslag »

TRIVIA

De eerste Grand Prix (2013) op dit circuit kende 3 Spaanse winnaars: Álex Rins (Moto 3), Nicolás Terol (Moto 2) en Marc Márquez in de MotoGP. Mika Kallio was deze dag met een derde plaats in de Moto 2 de enige niet Spanjaard op het podium.
Door de zeges van Danny Kent (Moto 3) en Sam Lowes (Moto 2) in 2015 waren er voor het eerst sinds Zweden 1977 (Mick Grant: 250cc en Barry Sheene: 500cc) twee Britse overwinningen op dezelfde dag.
Met zijn zege bij de tweede race van het seizoen in 2013 vestigde Marc Márquez niet alleen nieuwe records voor de MotoGP klasse. Márquez volgde ook landgenoot Dani Pedrosa op als jongste winnaar in de 3 belangrijkste klasses.
Na Daytona (midden jaren '60), Laguna Seca en Indianapolis werd the Circuit Of The Americas in 2013 het vierde circuit in de USA waar een Grand Prix werd georganiseerd.
Andrea Dovizioso (Ducati) behaalde in 2014 de derde plaats en was de vijfde rijder in de historie van deze klasse die met drie verschillende merken het podium haalde. Alex Barros, Marco Melandri, Valentino Rossi, en Loris Capirossi gingen hem voor.
Na winst in de Moto 3 (2013) en Moto 2 (2016) werd Alex Rins (Suzuki) hier in 2019, door winst in de MotoGP klasse, de eerste rijder die in alle klasses op deze baan wist te winnen.
Spanje werd hier in 2013 na Groot Brittanië (Imatra/Finland 1967) het tweede land dat buiten eigen grondgebied 8 van de 9 podiumplaatsen in de belangrijkste klasses in de wacht sleepte.
Pol (6e) en Aleix Espargaró (9e) werden hier in 2014 de eerste broers in de geschiedenis van deze klasse die samen in dezelfde GP naar een Top 10 plaats reden.
Marc Márquez (Repsol Honda) schreef hier in 2013 geschiedenis door de records uit 1982 van jongste rijder op Poleposition en jongste GP winnaar (20 jaar/2 maand/5 dagen)in de zwaarste klasse over te nemen van Freddie Spencer.
Met een derde plaats in 2013 stond Jorge Lorenzo voor de 100e maal in zijn carrière op het podium. Alleen Rossi (178), Agostini (159), Nieto (139), Read (121), Hailwood (112), Pedrosa (112) en Biaggi (111) stonden vaker op het podium.
Topic: Red Bull Grand Prix of the Americas (COTA) (7201 keer gelezen)
Capirex_65
#Be a Racer

     Reageer met citaat 
Ron Wood?? Die is idd oud ja
Aprilia Tuono R 2008 Ice White
Aprilia RSV Mille 2000 track bike
Aprilia ETX 6.35 1999
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Citaat:
Vinales knew a penalty would be coming his way, and admits he simply made a mistake having misunderstood jump start procedure following talks held in the Safety Commission in the wake of the Cal Crutchlow incident in Argentina.

Hoe is het mogelijk, met zoveel ophef en discussie na Argentinië denk je dat iedereen de reglementen weer even goed doorneemt
     Reageer met citaat 
La maar

« Gewijzigd: 15-04-2019 om 20:16:18 door Kees »

RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Le Mans 2007, Silverstone 2016, Austin 2018.. laten we nu hopen dat het niet bij incidentele overwinningen van Suzuki blijft. Heb trouwens wel het idee dat ze echt competitief zijn nu.
     Reageer met citaat 
Wat mij bij Suzuki opvalt, zijn de lijnen die oa Rins kan rijden.

Ongelofelijk strakke bochten...........en dan nog de mogelijkheid hebben om te kunnen corrigeren.

Ik weet niet wat hun zwakke punten zijn, maar de sterke punten zijn duidelijk te zien.

En vwb de "2e rijders"..............zou het mooi zijn als Lorenzo op "zijn vertrouwde" Yamaha weer gaat rijden en Vinales het eens op een Honda probeert.
fuzzybear
600 CC Super Single!!

     Reageer met citaat 
RG500IU schreef 15-04-19 om 10:34:06
(...)

Kom op zeg die ken jij heus wel. Kruip maar weer lekker onder je steen


Had verder geen sport berichten gezien. Weet ik veel dat het dan om die golfer gaat..
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
     Reageer met citaat 
Zou Lorenzo nu niet een klein beetje spijt hebben en toch niet gedacht hebben had ik maar bij het Yamaha Petronas team gereden
fuzzybear
600 CC Super Single!!

     Reageer met citaat 
yzfr1 schreef 16-04-19 om 19:35:10
Zou Lorenzo nu niet een klein beetje spijt hebben en toch niet gedacht hebben had ik maar bij het Yamaha Petronas team gereden


Dat verwacht ik niet. ik denk dat Lorenzo er nog wel komt. Die Ducati was ook niet makkelijk onder de knie te krijgen. maar dit gaat hem ook wel lukken.

Vraag me eerder af of Zarco niet zoiets heeft van dit had ik me wat anders voorgesteld..
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
Elvera
Dus.

     Reageer met citaat 
yzfr1 schreef 16-04-19 om 19:35:10
Zou Lorenzo nu niet een klein beetje spijt hebben en toch niet gedacht hebben had ik maar bij het Yamaha Petronas team gereden

Nee,dat denk ik niet. (Nog niet in ieder geval)
Is het seizoen geblesseerd begonnen,en niet voldoende kunnen testen.
Zometeen terug in Europa,op banen die hem beter liggen maakt hij die inhaalslag wel.
(Ik had hem nog wel een seizoen op de Duc willen zien eigenlijk)
If it`s stupid but it works,it ain't stupid.
Elvera
Dus.

     Reageer met citaat 
fuzzybear schreef 17-04-19 om 08:38:28
(...)


Vraag me eerder af of Zarco niet zoiets heeft van dit had ik me wat anders voorgesteld..


Inderdaad!
If it`s stupid but it works,it ain't stupid.
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Ook even leuk om te weten: Rossi en Rins verschillen in leeftijd 16 jaar en 295 dagen van elkaar. Het grootste verschil tussen de nr 1 en 2 ooit in de zwaarste klasse was 20 jaar toen een 26 jaar jonge Agostini in 1969 de (West) Duitse GP op Hockenheim in de 500cc won voor de 46 jarige Karl Hoppe.
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Die humor van Cal Crutchlow:

Pagina's: 1 2


Snelle navigatie: