Catalunya (Montmeló) favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8

Racetopic
7

Catalunya

16 juni 2019
Spanje Circuit de Barcelona-Catalunya

UITSLAGEN

STARTOPSTELLING

1Augusto Fernandez
2Thomas Lüthi
3Sam Lowes
4Jorge Navarro
5Fabio Di Giannantonio
Volledige uitslag »

RACE

1Álex Márquez
2Thomas Lüthi
3Jorge Navarro
4Augusto Fernandez
5Enea Bastianini
Volledige uitslag »

TRIVIA

Marcos Ramírez (Leopard Honda) was hier in 2019 de laatste rijder in een unieke nog nooit (ook niet in andere klasses) eerder voorgekomen serie van 12 verschillende winnaars. Fabio Di Giannantonio was in oktober 2018 de eerste in deze serie.
Luis Salom kwam tijdens de tweede vrije training in 2016 ten val en overleed in het ziekenhuis aan zijn verwondingen. De lay-out die ook voor de Formule 1 gebruikt werd, met een chicane, werd toen voor de rest van het raceweekend gebruikt.
De 19 jarige Fabio Quartararo (HDR Speed Up) behaalde hier in 2018 als een na jongste coureur na Marc Márquez Poleposition en de winst in deze klasse. Dit was tevens de eerste Pole/zege voor Speed Up sinds 2015.
Marc Márquez won hier in 2014 de MotoGP klasse en broer Alex de Moto 3. Dit was voor het eerst in de 66 jaar WK wegrace dat twee broers op dezelfde dag een Grand Prix wonnen!
Andrea Iannone (Fimmco Speed Up) leek in 2010 op weg naar zijn derde zege van het jaar totdat hij een ride-through penalty kreeg voor het inhalen onder geel van Yuki Takahashi. Takahashi greep hierdoor de eerste zege voor de Tech-3 machine.
Het podium van 2005: Dani Pedrosa (Telefónica MoviStar Honda), Casey Stoner (Carrera LCR Aprilia), Andrea Dovizioso (Scot Honda) was het eerste 250cc podium waarbij alle drie rijders nog tieners waren.
Stefan Bradl (Viessmann Kiefer Racing) was in 2011 met zijn Kalex de eerste rijder sinds 1974, toen deze statistieken pas werden bijgehouden, die de Pole pakte bij de eerste 5 Grands Prix van het seizoen in de tussenklasse.
Yuki Takahashi behaalde hier de winst in 2010 op de Tech 3 Mistral 610. Achteraf bleek dit de enige zege met dit chassis behaald in deze klasse te zijn.
Topic: Catalunya (Montmeló) (22387 keer gelezen)
kikkie95

avatar
#NLYF

     Reageer met citaat 
Johannes schreef 18-06-19 om 08:46:06
Waar ik wel eens wat moeite mee heb is al die verklaringen achteraf. In deze sport heeft iedereen te maken met druk verkeer, trillingen, glijden, slippen en weet ik wat al niet meer. Sportmensen die zeggen dat ze er vooral mee bezig zijn om zelf beter te worden spreken me gewoon meer aan.


Je weet dat het niet verplicht is om elke keer een review van een (Nederlandse) coureur te geven?
Als je geen fan bent van de manier van doen van een coureur dat staat je natuurlijk vrij. Maar je zegt toch ook niet na elke wedstrijd dat Martin of bijvoorbeeld Aegerter weer eens "kut" gepresteerd hebben?
Kiki Racing zal uitkomen in:
Retired
     Reageer met citaat 
Paul17 schreef 17-06-19 om 22:11:36
(...)
Niet zo naïef, die vraag kan je zelf ook wel beantwoorden. Zo'n team draai je niet op de olympische gedachten.


Dat is niet naïef, RW heeft niet de illusie een podium te halen met deze fiets, dat weten de sponsoren ook. Jij en ik hebben geen enkel idee wat wel en niet acceptabel is binnen het team en wat de sponsoren verwachten. Tenzij jij zelf een van de teamleden en/of sponsoren bent natuurlijk.
     Reageer met citaat 
Iwema, die niet zo heel erg slim en weldoordacht overkwam bij mij, en letterlijk niet veel meer presteerde dan mooie praatjes vooraf en achteraf aan de races, leek veel meer krediet te hebben op dit forum dan een welbespraakte jongeman , die het een stuk verder geschopt heeft in zijn jonge carriere tot nu toe. Verder dan enige andere Nederlander de afgelopen decennia deed.

Dat komt bij mij wel eens over als rucksichtloze kritiek zodra de verwachtingen niet snel genoeg waargemaakt worden, terwijl we best weten dat op dit niveau alle facetten 100% moeten zijn..

Zijn vechtmentaliteit in de RBR vergetend...?

Iemand die telkens zijn teammaat op achterstand zet , zou wellicht iets meer krediet mogen krijgen van liefhebbers als wij allemaal zijn?
Een volk dat voor tirannen zwicht,verliest veel meer dan lijf en leden, is reddeloos,dan dooft het licht.
     Reageer met citaat 
Ben-Gunther schreef 18-06-19 om 08:57:47
(...)


Dat is niet naïef, RW heeft niet de illusie een podium te halen met deze fiets, dat weten de sponsoren ook. Jij en ik hebben geen enkel idee wat wel en niet acceptabel is binnen het team en wat de sponsoren verwachten. Tenzij jij zelf een van de teamleden en/of sponsoren bent natuurlijk.

Een volk dat voor tirannen zwicht,verliest veel meer dan lijf en leden, is reddeloos,dan dooft het licht.
     Reageer met citaat 
bredebeier schreef 18-06-19 om 09:17:19
Iwema, die niet zo heel erg slim en weldoordacht overkwam bij mij, en letterlijk niet veel meer presteerde dan mooie praatjes vooraf en achteraf aan de races, leek veel meer krediet te hebben op dit forum dan een welbespraakte jongeman , die het een stuk verder geschopt heeft in zijn jonge carriere tot nu toe. Verder dan enige andere Nederlander de afgelopen decennia deed.

Dat komt bij mij wel eens over als rucksichtloze kritiek zodra de verwachtingen niet snel genoeg waargemaakt worden, terwijl we best weten dat op dit niveau alle facetten 100% moeten zijn..

Zijn vechtmentaliteit in de RBR vergetend...?

Iemand die telkens zijn teammaat op achterstand zet , zou wellicht iets meer krediet mogen krijgen van liefhebbers als wij allemaal zijn?


Iwema had meer krediet dan Bo nu?! Nu moet je niet gaan overdrijven hoor. Af en toe lijkt het alsof er veel kritiek is omdat Midstar en Johannes best actief zijn op dit forum en wel wat kritiek hebben op Bo. Ik ben het hier niet vaak mee eens maar daar kan je dan toch gewoon op reageren? Zorg dan dat je als pro Bo fan wat actiever bent en ook met een goed verhaal komt.

Als ik nu naar de laatste reactie van Johannes kijk dan denk ik enerszijds: het is toch logisch dat je naar een verklaring van je slechte rijden zoekt?! Maar zijn standpunt dat hij meer heeft met sporters die het in zichzelf zoeken vind ik ook wel weer verhelderend. Goed punt. Wel denk ik dat er in de motorsport sowieso een gebrek is aan dit type sporter
     Reageer met citaat 
kikkie95 schreef 18-06-19 om 08:57:40
(...)


Je weet dat het niet verplicht is om elke keer een review van een (Nederlandse) coureur te geven?
Als je geen fan bent van de manier van doen van een coureur dat staat je natuurlijk vrij. Maar je zegt toch ook niet na elke wedstrijd dat Martin of bijvoorbeeld Aegerter weer eens "kut" gepresteerd hebben?


Het is niet verplicht nee, maar het is wel leuk om reacties op een forum te lezen. Daar is een forum namelijk voor.
     Reageer met citaat 
Dat leuk kun je wel weglaten
Ik lees bijna alleen frustratie
     Reageer met citaat 
Chrissifumi schreef 18-06-19 om 09:48:58
(...)


Iwema had meer krediet dan Bo nu?! Nu moet je niet gaan overdrijven hoor. Af en toe lijkt het alsof er veel kritiek is omdat Midstar en Johannes best actief zijn op dit forum en wel wat kritiek hebben op Bo. Ik ben het hier niet vaak mee eens maar daar kan je dan toch gewoon op reageren? Zorg dan dat je als pro Bo fan wat actiever bent en ook met een goed verhaal komt.

Als ik nu naar de laatste reactie van Johannes kijk dan denk ik enerszijds: het is toch logisch dat je naar een verklaring van je slechte rijden zoekt?! Maar zijn standpunt dat hij meer heeft met sporters die het in zichzelf zoeken vind ik ook wel weer verhelderend. Goed punt. Wel denk ik dat er in de motorsport sowieso een gebrek is aan dit type sporter


MvdM hebben we ook een tijd kritiek op gehad dat ie zich met de start niet meer en beter naar voren werkte , of te afwachtend reed. Nu gaat dat bij hem een stuk beter,maar de Yamaha lijkt ook beter.
Dat zou ook bij BB kunnen gelden. RW is de voorbije jaren in de diverse klassen toch maximaal een middenmoter gebleken.
Ik zou ,m ook liever zien vechten zoals in de RBR tijden. Wie niet?
Een volk dat voor tirannen zwicht,verliest veel meer dan lijf en leden, is reddeloos,dan dooft het licht.
     Reageer met citaat 
Chrissifumi schreef 18-06-19 om 09:48:58
(...)


Iwema had meer krediet dan Bo nu?! Nu moet je niet gaan overdrijven hoor. Af en toe lijkt het alsof er veel kritiek is omdat Midstar en Johannes best actief zijn op dit forum en wel wat kritiek hebben op Bo. Ik ben het hier niet vaak mee eens maar daar kan je dan toch gewoon op reageren? Zorg dan dat je als pro Bo fan wat actiever bent en ook met een goed verhaal komt.

Als ik nu naar de laatste reactie van Johannes kijk dan denk ik enerszijds: het is toch logisch dat je naar een verklaring van je slechte rijden zoekt?! Maar zijn standpunt dat hij meer heeft met sporters die het in zichzelf zoeken vind ik ook wel weer verhelderend. Goed punt. Wel denk ik dat er in de motorsport sowieso een gebrek is aan dit type sporter


Ik denk dat de echte toppers echt wel weten en ook erkennen wanneer ze zelf fout zitten,of dat het aan de motor ligt. Goed voobeeld vind ik JL. De groten geven hun fouten toe, de mindere goden hebben altijd een excuus?
Een volk dat voor tirannen zwicht,verliest veel meer dan lijf en leden, is reddeloos,dan dooft het licht.
midstar
www.midstar.nl

     Reageer met citaat 
Oke, even iets anders.
Ik heb het al vaker naar voren gebracht, maar er is nooit op gereageerd.
Ben wel benieuwd hoe anderen hier over denken.
Ik ben geen psycholoog, maar vraag me wel vaak af wat de oorzaak is van het slechte starten, en de eerste bochten.
Mijn idee is dat er tijdens zijn laatste wedstrijd bij de Rbr, en tevens zware crash, wel degenlijk iets gebeurd is in het koppie van Bo.

Hiervoor herinner ik hem mij als strijdlustig type, met de juiste racementaliteit, strijdend voor elke plek.

Hierna heb ik eigenlijk nooit meer hetzelfde bij hem gezien, op 1 wedstrijd na 3de plek moto3.
Het is dus structureel, en er is nooit een uitschieter wat betreft goede start met plekken winst etc..

Ik vind zelf dat hij heel voorzichtig start, en alle contact of onveilige situaties vermijd de eerste bocht en rondes. Hierbij dus vaak de eerste bocht te wijd pakken, mensen onderdoor, en te laat op het gas kunnen.
Ik denk echt dat dit nog voortkomt uit die ene zware crash in een grote groep bij de Rbr.

Ik zou niet weten wat het anders moet wezen, je kiest bewust voor de manier van de eerste bocht ingaan, voorzichtig buitenom, of ergens hem brutaal aan de binnenkant erin prikkend.
Dat laaste doet hij nooit, terwijl ik ervan overtuigd ben dat theoretisch hij wel weet hoe het moet, maar dus niet toepast door een reden.
Van fouten kan je leren , maar leer je niet, dan is er wat anders wat het tegenhoud.

Tuurlijk kan er een rij voorbij komen bij de start, als je er niet heel gedreven in ben of je reactie iets later is, maar dan poverdorrie...ga je die eerste bochten vol erin om het weer goed te maken.
Midstar racing
     Reageer met citaat 
Je zou zomaar gelijk kunnen hebben

En dan volgt;wat zou de oplossing moeten/kunnen zijn?
Een volk dat voor tirannen zwicht,verliest veel meer dan lijf en leden, is reddeloos,dan dooft het licht.
     Reageer met citaat 
Blijkbaar is Bo niet 1 is met de NTS.mede mischien door zijn lengte.
In tegenstelling tot te RBR en Moto 3 is de aanrijsnelheid 1ste bocht(en) natuurlijk veel hogeren en lijkt hij zich niet goed te kunnen (af) kunnen zetten,daardoor de binnenkant/apex mist.

De laatste update was een ander kuipgedeelte,maar miz is de geometrie meer de boosdoener en mischien is Bo wel te lang voor deze NTS Frame.

MvM is ook vrij lang ,maar zit op een R1 en kan wel agressief sturen.
     Reageer met citaat 
tammo schreef 18-06-19 om 10:49:52
Blijkbaar is Bo niet 1 is met de NTS.


Tja.

Nadat Bo kampioen was geworden kreeg hij z’n kans bij Ajo. Iedereen blij want Ajo heeft al vele kampioenen afgeleverd. Het eerste jaar was oké, maar het tweede jaar was teleurstellend. Maar lag dat niet aan Ajo? Was dat team nou echt wel zo goed? En Bo was ook te lang voor de Moto3, logisch dat het daar niet goed ging! Dus snel naar de Moto2, bij tech3. Iedereen blij want Tech3 heeft ook een MotoGP team, kan Bo mooi doorstromen! Dat jaar liep het van geen kanten. Nou was de Mistral verre van de beste machine van het veld maar ook als je dat in ogenschouw neemt liep het gewoon niet volgend jaar. Gardner (hier op het forum nog voor dat seizoen afgeschreven als een fixnix die niks in de motorsport te zoeken heeft) was bijna altijd de betere van de 2. Maar dat lag natuurlijk aan kut-Fransozen van Tech3! Die lieten Bo in de kou staan! Dus toen naar RW, een team waar een paar jaar geleden Bo nog z’n neus voor ophaalde en nu was het de reddingsboei. En inmiddels loopt het weer niet echt. In het begin van de race laat Bo zich teveel de kaas van het brood eten en rijdt in de race tussen deelnemers die we met z’n allen van te voren echt wel een stukkie lager dan Bo hadden ingeschaald. Niemand verwacht dat Bo met die NTS wel even op het podium rijdt, maar ik ben ervan overtuigd dat een goed coureur met die machine in de punten kan rijden. Maar inmiddels zijn we dus weer afgegleden naar het niveau dat het goed nieuws voor de Nederlandse coureur als er veel uitvallers zijn want dan zit er misschien wel een puntje in. En ik snap ik het ook niet, hoe kan iemand die in de RBR zo enorm goed bezig was nu op dit punt zijn aangekomen? Van topper naar tobber. Ik had Bo en onszelf als fans zoveel beter gegund, maar inmiddels ben ik het vertrouwen wel kwijt dat het allemaal wel goed gaat komen. Hopelijk heb ik het aan het verkeerde eind.
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Voor aanvang vh seizoen zeiden Jarno Janssen en Hans Spaan dat top 10 klasseringen moesten kunnen met deze fiets. Benieuwd als deze vraag NU gesteld zou zijn wat dán het antwoord zal zijn.
     Reageer met citaat 
@midstar

Wat is de echte reden voor het slechte starten? Kan Bo het niet, mist hij de agressiviteit? Als je naar de TV kijkt denk je inderdaad, waarom gaat hij die kant op, dat snap je toch wel?!

De rijder moet in een splitsecond beslissen, wij zien het tig keer en ook nog mooi van bovenaf en in slowmo. Als jij als rijder voelt dat je koppeling niet lekker oppakt, je te laag in toeren zit of juist veel wielspin hebt, wil je de eerste bocht vooral overleven, het hele veld wil die trechter in, dat pas natuurlijk niet. Dus als je niet de snelheid hebt, kan je of blind insturen en hopen dat het lukt of de ruimte opzoeken.

Het is waarschijnlijk een optelsommetje van vertrouwen, kunde en materiaal.

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8


Snelle navigatie: